تاریخ انتشار : یکشنبه 7 مهر 1398 - 7:26
کد خبر : 64956

انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی برگزار شد / مطالبه‌گری در دستور کار قرار گرفت

انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان شمالی برگزار شد / مطالبه‌گری در دستور کار قرار گرفت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه  خبرگزاری دانشجو از بجنورد، عین الله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در بسیج اقشار، شب گذشته در هفتمین مجمع مسئولان بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: مطالبه گری مهم‌ترین انتظار از شورای تبیین بسیج دانشجویی و مسئله‌ای حیاتی است. حاتمی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار دانشگاه  خبرگزاری دانشجو از بجنورد، عین الله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در بسیج اقشار، شب گذشته در هفتمین مجمع مسئولان بسیج دانشجویی خراسان شمالی گفت: مطالبه گری مهم‌ترین انتظار از شورای تبیین بسیج دانشجویی و مسئله‌ای حیاتی است.

حاتمی با اشاره به علل وقوع حادثه عاشورا پس از ۵۰ سال از رحلت پیامبر اسلام ادامه داد: پذیرش اسلام در زمان پیامبر از سر چاره نداشتن بود لذا پس از رحلتشان بدعت‌ها آغاز می‌شود و مطالبه گری، امر به معروف و نهی از منکر از بین رفت و در نهایت اتفاقات روز عاشورا رقم خورد.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در بسیج اقشار خاطرنشان کرد: هر زمانی که غفلت کنیم تاریخ برایمان تکرار خواهد شد. مردم ایران به رهبری امام خمینی قیام کردند، اما اگر در خواب غفلت رویم بدعت‌ها در مسیر انقلاب ما نیزﺋقرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های زندگی امام خمینی و رهبر انقلاب افزود: آیا زندگی این دو با بخشی از مدیران ما یکسان است؟

حاتمی سپس در شرح وظایف دانشجویان بیان کرد: رهبر انقلاب قطعا فرصت نمی‌کنند تمام دستگاه‌ها را رصد کنند که خلافی اتفاق نیفتد لذا بخشی از این رصد برعهده دانشجویان است.   مطالبه گری مختص فرهنگ نیست
جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در بسیج اقشار با انتقاد از مدیران فاسد که باندبازی را بر رفع مشکلات مردم ارجح می‌دانند تصریح کرد: مطالبه گری فقط به حوزه فرهنگی برنمی گردد بلکه در حوزه اقتصادی، عقب ماندگی‌ها و فساد نیز باید مطالبه گر باشید.

وی مطالبه گری از تمام دستگاه‌ها را لازمه کار جنبش دانشجویی دانست و افزود: با این مطالبه جلوی ضعف‌ها گرفته می‌شود و شبیه بخش‌هایی مانند حوزه نظامی قدرتمند می‌شویم.

حاتمی تاکید کرد: دانشجویان نباید بگذارند یک عده که خود را به غفلت زده اند و از ابتدای انقلاب نیز با انقلاب همراه نبوده اند به کشور ضربه بزنند.

جانشین فرمانده سپاه خراسان شمالی در بسیج اقشار، لازمه تاثیر مطالبه گری را حفظ چهارچوب‌ها عنوان کرد و هشدار داد: نباید با عدم رعایت قانون به عده‌ای سود جو فرصت سو استفاده از نام بسیج را داد.

وی در پایان به بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و گفت: توجه به جوانان مورد تاکید رهبر انقلاب است و با تکیه به جوانان شاهد اتفاقات مثبت خواهیم بود زیرا هرجایی که جوانان ما وارد شدند در آن نقطه قدرتمند شدیم.   مدیر مجرم نباید امنیت داشته باشد
در ادامه این جلسه مسلم یاران، دادستان خراسان شمالی نیز مطالبه گری را وظیفه دانشجویان دانست اظهار کرد: نقش جوان در پیشرفت کشور بی بدیل است یعنی جوانان عمده‌ترین علت رسیدن انقلاب به قله خواهد بود از این رو جوانان بایدخود مهیا شرایط کنند.

یاران میدان داری جوانان در عرصه مدیریت را از جمله شاخص‌های جوانان انقلابی دانست و ادامه داد: جوانان اتش به اختیار، اما در چهارچوب قوانین و مصلحت کشور به وظایف خود عمل کنند.

دادستان خراسان شمالی موتور پیشران کشور را جوانان معرفی کرد و بیان داشت: دانشجویان از نظر معنوی، مکارم اخلاقی، عدالت خواهی و توجه به معیار‌های انقلابی خود را تقویت کنند.

وی در ادامه به معضلات فساد اقتصادی در کشور اشاره کرد و افزود: فساد اعتماد مردم به نظام را از بین می‌برد البته اکنون با مسئولیت حجت الاسلام رئیسی برخورد‌های قاطع نیز بیشتر شده.

یاران ادامه داد: منفذ‌های موجود در فرایند‌ها در بانک‌ها و ادارات علت وجود فساد هاست که این منافذ را شناسایی و از آن‌ها جلوگیری می‌کنیم.

دادستان خراسان شمالی با بیان این که نظام جمهوری اسلامی فساد را بر نمی تابد تاکید کرد: تاکنون موردی نبوده که فسادی گزارش شود و از کنار آن رد شویم و معتقدیم مدیری که جرم مرتکب می‌شود نباید امنیت داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به نزدیک بودن انتخابات گفت: فضای دانشگاه ها در ایام انتخابات ملتهب می‌شود که دانشجوبان انقلابی باید آن را مدیریت کنند. همچنین دانشجویان تمام اقشار را به حضور گسترده در انتخابات سوق دهند.

در حاشیه این جلسه یاسر فرهادی به عنوان معاونت مطالبه گری بسیج دانشجویی خراسان شمالی معرفی شد.

همچنین انتخابات شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی برگزار شد که در این انتخابات سید محمد حسن مرتضوی، مهدی علیپور، محمد معزی فر است از سجاد موسوی، محسن نجفی، علیرضا میرزاده، مهدی ساری، مهرشاد گیلانی و خواهران علیزاده و زحمتی یازده نفر برگزیده انتخاب شدند که از بین این‌ افراد دبیر شورای تبیین مواضع مشخص خواهد شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد