تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 مهر 1398 - 9:04
کد خبر : 65225

کشور به واسطه تلاش‌ نیروهای مسلح در امنیت کامل به سر می‌برد

کشور به واسطه تلاش‌ نیروهای مسلح در امنیت کامل به سر می‌برد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام شعبانعلی صالحی‌نسب در همایش منطقه‌ای امر به معروف و نهی از منکر فرماندهان و مسئولین یگان‌های ارتش مستقر در استانهای کردستان و کرمانشاه که امروز (۱۰ مهر) در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه کار نیروهای

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام شعبانعلی صالحی‌نسب در همایش منطقه‌ای امر به معروف و نهی از منکر فرماندهان و مسئولین یگان‌های ارتش مستقر در استانهای کردستان و کرمانشاه که امروز (۱۰ مهر) در کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه کار نیروهای مسلح تامین امنیت است، گفت: امروز کشور به واسطه تلاش های نیروهای مسلح در امنیت به سر می‌برد. 

صالحی‌نسب در ادامه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی و فراگیر است، اظهار کرد: اگر همه در هر جایی به وظایف خود در مورد دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند، جامعه آرمانی شکل خواهد گرفت.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی افزود: اگر نیروهای مسلح و از جمله آنها ارتش و یگان‌های زیر مجموعه آن به مقوله امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند، هیچ مشکلی در هیچ حوزه‌ای بوجود نمی‌آید.

وی ادامه داد: باید فرماندهان و مسئولین یگان‌های مستقر در پادگان‌ها در همه رده‌ها آسیب‌های وارده به یگان‌ها را شناسایی کرده و برای به حداقل رساندن این آسیب‌ها تلاش کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه روحانیون، فرماندهان و همه اقشار جامعه می توانند با مقوله امر به معروف و نهی از منکر سه برخورد “بی تفاوتی”، “منفعل و تاثیر پذیری” و “نقش فعال و اثرگذار” داشته باشند، افزود: در برخورد بی تفاوتی افراد از کنار منکرها با بی تفاوتی عبور می کنند و در گروه دوم نه تنها بی تفاوت عمل می کنند، بلکه حتی از افردی که منکری را انجام می دهند تاثیر هم می پذیرند و این در حالیست که گروه سوم در برابر منکرها ایستاده و نقش فعال و اثرگذار دارند.

وی با اشاره به اثرگذاری امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، گفت: اگر منکری را همه افراد جامعه به فردی که مرتکب آن منکر شده تذکر دهند، قطعا دیگر شاهد ارتکاب آن منکر در جامعه نخواهیم بود.

صالحی‌نسب در ادامه از حفظ نظام اسلامی، حفظ عزت مردم و نظام، اعتلای فرهنگ اسلامی، سلامت اخلاقی، اداری و… به عنوان بزرگترین معروف‌ها یاد کرد و افزود: مجاهدت و روحیه جهادی برای حفظ امنیت و اقتدار نظام، تبیین دستاوردهای انقلاب، تبیین دستاوردهای جبهه مقاومت و… از دیگر بزرگترین معروف‌ها هستند.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اشاره ای هم به بزرگترین منکرات داشت و افزود: تضعیف فرهنگ اسلامی، تضعیف نیروهای مسلح، ابتذال اخلاقی و… بزرگترین منکراتی هستند که جامعه باید با آنها برخورد کند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد