تاریخ انتشار : شنبه 16 شهریور 1398 - 8:56
کد خبر : 63366

امر به معروف و نهی از منکرها مورد تجدید نظر قرار گیرد

امر به معروف و نهی از منکرها مورد تجدید نظر قرار گیرد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی ظهر امروز در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در مورد امر به معروف و نهی از منکر بیانات زیادی وجود دارد. نماینده ولی فقیه در استان زنجان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ‌علی خاتمی ظهر امروز در همایش استانی امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: در مورد امر به معروف و نهی از منکر بیانات زیادی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه اگر همه اعمال خیر را بگذاریم در یک کفه ترازو و امر به معروف و نهی از منکر را در کفه دیگر، این فریضه بسیار با اهمیت‌تر است، اضافه کرد: در این ۴۰ سال در این زمینه بسیار روزمره کار شده و به مسائل فرعی پرداخته‌ایم که امر به معروف و نهی از منکر به امور کوچک خلاصه شده است.

وی با بیان اینکه باید در موضوع امر به معروف و نهی از منکر تجدید نظر کرده و آسیب‌شناسی کنیم که چرا اینگونه شده است، افزود: دشمنان تلاش می‌کنند ما را با موضوعات غیر مهم مشغول کنند تا از مسئله مهم بازبمانیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه باید پرسید ما که در مورد امر به معروف و نهی از منکر کتاب‌ها خوانده‌ایم چرا جواب نگرفته‌ام، عنوان کرد: بسیاری امر به معروف و نهی از منکر را مربوط به دهه نخست محرم می‌دانند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه بازار شایعه و انگ‌زنی هم داغ است، گفت: این روزها مردم بیشتر از هر چیز به وضعیت بازار گلایه دارند.

وی با بیان اینکه در استان زنجان چند هزار واحد صنفی فعالیت دارند، بیان کرد: تنها ۳.۵ درصد مالیات استان زنجان از طریق این واحدها اخذ می‌شود و امسال هیچ افزایشی نمی‌یابد و همه هم ناله می‌کنند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بالاترین منکرها حکومت باطل است، عنوان کرد: بالاترین معروف‌ها نیز حکومت حق است.

 

*ساز و کارها غلط بوده و سیستم ناقص است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه ساز و کار ما غلط است، بیان کرد: سیستم ما ناقص است و کنترل تنها برای آٰفتابه دزدها و رده‌های پایین است.

وی با بیان اینکه همه مدیران می‌گویند خرابه تحویل گرفته‌ایم، اضافه کرد: آیا اینها نیز کار آمریکا است؟.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به زنجان بیان کرد: اقدامات اخیر امید را در دل مردم ایجاد کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مردم کمبودها را تحمل می‌کنند، عنوان کرد: اما مردم تبعیض و اختلاف طبقاتی را نمی‌پذیرند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه نفرت از منکر و شور و شعف به معروف مهم‌ترین نکته در امر به معروف است، اضافه کرد: اعتراض زبانی، تذکر لسانی مرحله دوم امر به معروف و نهی از منکر است و وظیفه حکومت اجرا و برخورد با آنها است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد