تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 10:19
کد خبر : 62432

اطلاع‌رسانی در مورد مناسبت‌های دینی موجب ماندگاری و پایداری دین اسلام می‌شود

اطلاع‌رسانی در مورد مناسبت‌های دینی موجب ماندگاری و پایداری دین اسلام می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نشست تخصصی با ائمه جمعه و جماعات که امروز، پنجم شهریورماه در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعت به عنوان منادیان فکری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از کردستان، آیت‌الله سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان در نشست تخصصی با ائمه جمعه و جماعات که امروز، پنجم شهریورماه در کتابخانه امام خامنه‌ای برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه و جماعت به عنوان منادیان فکری و ستون روشنگری و بصیرت‌افزایی باید نسبت به مناسبت‌های مختلف اطلاعات کافی داشته باشند و نسبت به آن اطلاع‌رسانی کنند این کارها موجب ماندگاری و پایداری دین اسلام می‌شود.
وی به ضرورت توجه به احیا و ترویج امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و افزود: پیامبر خدا می‌فرماید: «روزی جامعه به سمتی می‌رود که نه تنها امر به معروف و نهی از منکر نمی‌کنند، بلکه امر به منکر می‌کنند».
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: امروز متأسفانه جامعه به سمتی رفته که اگر فردی حجاب و حیا دارد به آن با چشم بد نگاه می‌کند و بی‌حجابی و بی‌عفتی به نوعی فرهنگ غالب شده است.
وی اعلام کرد: پول، امروزه به امتیاز برای مورد احترام بودن دیگران تبدیل شده و این نمونه‌هایی از بی‌توجهی به معروفات است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی از هفته امر به معروف و نهی از منکر به عنوان بستری برای احیا و ترویج این فریضتین الهی نام برد و عنوان کرد: مهم‌ترین دلیل و فلسفه واقعه کربلا احیای امر به معروف و نهی از منکر است.
وی ادامه داد: امام حسین(ع) دلیل قیامش را اصلاح وضعیت خراب جامعه با امر به معروف و نهی از منکر کردن به روش و سیره پیامبر عنوان کرده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر پیام عاشورایی امام حسین(ع) است، افزود: به عنوان پیروان امت رسول الله و رهروان اهل بیت ایشان باید در این مسیر حرکت و گام برداریم.
وی اعلام کرد: قرار گرفتن حجت‌الاسلام رئیسی در نقطه رأس دستگاه قضائیه نور امیدی را در دل‌ها ایجاد کرده است.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی به تخصص و توانایی رئیس قوه قضایی و تسلط ایشان بر این حوزه کاری عنوان کرد: رئیس قوه قضائیه به دلیل همین تسلط و تخصص مبارزه با فساد را به صورت جدی در دستور کار قرار دادند.
وی اظهار کرد: اینکه در فضای مجازی و یا برخی رسانه‌ها اعلام شده که کردستان به لحاظ فساد اداری استان اول است، نمی‌توانیم قضاوتی روی آن داشته باشم ولی در مجموع این حرف بسیار بد و سنگینی است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان اعلام کرد: استاندار باید با تشکیل یک تیم تخصصی بنا به دستور رئیس دستگاه قوه قضائیه به این موضوع به صورت جدی رسیدگی کند، اگر واقعیت دارد باید خیلی سریع برخورد کنند و اگر نه ما برای مقابله با این موضوع و اطلاع‌رسانی‌ها ورود پیدا خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه فساد تنها به دزدی خلاصه نمی‌شود و می‌تواند شامل حوزه‌هایی مختلف باشد، گفت: قطعا بین جامعه مدیران ما افراد سالم بسیار زیاد است اما سوء استفاده کننده هم وجود دارد.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی عنوان کرد: از انواع فساد این است که به جای استفاده از نیروهای متعهد، متخصص و انقلابی به صرف اینکه فلان کس در ستاد انتخاباتی حضور و فعالیت داشته را بدون هیچ تخصص و تعهدی بر مسند بنشانیم.
وی با بیان اینکه مدیر جمهوری اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد، افزود: کسی که بسیاری از ارزش‌ها را نادیده و حتی در مدیریت خانواده خود کم می‌آورد نمی‌تواند مدیر لایقی در نظام جمهوری اسلامی باشد.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان بیان کرد: مدیر انقلابی و در خور شأن انقلاب مدیری است که ارزش‌ها را پیاده و با ضد ارزش‌ها مقابله کند.
وی با بیان اینکه البته رتبه دادن به استان در بحث فساد اداری کار درستی نیست، افزود:‌ تا مشخص نشدن کامل موضوعی نباید اجازه دهیم در فضای مجازی به آن دامن زده شود.
آیت‌الله حسینی‌شاهرودی گفت:‌ دادن چنین القابی از دسیسه‌های دشمنان برای ایجاد بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان و کمرنگ نشان دادن خدمات ارزشمندی بوده که به برکت نظام در این استان صورت گرفته است.
وی در پایان یادآور شد: باید این موضوع بررسی و به صورت شفاف اطلاع‌رسانی شود و درصد مشخصی را به مردم اعلام و با فرد و یا افراد فاسد برخورد شود.
انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد