تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 شهریور 1398 - 18:00
کد خبر : 64269

ملاک در حکومت‌داری و نحوه پیاده‌سازی سیاست‌ها باید امر به‌معروف باشد

ملاک در حکومت‌داری و نحوه پیاده‌سازی سیاست‌ها باید امر به‌معروف باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسم آیین رونمایی از سامانه برخط مفلحون و نخستین گردهمایی برگزیدگان ادوار جشنواره مفلحون با حضور ۳۰۰ نفر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، حسن رحیم‌پور ازغدی در مراسم آیین رونمایی از سامانه برخط مفلحون و نخستین گردهمایی برگزیدگان ادوار جشنواره مفلحون با حضور ۳۰۰ نفر از الگوهای برتر رفتاری در سالن همایش‌های آستان قدس رضوی، گفت: آمر به معروف انسان بی‌خاصیت و بی‌طرف نیست، بلکه نسبت به مسائل جامعه موضع دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در جامعه اسلامی نباید بگوییم دعوت به‌خیر می‌کنم، اما با ظلم مبارزه نمی‌کنم، این راه و شیوه ائمه اطهار و امام حسین(ع) نیست.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره مفلحون اظهار کرد: معرفی مصادیق معروف و منکر تخصصی هر قشر کمبود جامعه بود که با اجرای این طرح جبران می‌شود.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: در حکومت‌داری و نحوه پیاده‌سازی سیاست‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باید ملاک امر به‌معروف باشد، یعنی وقتی می‌گویم تولید برای من مهم است در عمل هم این را اثبات کنیم، اما متأسفانه عملکرد امروز خلاف این است و بیشتر امر به‌منکر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: امر به‌معروف هم به آموزش و تربیت نیاز دارد و هم نظارت دقیق، نباید از هیچ کدام از این‌ها غفلت کرد.

وی افزود: شاه دلیل جلوگیری از روضه امام حسین(ع) را اشاعه شادی و نشاط در جامعه عنوان می‌کرد، او هیچ وقت نمی‌گفت می‌خواهم لامذهبی را در جامعه اشاعه دهم، هیچ‌کس از منکر دفاع نمی‌کند، آن‌ها که می‌خواهند ریشه خوبی‌ها را بزنند، اول جای مصادیق معروف و منکر را عوض می‌کنند و دوم در این خصوص کلی‌گویی می‌کنند.

معرفی ۳ هزار الگوی برتر رفتاری در سه دوره اجرای جشنواره مفلحون

در ادامه این مراسم دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: شناسایی، معرفی و تجلیل از الگوهای برتر رفتاری در اقشار مختلف اهداف جشنواره مفلحون است و اجرای آن در اقشار مختلف زمینه فراگیر شدن فریضتین را ایجاد کرده است.

سید عبدالله ارجائی اظهار کرد: با اجرای این طرح الگوهای رفتاری توسط خود اقشار و گروه‌ها بر اساس آیین‌نامه‌های علمی و مشخص تعیین به دبیرخانه معرفی می‌شوند.

وی افزود: بدون شک نمی‌توان با معرفی معروفات و منکرات کلی زمینه اقامه امر به‌معروف را فراهم کرد، باید حتماً نمونه‌های رفتاری در جامعه معرفی شوند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی بیان کرد: مقام معظم رهبری می فرمایند «شما قله‌ها را به مردم نشان دهید آن‌ها در دامنه‌ها حرکت خواهند کرد» و جشنواره مفلحون مدلی برای نشان دادن این قله‌ها به مردم است.

ارجائی افزود: در حاضر با تلاش دبیران شوراهای امر به‌معروف و همچنین دبیران ستادهای شهرستان‌ها بر اساس دستورالعمل برگزاری جشنواره مفلحون ۲۸ قشر شناسایی و معرفی و تقدیر شده‌اند.

وی به معرفی ۳ هزار الگوی برتر رفتاری در سه دوره اجرای جشنواره مفلحون استان از بین اعضای ۱۲ قشر مختلف اشاره کرد و در خصوص سامانه برخط مفلحون گفت: در حال حاضر اسامی هزار نفر از برگزیدگان ادوار این جشنواره در سامانه موجود است و با همت و تلاش دبیران شوراها و دبیران ستادهای شهرستان‌های استان اطلاعات سایر برگزیدگان نیز در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی افزود: در این سامانه مشخصات الگوهای برتر رفتاری در اقشار مختلف برای عموم قابل دیدن است و در آینده مردم از طریق همین سامانه می‌توانند افراد الگو و برتر را را به دبیرخانه جشنواره معرفی کنند.

گفتنی است؛ در این مراسم علاوه بر رونمایی از سامانه برخط مفلحون، ۱۲ نفر از نمایندگان اقشار مختلف تقدیر شدند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد