تاریخ انتشار : یکشنبه 24 شهریور 1398 - 6:50
کد خبر : 63892

روش‌های سخت‌گیرانه برای رعایت حجاب جواب نمی‌دهد/ تاکید بر بکارگیری ابزاری نو در ترویج عفت

روش‌های سخت‌گیرانه برای رعایت حجاب جواب نمی‌دهد/ تاکید بر بکارگیری ابزاری نو در ترویج عفت

زهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه بلدالامین بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: فرهنگ عفاف و حجاب دارای فواید و آثار ارزشمندی است که وجود این فواید، حجاب را ارزشمند کرده است. وی افزود: در صورتی که درجامعه‌ای حجاب به عنوان ارزش محسوب شود، زن پایه‌های این ارزش را از رفتار و کردار

روش‌های سخت‌گیرانه برای رعایت حجاب جواب نمی‌دهد/ تاکید بر بکارگیری ابزاری نو در ترویج عفتزهره هاونگی، مسئول آموزش مؤسسه بلدالامین بیرجند در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: فرهنگ عفاف و حجاب دارای فواید و آثار ارزشمندی است که وجود این فواید، حجاب را ارزشمند کرده است.

وی افزود: در صورتی که درجامعه‌ای حجاب به عنوان ارزش محسوب شود، زن پایه‌های این ارزش را از رفتار و کردار خود به باور خویش انتقال می‌دهد و نه تنها زنان بلکه مردان نیز متوجه این ارزش خواهند شد و در این صورت جامعه به سوی سلامت و ارزش‌های اسلامی و واقعی سوق داده می‌شود.

مسئول آموزش مؤسسه بلدالامین بیرجند بیان کرد: باور بسیاری از ما این است که پوشش و حجاب مختص بانوان است، اما این گونه نیست و مردان نیز باید در پوشش خود بایدها و نبایدهایی را رعایت کنند.

هاونگی ادامه داد: در واقع مردان نیز باید حد و مرز و محدودیتی برای پوشش خود رعایت کنند که برای حفظ حریم‌های عفت در جامعه باید مدنظر قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فقدان حجاب در مردان و زنان معضلاتی را در جامعه دربردارد که رعایت آن از جانب هر دوی آن‌ها باعث استحکام بنیان خانواده و نبودش باعث ایجاد فحشاء و منکرات و رواج آن‌ها می‌شود و استحکام خانواده را متزلزل می‌کند.

مسئول آموزش مؤسسه بلدالامین بیرجند، شدیدترین آسیب‌های جامعه را ناشی از بی‌حجابی دانست، بیان کرد: تربیت نیروهایی که می‌توانند با ارائه روش‌هایی نوین حجاب را در سطح جامعه نهادینه کنند، یکی از بهترین راهکارها برای تحقق این امر است.

هاونگی یادآور شد: گاهی روش‌های سخت‌گیرانه والدین و حتی جامعه باعث گریز جوان و نوجوان اتز محدوده حجاب شده که این امر یک نقص بزرگ است و باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اندیشی صاحب‌نظران این حوزه و برگزاری نشست‌های آزاداندیشی حتی در مؤسسات قرآنی راهکاری ست که برای رفع معضل بی حجابی می‌تواند مرثر باشد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد