تاریخ انتشار : جمعه 8 شهریور 1398 - 11:30
کد خبر : 62700

کم توجهی مسؤولان بوشهر به پرچمدار انقلاب/ «شهید عاشوری» شایسته معرفی شود

کم توجهی مسؤولان بوشهر به پرچمدار انقلاب/ «شهید عاشوری» شایسته معرفی شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک با گرامیداشت شهادت مظلومانه رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم اظهار داشت: تروریسم ابزار سلطه غرب در جهان امروز به ویژه در مقابل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر چغادک با گرامیداشت شهادت مظلومانه رجایی و باهنر و روز مبارزه با تروریسم اظهار داشت: تروریسم ابزار سلطه غرب در جهان امروز به ویژه در مقابل جمهوری اسلامی است؛ غرب ادعای مبارزه با تروریسم را دارد و با ظاهر سازی سعی می‌کند خود را مخالف تروریسم نشان دهد در حالیکه اصل بنای تروریسم و گروههای تروریستی توسط خود غرب ایجاد و حمایت می‌شود.

امام جمعه چغادک افزود: تروریست‌های مورد حمایت غرب در ایران اسلامی ما بسیاری از شخصیت‌های برجسته و مؤمن و انقلابی و دانشمندان تأثیرگذار ما را به شهادت رساندند و مردم ما را از خدمات و برکات آنها محروم کردند که نمونه آنها شهیدان رجایی و باهنر و شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب بودند و علاوه بر این عزیزان، بیش از ۱۷ هزار نفر از مردم بیگناه ما را در حوادث تروریستی مختلف به شهادت رساندند.

وی حمایت از سازمان تروریستی منافقین از اول انقلاب تاکنون، حمایت از تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی، سازماندهی گروههای تروریستی تکفیری در منطقه و جهان را بخشی از کارنامه سیاه دولتهای غربی در حمایت از گروههای تروریستی عنوان کرد.

خدری با اشاره به آغاز از هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر گفت: امر به معروف و نهی از منکر تضمین کننده حیات طیبه در نظام اسلامی است و به تعبیر امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج‌البلاغه: «همه کارهای خوب و جهاد در راه خدا در برابر امر به معروف و نهی از منکر چون قطره‌ای است در دریای عمیق».

امام جمعه چغادک ادامه داد: نباید این دو فریضه مهم را منحصر در موارد محدود کرد، بلکه امر به معروف و نهی از منکر باید در همه عرصه‌های جامعه اسلامی اجرا شود. امر به معروف و نهی از منکر، اولاً منحصر به قشر خاصی نیست، بلکه وظیفه همگانی است و همه مؤمنین نسبت به یکدیگر وظیفه و مسؤ. لیت دارند.

وی بیان داشت: این دو فریضه منحصر به موارد خاص اخلاقی نیست، بلکه هر جایی که آسیبی وجود دارد امر به معروف و نهی از منکر هم کاربرد دارد؛ خواه آسیب اخلاقی فردی یا آسیب اجتماعی یا آسیب اقتصادی؛ فرهنگی، سیاسی و حکومتی باشد.

خدری با بیان اینکه برخی از منکرات به تعبیر مقام معظم رهبری، رتبه ۱۰ دارند و باید به سراغ منکرات و معروفات اصلی و دانه درشت برویم گفت: یکی از بزرگترین منکرات امروز، فسادهای گسترده اقتصادی و تضییع بیت المال است که باید با قاطعیت و بدون ملاحظه با آن برخورد شود و قوه قضائیه باید در این برخوردها مورد حمایت قرار گیرد.

امام جمعه چغادک سوء مدیریت و کم کاری مسؤلین و خُلف وعده آنان در رسیدگی به مسائل و مشکلات مردم را یکی از منکرات جامعه امروز، دانست و افزود: هر جا عملکرد نامناسبی بود باید تذکر داد و اعتراض و نهی از منکر کرد؛ در مورد امر به معروف هم از بهترین معروف‌ها، فرهنگ سازی در امور مثبت و ارزشهای اجتماعی است که هم مردم و هم مسؤولین به ویژه صدا و سیما در این فرهنگ سازی ها می‌توانند نقش مهمی داشته باشد.

خدری در ادامه سالروز شهادت شهید ابوتراب عاشوری پرچمدار انقلاب اسلامی در استان بوشهر را گرامیداشت و گفت: این روحانی انقلابی که مردم بیدار کرد و با عمل و منش دینی و انقلابی خود تأثیر بالایی بر بصیرت انقلابی مردم داشت؛ آنچه در مورد این شهید عزیز باید گفته شود این است که متأسفانه آنچنان که حق یک پرچمدار روحانی انقلابی است به آن توجه نشده است و شهید عاشوری به نحو شایسته به جامعه معرفی نشده است.

خطیب جمعه چغادک شهید عاشوری یک روحانی انقلابی برجسته کشوری بود و باید به صورت کشوری شناسانده می‌شد اما متأسفانه در اثر کم توجهی که صورت گرفته، این شهید در حد یک شهر یا حداکثر یک استان معرفی شده است که باید مسؤولین امر توجه بیشتری به این مسأله داشته باشند و از ظرفیت الگوگیری از این شهید برای جامعه امروز استفاده بیشتری کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد