تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 10:48
کد خبر : 62780

چهارمین دوره همایش بین المللی سیره نبوی در طب برگزار می‌شود

چهارمین دوره همایش بین المللی سیره نبوی در طب برگزار می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام عبدالرضا محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص چهارمین همایش بین المللی دو سالانه سیره نبوی در طب، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از ماجرای اسائه ادب به پیامبر (ص) در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، حجت الاسلام عبدالرضا محمودی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص چهارمین همایش بین المللی دو سالانه سیره نبوی در طب، اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز پس از ماجرای اسائه ادب به پیامبر (ص) در جهت دفاع منطقی از سیره ایشان، به نوبه خود اقدام به برگزاری همایش دو سالانه سیره نبوی در طب کرد که امسال چهارمین دوره آن برگزار خواهد شد.

رئیس همایش بین المللی سیره نبوی در طب ادامه داد: در چهارمین دوره همایش که تخصصی برگزار می‌شود، اساتید مختلفی دعوت هستند اما مباحث کمتر در قالب سخنرانی ارائه می‌شود و نشست‌های تخصصی در جهت تولید نظریه در جمع صاحبان اندیشه و آرا مطرح می‌شود.

وی افزود: این همایش در ۱۲ محور تحت سند بالادستی و بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که در آن رهبری موضوعاتی را از دانشگاه ها مطالبه کرده بودند، اجرایی خواهد شد.

محمودی با بیان اینکه یکی از مباحثی که از چشم سیاست‌گذاران این همایش به دور نمانده است، آسیب‌های عرصه سلامت از جمله مباحث مربوط به طب اسلامی است، گفت: اسلام دین هدایت است و هدف‌های سلامت همچنین اصول درمان و سلامت را تعیین کرده است و به عنوان شریعت خاتم چیزی را با عنوان طب اسلامی ندارد و کار در این عرصه بر عهده اندیشمندان و متخصصان است و در واقع به این معنا نیست که قرآن و شریعت برای سلامت جسم آمده باشد.

رئیس همایش بین المللی سیره نبوی در طب خاطر نشان کرد: محور سلامت و درمان انسان است و برای فعالیت در این عرصه نیز باید انسان را شناخت چراکه انسان خلاصه در جسم و یک کالبد نیست.

وی در پایان از تدوین دانشنامه احادیث طبی به عنوان مرجع دانشگاه و حوزه خبر داد.

دبیر همایش بین المللی دو سالانه سیره نبوی در طب با بیان اینکه این همایش از ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه در شیراز برگزار خواهد شد، ابراز داشت: از جمله محورهای این همایش، جایگاه و کاربرد علوم انسانی در علوم تجربی، سلامت و کارکردهای اجتماعی سیره نبوی (ص)، اصول حفظ و ارتقای سلامت و درمان از منظر سیره نبوی (ص)، گسترش آموزه‌های اخلاق اسلامی و تبلغ علمی دین در نظام سلامت، جایگاه و نقش دانشجویان و طلاب در انجام طرح‌های مشترک بین دانشگاه و حوزه، پیوند حوزه و دانشگاه در نظر و عمل، هنر و سلامت از منظر دین و سیره نبوی و… است.

محمود نجابت گفت: همایش اهداف مختلفی دارد که یکی از آن کار قابل دفاع از نگاه دینی و علمی است البته علمی به معنای واقعی کلمه نه علمی که انسان را مادی می‌بیند.

وی افزود: در حوزه سلامت، شناسایی منابع و روش استفاده به نحو درست ضروی است، برخی‌ها افراط می‌کنند و بدون هیچ تحقیق و بررسی و پالایش گذاره‌های دینی را بدون سنجش صحت و سقم در درمان مطرح می‌کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد