تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 9:35
کد خبر : 64971

شناسایی معروف نیازمند توجه به نگاه رهبری است

شناسایی معروف نیازمند توجه به نگاه رهبری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس ظهر امروز، ۷ مهر در جلسه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر این استان گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر که ابعاد

شناسایی معروف نیازمند توجه به نگاه رهبری است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس ظهر امروز، ۷ مهر در جلسه مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر این استان گفت: مسئله امر به معروف و نهی از منکر که ابعاد مختلف داشته و نیاز به کسانی دارد که هم از نظر اراده و هم از نظر موقعیت اجتماعی در جایگاهی باشند که سخنشان تأثیر بگذارد.
وی این نکته را یادآور شد از شرایط امر به معروف این است که انسان احتمال تأثیر بدهد و اگر احتمال تأثیر نمی‌دهیم واجب نیست زیرا اقدام می‌کنیم، بی نتیجه است و مسلماً مجمع رهروان امر به معروف در اجتماع تأثیرگذار است و از این جهت امیدواریم که کار کارشان نتیجه‌بخش باشد و شاهد آثار خوب این قضیه باشیم.
آیت‌الله دژکام اظهار کرد: رویکردی که مجمع رهروان امر به معروف در دسته‌بندی امر به معروف دارد جالب است این مجمع به اموری که در نگاه شرع و در نظر مردم اهمیت بیشتری دارد، مقدماً می‌پردازد تا اینکه بخواهد مسائلی را که ممکن است اهمیت زیادی از نظر شرعی اهمیت نداشته باشد که مسلماً واکنش‌های ناجوری ممکن است داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد:‌ اینکه مصداق معروف را سیاستگذاری‌های مقام معظم رهبری قرار دادند، این رویکرد بسیار جای تشکر دارد زیرا در نظام اسلامی مسلماً جایگاه ولی فقیه، جایگاه تعیین راهبرد و خط و چارچوب تعیین کردن برای فعالیت‌های مختلف نظام است و اگر ما بخواهیم معروف را بشناسیم باید نگاه کنیم نگاه رهبر به کدام طرف است و اگر بخواهیم شاخصی غیر از این ارائه کنیم، به مشکل برخواهیم خورد.
وی گفت: گاهی افرادی خیلی هم دلسوز هستند اما به نظرشان می‌رسد که رأی خودشان باید در این مسائل ملاک باشد و مسلما رأی کسی ولو اهل علم و فضل هم باشد وقتی که همخوان با نظر رهبری نیست، نمی‌توانیم بگوییم معروف است و نمی‌توان در جامعه امید پیاده شدن آن را داشته باشیم.
آیت‌الله دژکام تأکید کرد: اگر تفکر ما هماهنگ با ولی فقیه و نظر ایشان نباشد خودمان به خودمان لطفه می‌زنیم یعنی به جای اینکه کارها را به پیش ببریم اختلاف دیدگاه‌هایی درست می‌شود که لطمه می‌خوریم.
وی با بیان اینکه در نظام جمهوری اسلامی اطاعت از ولی امر پذیرفته شده است اما گاهی یک مدیر و مسئولی نگاهش با نگاه رهبری فاصله دارد، گفت: این مسئله باعث می‌شود که به مشکل برخورد کنیم و ضرر بزرگ هم دارد و از همین جاها برای جامعه مشکل ایجاد می‌شود و امیدواریم همه کسانی که در راستای تحقق امر به معروف تلاش می‌کنند بتوانند گام‌های بلندی در این راستا بردارند.
امام جمعه شیراز خطاب به رئیس مجمع رهروان امر به معروف استان فارس از وی خواست تا همکاری خوبی با ستاد امر به معروف داشته باشند تا بتوانند با همفکری یکدیگر و سایر تشکل‌ها در راستای اهداف نظام اسلامی و مقام معظم رهبری قدم بردارند تا بتوانیم آرمان‌های دینی و اهداف اسلامی را تحقق بخشیم.
آیت‌الله دژکام به در پیش‌رو بودن انتخابات اشاره کرد و گفت: در انتخابات کارهای زیادی داریم که جزو امر به معروف و نهی از منکر می‌شود و باید تلاش کنیم تا انتخابات در گردانه‌ای قرار گیرد که مرضیه مقام معظم رهبری و امام زمان(عج) باشد.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد