تاریخ انتشار : شنبه 30 اردیبهشت 1396 - 11:14
کد خبر : 6343

امر به معروف و نهی از منکر، راهبردی برای تضمین سلامت جامعه می باشد

امر به معروف و نهی از منکر، راهبردی برای تضمین سلامت جامعه می باشد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا صد یقه محمدی، مدرس حوزه علمیه  در گفتگو با چشم نیوز اظهار داشت: برای پاسداری از سرمایه های موجود جامعه  و نگهبانی از سلامت فعالیت ها، شیوه های مختلفی وجود دارد که هرکدام از آنها، یکی از راه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا صد یقه محمدی، مدرس حوزه علمیه  در گفتگو با چشم نیوز اظهار داشت: برای پاسداری از سرمایه های موجود جامعه  و نگهبانی از سلامت فعالیت ها، شیوه های مختلفی وجود دارد که هرکدام از آنها، یکی از راه های، بسیار موثر در جهت سالم سازی فضای جامعه و ایجاد امنیت و اعتماد، نقش کارساز و غیر قابل انکار دارد نظارت است.

مدرس حوزه علمیه گفت: نظارت، در حقیقت نوعی از مسئولیت است که در این شکل نمود پیدا می کند و هرگاه این نظارت در سطح جامعه،  به گونه ای عمومی انجام شود از آن به نظارت همگانی تعبیر می کنند.

وی بیان داشت:  نظارت همگانی، در حوزه ی زندگی اجتماعی اعمال می شود و از آن جا که در زندگی اجتماعی حقوق اجتماعی او ارتباط پیدا می کند مسئول است و این مسئولیت را باید از طریق نظارت بر رفتار اجتماعی دیگران انجام بدهد.

محمدی خاطرنشان کرد: آیین انسان ساز اسلام برای پاسداری از سلامت جامعه و جلوگیری از هرگونه فساد و انحراف، قانون امر به معروف و نهی از منکر را تشریع کرده و از این طریق نظارت همگانی را در جامعه اسلامی خواستار شده است.

مدرس حوزه علمیه گفت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر که در احادیث اسلامی، از آن به عنوان عالی ترین و شریف ترین واجب دینی یاد شده است بدین منظور بر فرد فرد مسلمانان واجب گردیده تا در اثر اجرای این قانون، فضای عمومی جامعه، فضایی سالم، مطمئن و آرام برای زندگی و رشد انسان ها باشد.

وی تاکید کرد: از نگاه اسلام، ترک امر به معروف،  نه تنها ترک واجبی از واجبات الهی محسوب می شود و از گناهان بزرگ به شمار می آید بلکه آثار و تبعات فراوان اجتماعی دیگری را نیز به دنبال دارد که یکی از آن آثار، تسلط اشرار بر مردم و از میان رفتن امنیت و آرامش است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد