تاریخ انتشار : یکشنبه 31 اردیبهشت 1396 - 9:54
کد خبر : 6371

انتخابات ۲۹ اردیبهشت نفس تازه ای در جان انقلاب و نظام دمید

انتخابات ۲۹ اردیبهشت نفس تازه ای در جان انقلاب و نظام دمید

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کرمان ضمن تبریک حماسه باشکوه ملت ایران در ۲۹ اردیبهشت افزود: حقیقتا عظمت حضور ملت ایران در پای صندوق

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز یکشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، یدالله موحد در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر دادگستری کرمان ضمن تبریک حماسه باشکوه ملت ایران در ۲۹ اردیبهشت افزود: حقیقتا عظمت حضور ملت ایران در پای صندوق های رای خیره کننده بود و مورد توجه فضای رسانه ای دنیا و نگاه سیاست مداران بزرگ دنیا قرار گرفت.
وی تاکید کرد: این حضور حماسی بیانگر حقانیت نظام شکوهمند اسلامی و بیانگر اراده پولادین و ژرف اندیش ملت ایران بود که پیرو منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به دعوت رهبری لبیک گفتند و جانانه در این صحنه بزرگ حضور پیدا کردند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان گفت: از نزدیک شاهد تلاش های بی وقفه و شبانه روزی مسئولان اجرایی، نظارتی، امنیتی و انتظامی استان کرمان در راستای حفظ امنیت انتخابات بوده ام و خوشبختانه با تدبیر و درایت مسئولان ارشد استان زمینه حضور حداکثری هم استانی های شریف فراهم شد.

**مفاسد اقتصادی، طلاق و اعتیاد از منکرات جامعه است
وی گفت: امروز جامعه ما با منکرات متعدد از جمله مفاسد اقتصادی، طلاق و اعتیاد مواجه است که باید با اجرا و احیای فریضتین مهم امر به معروف و نهی از منکر به دنبال کاهش این آسیب ها باشیم.
موحد بیان کرد: جامعه ما در بسیاری از مسائل اجتماعی دچار آسیب هایی شده و به عنوان مثال اعتیاد یک منکر بزرگ در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان بهترین موقعیت برای احیاء و اجرای فریضتین مهم دینی یعنی امر به معروف و نهی از منکر است گفت: امروز جامعه ما بیش از گذشته نیازمند فریضتین امر به معروف و نهی از منکر است.
وی گفت: امروزه با مفاسد اقتصادی مواجه هستیم و یکی از منکرات بزرگ جامعه ما بحث مفاسد اقتصادی است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: در بحث امر به معروف و نهی از منکر نباید همه توجه و تمرکز خود را بر روی مسائل اخلاقی گذاشت بلکه کاربرد این فریضتین مهم بسیار گسترده و در تمام حوزه هاست.
وی افزود: امروز جامعه ما مبتلا به منفورترین حلال در نزد پیامبر عظیم الشان اسلام یعنی طلاق شده است و به عنوان معروف باید در راستای تقویت و استحکام بنیان های خانواده تلاش شود.
موحد تصریح کرد: در حوزه سلامت نظام اداری دغدغه های جدی وجود دارد و رضایتمندی عمومی جامعه از ادارات بحث مهمی است و باید بر اساس تعالیم دینی پیش رویم تا بتوانیم روز به روز شاهد یک جامعه سالم در همه حوزه ها باشیم.

*با افرادی که عامدانه اقدام به روزه خواری کنند برخورد قضایی خواهد شد
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تمام افراد جامعه باید به عقاید و احساسات دینی مردم احترام بگذارند گفت: طبق قانون دستگاه قضایی با کسانی که در ایام ماه مبارک رمضان عامدانه اقدام به روزه خواری و تظاهر به آن نمایند، برخورد خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: به دنبال تشکیل پرونده در محاکم قضایی برای کسانی که از روی غفلت و ناآگاهی اقدام و تظاهر به روزه خواری می کنند نیستیم و باید در این موارد با تذکر و امر به معروف و نهی از منکر افراد را متوجه اشتباه خود کنیم.
موحد افزود: در ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی آمده است، هرگاه کسی به صورت علنی در انظار و اماکن عمومی و معابر تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نباشد؛ اما عفت عمومی را جریحه‌ دار کند، تنها به حبس از ۱۰ روز تا ۲ ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد.
وی گفت: در آستانه ماه ضیافت الهی، ماه رحمت، مغفرت و توبه قرار داریم و باید از این فرصت در راستای اصلاح خود و جامعه بهره ببریم و مسیر رستگاری خود و جامعه را فراهم کنیم.
خبرنگار: نجمه حسنی ** انتشار دهنده: رسول محمدحسنی
۳۰۲۹/۳۰۲۸

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد