تاریخ انتشار : جمعه 29 شهریور 1398 - 10:08
کد خبر : 64300

نمایندگان نباید خودشان حاکمان مردم بدانند

نمایندگان نباید خودشان حاکمان مردم بدانند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر در ادامه بحث اصول در تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی (ره) این شهر در ادامه بحث اصول در تبلیغ دین و امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: روحانیون و مبلغان دینی و علما بزرگوار که مسوولیت تبلیغ دین بر عهده آنهاست، باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی تبریز با تاکید بر اینکه علما باید در این زمینه به سراغ مردم بروند، افزود: عامران امر به معروف و ناهیان از منکر باید با مردم در ارتباط باشند و با حکمت و موعظه حسنه این فریضه را به انجام برسانند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه کسانی که با الفاظ، ژست، تملق و ستایش نابه‌جا هدایت موفقی در این فریضه ندارند ادامه داد: نکته‌ای که باید در موضوع اصول تبلیغ دین رعایت شود سعه صدر است.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که باعث اثرگذاری تبلیغ دین می‌شود عامل بودن عامران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تبریز با طرح تذکر انتخاباتی به نامزدهای احتمالی مجلس شورای از مردم خواست کسانی را وکیل خود در این مجلس انتخاب کنند که خدمتگزاری و مردمی بودن اصلی ترین انگیزه ها بر روی صندلی های سبز باشد‌‌.

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات بنیان گذار کبیر جمهوری اسلامی ایران در خصوص ویژگی های نمایندگان مجلس افزود : نمایندگان نباید خودشان حاکمان مردم بدانند بلکه باید خدمتگزار باشند و در قانون گذاری امور باید متعهد به اسلام باشند.

این خبر تکمیل می شود

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد