تاریخ انتشار : یکشنبه 17 شهریور 1398 - 5:34
کد خبر : 63420

نهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه است

نهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه است

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در رابطه با حجاب گفت: کشور ما کشوری مسلمان است و باید حجاب و عفاف در این جامعه ساری و جاری بوده و جایگاه داشته باشد و اگر بخواهیم این اتفاق بیفتد باید همه مدافع حجاب تعریف شده باشیم و وظیفه همه ماست.وی

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی امام جمعه کرمان در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان در رابطه با حجاب گفت: کشور ما کشوری مسلمان است و باید حجاب و عفاف در این جامعه ساری و جاری بوده و جایگاه داشته باشد و اگر بخواهیم این اتفاق بیفتد باید همه مدافع حجاب تعریف شده باشیم و وظیفه همه ماست.
وی افزود: باید کسانی که حجاب را رعایت می‌کنند برای همه محترم بوده و هر کس به هر دلیل حجابش از استاندارد خارج شد، نهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه است، کما اینکه باید امر به معروف کنند و این حتی از نگاه قانونی و شرعی جایگاه دارد.
امام جمعه کرمان با اشاره به اینکه هر کشوری قوانین مصوبی دارد که وقتی وارد آن کشور می‌شویم باید آن را رعایت کنیم، بیان کرد: در کشور ما نیز هم شهروندان باید قوانین را رعایت کنند و هم کسانی که مسافر و میهمان ما هستند.
وی اظهارکرد: امیدوارم بپذیریم وقتی در جامعه ورود می‌کنیم مقدسات و حساسیت‌های یک جامعه حتما مدنظر باشد که این یک ادب و فرهنگ انسانی است و علاوه بر این اسلامی نیز هست.
حجت‌الاسلام علیدادی‌سلیمانی بیان کرد: در حجاب نیز همین نگاه را می‌طلبد، کسانی که شخصا باید مراعات کنند و کسانی که می‌خواهند تذکر بدهند در همان چارچوبی که دین مشخص کرده تذکر بدهند، نه کندتر و نه تندتر.
وی در ادامه درباره جمعیت نمازگزاران جمعه در کرمان گفت: آمار می‌گوید جمعیت حاضر در نماز جمعه افزایش داشته اما واقعیت وجود دارد که جمعیت نماز جمعه‌خوان متناسب با جمعیت شهر نیست و خیلی نیاز به کار دارد و باید بستری را فراهم کنیم تا همه کسانی که علاقه دارند بتوانند در نماز جمعه شرکت کنند.
امام جمعه کرمان افزود: در ماه مبارک رمضان جمعیت نماز جمعه خیلی با ماه های دیگر متفاوت است و اگر بستر را فراهم کنیم، می توانیم بخشی از جمعیت ماه رمضان را به ماه های دیگر اضافه کنیم که ستاد نماز جمعه این کار را در دستور کار قرار داده و کار تحقیقاتی می کند و به اندازه ای که سهم ماست انجام می دهیم تا نماز جمعه باشکوه تر وقوی تر برگزار شود.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم حضور جوانان در نماز جمعه پررنگ‌تر شود و باید در این زمینه زحمت بیشتری بکشیم چراکه بیشتر، جوانان موردخطاب نماز جمعه هستند زیرا سال‌ها باید در صحنه جامعه حضور یافته و فعالیت کنند و نماز جمعه حلقه وصل دولتمردان و مردم می‌تواند باشد که نقش مؤثری در مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند باشد.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد