تاریخ انتشار : شنبه 9 شهریور 1398 - 9:57
کد خبر : 62770

اصل امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است

اصل امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کرمان، سردارمحمد مطهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان امروز شنبه، ۹ شهریورماه در نشست خبری با اشاره به نامگذاری عناوین روزهای هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: شعار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کرمان، سردارمحمد مطهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان امروز شنبه، ۹ شهریورماه در نشست خبری با اشاره به نامگذاری عناوین روزهای هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر گفت: شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر امسال با عنوان «نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسئولیت اجتماعی» انتخاب شده است.
وی با بیان اینکه اگر در جامعه‌ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، برکت و آبادانی از جامعه می‌رود و این مسئله صریح فرمایش بزرگان است افزود: در صدر اسلام با گذشت ۵۰ سال از رحلت پیامبر(ص)، امر به معروف و نهی از منکر اجرا نشد و جامعه به سمتی رفت که مسلمانان فرزند پیامبر را به شهادت رساندند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همه است و باید مردم و جامعه نظارت عمومی داشته باشند و باید به همه منکراتی که وجود دارد، پرداخته شود.
وی تصریح کرد: فساد و ظلم منکر است و باید امر به معروف و نهی از منکر کرد که اسلام ناب را داشته باشیم، دشمن به دنبال این است اسلامی حاکم باشد که ضرری برای آنها نداشته باشد و امام راحل فرمود، «اسلام آمریکایی» و آمریکا به دنبال این است مسلمانان خواسته آنها را دنبال کنند نه اسلام ناب را و قارون‌های منطقه نیز علیه اسلام ناب توطئه و برنامه‌ریزی می‌کنند تا مشکل به وجود آورند.
مطهری با اشاره به وظیفه مطالبه‌گری مردم از مسئولان و از خودشان اظهارکرد: این مطالبه‌گری نظام اسلامی را ایمن می‌کند و سالم نگه می‌دارد و عدم مطالبه‌گری مردم موجب مشکلات در کشور می‌شود لذا به همه ما ربط دارد و وظیفه همه ماست که امر به معروف و دعوت به خیر و نهی از منکر کنیم، با محبت و دوستی، نه دعوا و درگیری.
وی تصریح کرد: اصل امر به معروف و نهی از منکر تذکر لسانی است و برخورد فیزیکی به عهده نیروی انتظامی و دستگاه قضائی است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کرمان گفت: مقام معظم رهبری فرمودند، «معنای مهم امر به معروف و نهی از منکر را نباید کم اهمیت کرد، مهم‌ترین قلم این فریضه امر به بزرگ‌ترین معروف‌ها (ایجاد نظام اسلامی و حفظ نظام اسلامی) و نهی از بزرگ ترین منکرهاست».
وی افزود: بنا داریم معروفاتی مشخص و در سال جاری هر اداره‌ای به دنبال آن برود که با تحقق این موارد مشکلات حل خواهد شد و به عنوان مثال پاسخگویی مسئولان در ادارات به مردم معروف است.
مطهری با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر زیربنای همه حرکات اجتماعی است، تأکید کرد: مصاحبه رادیویی و تلویزیونی، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان، همایش امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های نظامی، همایش هیأت‌های مذهبی، همایش اتحادیه‌ها، اصناف، سمن ها و … از برنامه‌های هفته امر به معروف و نهی از منکر است.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد