تاریخ انتشار : جمعه 15 شهریور 1398 - 10:06
کد خبر : 63242

دیپلماسی ما باید انقلابی باشد نه التماسی / امربه‌معروف جان‌مایه پیام عاشورا

دیپلماسی ما باید انقلابی باشد نه التماسی / امربه‌معروف جان‌مایه پیام عاشورا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به ایام دهه نخست ماه محرم و قیام حسینی اظهار کرد: مراسم‌ها و آیین‌های ویژه این ایام هرسال نسبت به گذشته پرشورتر و با

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بجنورد با اشاره به ایام دهه نخست ماه محرم و قیام حسینی اظهار کرد: مراسم‌ها و آیین‌های ویژه این ایام هرسال نسبت به گذشته پرشورتر و با حضور جمع کثیری از مردم در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود که نشان‌دهنده پایدار و جاری بودن این روحیه در امت است.

وی ایستادگی و ماندگاری شعار حسینی را نشان از پیام قرآنی شجره طیبه دانست و افزود: پس از هزار و چند صدسال همه مردم با یک لباس، رنگ و شعار در این مراسم حاضر می‌شوند و پرچم حسینی سربلند است.

امام‌جمعه بجنورد به برخی از پیام‌های حماسه حسینی و قیام امام حسین نیز اشاره کرد و گفت: آزمون‌هایی در روزگار تاریخ اتفاق می‌افتاد که بر اساس بیان قرآن این رویدادها و آزمون‌ها برای جداسازی حق از باطل است.

وی حوادث عاشورا را باعث جدا شدن حق از باطل بیان کرد و افزود: در آن زمانه که بر اسلام ناب غبار باطل نشسته بود این حماسه باعث شد تا اختلاط میان حق و باطل از میان برود و این دو از یکدیگر جدا شوند.

رئیس شورای حوزه‌های علمیه خراسان شمالی عاشورا را باعث جدایی و شفاف‌سازی خط نجابت و لجاجت از یکدیگر توصیف کرد و ادامه داد: هنر حسینیان و عاشوراییان این است که حق را از باطل جدا کردند و اسلام ناب محمدی از اسلام بنی‌امیه جدا شد.

وی با تأکید بر ایستادگی علیه جبهه استکبار به‌عنوان یکی از پیام‌های حماسه عاشورا گفت: جبهه مقاومت در طول تاریخ، همواره باید علیه جبهه استکبار تشکیل شود و بر اساس پیام عاشورا به دفاع از دین دیانت پرداخته و امربه‌معروف و نهی از منکر را ترویج دهد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی امربه‌معروف و نهی از منکر را جان‌مایه همه ارزش‌ها و پیام‌های عاشورا و حماسه حسینی دانست و افزود: باید امربه‌معروف و نهی از منکر تااندازه‌ای که می‌توان باید جلوی فساد و ایجاد آن در جامعه را گرفت و این مهم بااحساس  تکلیف و درصحنه بودن میسر است.

وی با اشاره به ایجاد فساد از سوی دشمن علیه جامعه اظهار کرد: باید مسئولین را در مبارزه با فساد کمک کرد تا جلوی فساد از سوی دشمن گرفته شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همچنین با تذکر شدید نسبت به برخی از پوشش‌ها و اقدامات در جامعه گفت: باید مقابل لباس‌های مبتذل و اقداماتی همچون حیوان پرستی ها در جامعه گرفته شود.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ایستادگی برابر دشمن و استواری علیه آنان را پیامی برای مسئولان از کربلا دانست و خاطرنشان کرد: ایستادگی هزینه داد اما این هزینه از تسلیم برابر دشمن کمتر است و ملت ما تاکنون این هزینه را داده و در آینده نیز می‌دهد.

خطیب جمعه بجنورد تطبیق اقدام امام حسین برای هدایت دشمنان با مذاکره را رد کرد و گفت: دیپلماسی ما باید به التماسی بودن باید انقلابی باشد و این گوشه‌ای از درس‌های عاشورا است که باید مسیر خط عزت را در پیش گرفت و زیر بار زور نباید رفت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد