تاریخ انتشار : سه شنبه 5 شهریور 1398 - 8:32
کد خبر : 62408

اهمیت الگوگیری از عاشورا در حاکمیت دینی دوچندان است

اهمیت الگوگیری از عاشورا در حاکمیت دینی دوچندان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام اسعد حسین‌پناهی صبح امروز در نشست تخصصی با ائمه جمعه و جماعات که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک بعد از انقلاب اسلامی یک انقلاب دیگری روی داد و آن

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سنندج، حجت الاسلام اسعد حسین‌پناهی صبح امروز در نشست تخصصی با ائمه جمعه و جماعات که در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بی‌شک بعد از انقلاب اسلامی یک انقلاب دیگری روی داد و آن هم انقلاب و نهضت خدمت‌رسانی بود.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از تمام دولتمردانی که از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز در راستای پیشرفت و آبادانی این کشور تلاش کرده‌اند تقدیر کنیم.

امام جمعه دزج افزود: جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در ادبیات دینی مسلمانان کاملا مشخص است، امر به معروف و نهی از منکر بازرس و نگهبان دین است، اگر امر به معروف و نهی از منکر را از دین بگیریم چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که همواره مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند درس گرفتن از واقعه عاشورا است.

 حسین‌پناهی ادامه داد: نظام و حکومت ما یک حکومت دینی است و بر مبنای حاکمیت ولی فقیه است و زندگی زیرلوای چنین حکومتی اهمیت توجه به قیام عاشورا و الگوگیری از آن را برای ما مضاعف می‌کند.

وی تصریح کرد: فاصله گرفتن جامعه از دین پیامبر از مهم‌ترین دلایل و فلسفه‌ شکل‌گیری قیام عاشورا بود.

امام جمعه دزج افزود: جریان‌هایی بعد از وفات پیامبر اتفاق افتاد که جامعه را از ارزش‌های دینی جدا کرد و ضد ارزش‌ها را به جای ارزش‌ها حاکم کرد.

وی اذعان داشت: جامعه بعد از فوت پیامبر در زمان کوتاهی به سمت بی‌هویتی می‌رفت که این شرایط موجب شد امام حسین(ع) برای جلوگیری از این وضعیت قیام کند.

امام جمعه دزج گفت: قیام امام حسین(ع) فرمولی به جامعه ارائه کرد که هیچگاه کهنه نمی‌شود و همواره ماندگار خواهد بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد