تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398 - 8:26
کد خبر : 63448

حقایق قرآنی و معرفتی قیام اباعبدالله الحسین (ع) تبیین شود

حقایق قرآنی و معرفتی قیام اباعبدالله الحسین (ع) تبیین شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسمی که در هشتمین شب محرم، در معلم‌ کلایه الموت برگزار شد، با اشاره به ریشه‌های قرآنی قیام امام حسین (ع) اظهار کرد:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسمی که در هشتمین شب محرم، در معلم‌ کلایه الموت برگزار شد، با اشاره به ریشه‌های قرآنی قیام امام حسین (ع) اظهار کرد: اباعبدالله الحسین (ع) وقتی از مدینه خارج شدند وصیت نامه خود را تقدیم برادرشان کردند و در وصیت‌نامه خود پاسخ شبهات آینده را دادند و تأکید کرد برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده‌اند.

وی تصریح کرد: اینکه امام حسین (ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند به این خاطر بود که خدا در قرآن فرموده باید عده‌ای باشند که به خیر دعوت و امر کنند و از منکر نهی کنند و به همین خاطر حضرت برای عظمت بخشیدن به امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام برای اینکه بنی‌امیه دین را تغییر دادند و معروف را منکر نشان می‌دهند، قیام کردند تا در مقابل منکرات بنی‌امیه بایستند و معروف را احیا کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان توضیحاتی پیرامون جایگاه امر به معروف و نهی منکر، گفت: امام حسین (ع) نشان داد وجود شخص خبیثی مانند یزید، بزرگ‌ترین منکر است و باید در مقابل او ایستاد، دفاع از حق و دین بزرگ‌ترین معروف است و باید از آن حمایت کرد.

وی یادآور شد: امام علی (ع) تأکید می‌کند مبادا امر به معروف و نهی از منکر را تنها بگذارید و امروز باید از معروف حمایت کنیم و در مقابل منکرها بایستیم و اگر این گونه عمل کنیم، عزت پیدا می‌کنیم و اگر این رسالت را ترک کنیم، بدترین‌ها بر شما مسلط می‌شوند و از آن پس کسی به فریاد شما نمی‌رسد.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: اباعبدالله الحسین (ع) قیام کردند تا اراده الهی را محقق کنند و نور الهی را عالم‌گیر کنند و به همین خاطر فرمودند نمی‌بینید که به حق عمل نمی‌شود و برخی از مردم از باطل کناره گیری نکرده‌اند؟ حضرت با تعداد اندکی از یاران خود وارد این عرصه شد در حالی که یزید با سیاهی لشکر خود در مقابل حضرت ایستاده بود.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) عده‌ای را طرفدار حق معرفی کرده که مسیرشان بهشت است و عده‌ای دیگر را طرفدار باطل می‌نامد که مسیرشان به جهنم می‌افتد. در قرآن تأکید می‌کند که خدا ولی مؤمنان است و آنها را هدایت می‌کند و پیامبران و ائمه اطهار (ع) نیز مردم را از طاغوت فاصله داده و به سمت نور هدایت می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: وقتی حضرت علی اکبر (ع) نزد پدر رفت تا اجازه میدان بگیرد، اصلاً مهلت نداد در حالی که امام برای دیگران در ابتدا تأملی می‌کردند. امام حسین (ع) به خداوند فرمود من کسی را به میدان جنگ فرستادم که شبیه‌ترین آدم‌ها از نظر اخلاق، ظاهر، شکل و اندیشه به رسول خداست و ما هر وقت برای رسول خدا (ص) دل تنگ می‌شدیم به علی اکبر (ع) نگاه می‌کردیم.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد