تاریخ انتشار : دوشنبه 8 مهر 1398 - 20:14
کد خبر : 65084

مردم و مسؤولان در عرصه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر ورود کنند

مردم و مسؤولان در عرصه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر ورود کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین روح الله میرزایی شامگاه دوشنبه در جمع فعالان و طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر به تبیین رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین روح الله میرزایی شامگاه دوشنبه در جمع فعالان و طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر به تبیین رویکرد جدید ستاد امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر واژگانی است که امروزه تا حد زیادی فراموش شده و نیازمند پرداختن جدی به آن است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر بسیاری از آمران به معروف و ناهیان از منکر خودشان نمی‌دانند که آمر به معروف و ناهی از منکر هستند، چراکه این فریضه در یک حوزه خاص منحصر شده  و اگر بتوانیم آن را از انحصار خارج کنیم بسیاری از مردم مشتاقانه داوطلب امر به معروف خواهند شد و افتخار می‌کنند که آمر به معروف و ناهی از منکر هستند.

معاون اجتماعی و مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر را باید از انحصار در آوریم در این صورت کسی این احساس را ندارد که این فریضه دخالت در امور یکدیگر است.

حجت الاسلام میرزایی از تمام مردم و مسؤولین خواست در عرصه‌های مختلف امر به معروف و نهی از منکر ورود پیدا کنند و حتی در عرصه‌های علمی، نخبگانی و تخصصی با رویکرد حل مساله وارد شوند و آن وقت است که خواهیم دید امر به معروف و نهی از منکر بسیاری از مسائل اساسی جامعه را حل خواهد کرد.

وی گفت: در جامعه امروز همه به نوعی در مورد مسائلی که به منافع‌شان مرتبط است آمر به معروف ناهی از منکر هستند مثلاً به فردی که ماشین را جلوی خانه اش پارک می‌کند تذکر می‌دهد اما اگر این اتفاق جلوی خانه همسایه رخ دهد بی‌تفاوت است. 

معاون اجتماعی و مطالبه گری امر به معروف و نهی از منکر خواستار نظارت و مطالبه گری تک تک افراد جامعه شد چرا که ارمغان این حرکت مسؤولانه اجرای عدالت برای تمام افراد جامعه خواهد بود.

میرزایی گفت: مهم‌ترین حوزه امر به معروف، امر به معروف مسؤولین است که امیدواریم مسؤولان نقدپذیری خود را به معنای واقعی کلمه بالا ببرند.

وی خاطر نشان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جهت جذب مشارکت مردم در حوزه امر به معروف و همه افراد در هر عرصه تخصصی که تمایل دارند وارد شوند و این سامانه هم به زودی رونمایی خواهد شد.

قائم مقام  دبیر کل ستاد  امر به معرف و نهی از منکر کشور در مورد مقوله تخصصی شدن امر به معروف و نهی از منکر گفت: به عنوان مثال در خصوص طبیعت سالانه تعداد زیادی از طبیعت دوستان  به صورت داوطلبانه به مراقبت و نظافت طبیعت می‌پردازند که همه این‌ها می‌توانند آمر به معروف و ناهی از منکر در حوزه طبیعت باشند.

میرزایی با تاکید بر نقش مهم آمران به معروف و ناهیان از منکر در جلوگیری از هنجارشکنی در جامعه گفت: دستگاه قضا از آمران به معروف و ناهیان از منکر حمایت قاطع می‌کند و با هر فرد در جایگاه حقیقی و حقوقی که بخواهد با آمر به معروفی و ناهی از منکری که وظیفه شرعی و ذاتی خود را انجام می‌دهد برخورد کند از طریق دستگاه قضایی برخورد می‌شود.

گفتنی است، نشست آموزشی، توجیهی فعالان و طلایه داران ستاد امر به معروف و نهی از منکر هرمزگان با حضور معاون اجتماعی و مطالبه ‌ری ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برگزار شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد