تاریخ انتشار : سه شنبه 9 مهر 1398 - 9:36
کد خبر : 65133

طلاق و فضای مجازی بزرگ‌ترین آسیب و تهدید برای کودکان است

طلاق و فضای مجازی بزرگ‌ترین آسیب و تهدید برای کودکان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک  در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودکان با محورهای کودک همسری، کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل که دیروز، هشتم مهرماه در سازمان بهزیستی کردستان برگزار شد،

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، محمود عباسی، دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک  در دهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودکان با محورهای کودک همسری، کودکان کار و خیابان و کودکان بازمانده از تحصیل که دیروز، هشتم مهرماه در سازمان بهزیستی کردستان برگزار شد، به اهمیت و جایگاه حقوق کودکان اشاره و اظهار کرد: حقوق کودکان منظومه‌ای از حق‌ها و ارزش‌های حقوق بشری است که کودکان را در بر گرفته و نشان دهنده اهمیت ویژه کودکان در هر جامعه‌ای است.
وی افزود: کودکان نیازمند حمایت و جزء آسیب پذیرترین گروه اجتماع هستند براین اساس جوامع باید با یک نگاه ویژه به آنها بنگرند و این منظومه حق‌ها که به عنوان حق بشری کودکان از آن یاد می‌کنیم بیانگر حق‌های ذاتی و بنیادی بوده که سلب نشدنی هستند و باید به حقوقشان احترام گذاشت.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، بیان کرد: این حقوق هم در اسناد بین المللی و اسناد مربوط به حوزه حقوق کودک اجرا شده و بارزترین و اساسی‌ترین آن کنوانسیون حقوق کودک است که ما در سال ۷۲ به آن پیوسته‌ایم و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفته و مکلف به اجرای آن هستیم و در قوانین داخلی از جمله قانون اساسی، سیاست‌های کلی نظام و قوانین و مقررات به این موضوع به نحو احسن پرداخته است.
عباسی ذکر کرد: کودکان حق دارند در خانواده و کنار پدر و مادر زندگی شایسته‌ایی داشته باشند در واقع کودکان حق بقا، رشد، سلامتی، آموزش، بهداشت و تغذیه، شادی و تفریح را دارند که باید به اهمیت این موضوع بپردازیم.
وی با ذکر اینکه کودکان خط قرمز جوامع هستند، عنوان کرد: وقتی از حقوق کودک سخن به میان می‌آید، مجموعه و منظومه‌ای از حق‌های ذاتی و بنیادی به نظر می‌آید که باید همیشه و همواره مورد توجه قرار بگیرد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، با اشاره به اینکه کودکان باید در یک فضای آرامش بخش به تحصیل ادامه بدهند، گفت: مسائل و مشکلاتی که کودکان را تهدید می‌کند بر اثر حق‌های بر زمین افتاده‌ای است که بر اثر کوتاهی مسئولین، بی توجهی خانواده‌ها و نشات گرفته از آسیب‌های اجتماعی به وجود می‌آید.
عباسی بیان کرد: پدیده اجتماعی را نمی‌توان با دستور العمل، بخش نامه و نگاه سیاسی و امنیتی مدیریت کرد بلکه باید با نگاه و رویکرد اجتماعی به آن بنگریم لذا مدیران مدرسه، والدین، سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی باید بدانند که از همه ظرفیت‌ها برای مدیریت این حوزه‌ها باید بهره گرفت.
وی افزود: کودک همسری، کودکان کار و خیابان، کودکان بازمانده از تحصیل چالش‌های اساسی است که نشان دهنده مجموعه‌ای از قوانین و مقررات بر زمین مانده از سوی مسئولان و خانواده‌ها است.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، ادامه داد: طلاق و فضای مجازی از چالش‌های نیازمند توجه ویژه مسئولان و خانواده ها برای کاهش است که می‌تواند بزرگ‌ترین آسیب و تهدید برای کودکان باشد.
عباسی گفت: امروز بیشتر از هر زمان دیگری باید یک تجدید نظر اساسی در حوزه حقوق کودکان صورت بگیرد و نگاه احساسی را به نگاه حق مدارانه تبدیل کنیم و وظیفه هر مسئول و خانواده‌ای است که به حق کودکان اهمیت بدهند.
وی در پایان یادآور شد: در استان کردستان برخی از کودکان وضعیت ویژه‌ای دارند از جمله کودکان ناتوان جسمی و بازمانده و آسیب دیده از مین که در برخی از کشورها نیز وجود دارد و جامعه اسلامی هم به این افراد توجه ویژه دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد