تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1398 - 9:52
کد خبر : 62249

فضای معنوی و حماسی عاشورا بستر مناسبی برای معرفت‌افزایی است

فضای معنوی و حماسی عاشورا  بستر مناسبی برای معرفت‌افزایی است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ بهزاد سروستانی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، صبح امروز در نشستی که در راستای هماهنگی برنامه‌های ماه محرم و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اهواز، سرهنگ بهزاد سروستانی، جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، صبح امروز در نشستی که در راستای هماهنگی برنامه‌های ماه محرم و هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد، اظهار کرد: روابط عمومی‌ها و مطبوعات یک رسالت سنگین را برعهده دارند.

وی افزود: رسانه‌ها زبان گویای مردم نسبت به دولت و حاکمیت در جامعه هستند و رسالت اصلی آن‌ها مطالبه‌گری است؛ جامعه فعال و زنده نیز تنها با به‌روز بودن است که می‌تواند به نقش خود عمل کند.

سروستانی ضمن اشاره به فرا رسیدن هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر و همزمان شدن آن با آغاز دهه محرم، عنوان کرد: امر به معروف و نهی از منکر برگرفته از نهضت عاشورا است اگر چه قدمت آن به عنوان یک وظیفه فردی و اجتماعی به طول تاریخ است.

وی افزود: ائمه اطهار به این وظیفه عمل و قیام کردند ما نیز به عنوان مسلمان و به خصوص شیعه باید به دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم چرا که جامعه‌ای که امر به معروف و نهی از منکر نداشته باشد مردگانی متحرک هستند.

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خوزستان، بیان کرد: مصادف بودن هفته امر به معروف با دهه اول محرم فرصتی است که ما بیشتر از دیگر روزهای سال به این دو فریضه پرداخته و آن‌ها را در جامعه جاری کنیم.

وی افزود: اثربخشی امر به معروف به استمرار آن است و این هفته برای ما یک فرصت طلایی است؛ شعار امسال ما در سراسر کشور نیز ” نهضت حسینی، مطالبه‌گری و مسوولیت اجتماعی” است.

سروستانی، گفت: اهدافی را که در این هفته دنبال خواهیم کرد تلاش در جهت تبیین، ترویج و گسترش فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر به صورت اقناعی و در تمام سطوح جامعه است؛ فضای معنوی و حماسی عاشورا نیز بستر مناسبی برای معرفت‌افزایی فراهم کرده است.

وی افزود: اگر ما درست به معروفات عمل کرده و آن‌ها را گسترش دهیم دیگر نیازی به نهی از منکرات نیست و مردم باید ستاد امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان ملجا و مامن خود در جهت حمایت از مطالبه‌گری‌های اجتماعی بدانند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد