تاریخ انتشار : یکشنبه 3 شهریور 1398 - 9:02
کد خبر : 62240

اجرای برنامه مسجدیار با محوریت ائمه جماعات گیلان

اجرای برنامه مسجدیار با محوریت ائمه جماعات گیلان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان شامگاه گذشته، ۲ شهریورماه در نشست با جوانان هیئت‌های مذهبی شهر رشت، با عرض سلام و ارادت به خدام اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اظهار کرد: اجر جوانان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایکنا از گیلان، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان شامگاه گذشته، ۲ شهریورماه در نشست با جوانان هیئت‌های مذهبی شهر رشت، با عرض سلام و ارادت به خدام اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، اظهار کرد: اجر جوانان عاشق امام حسین(ع) و راه حسین(ع) با خدای تبارک و تعالی است.

وی راه دین را پرمخاطره عنوان کرد و افزود: خلوص در تبلیغ دین تاثیرگذار است؛ بنابراین نخستین موضوع این است که با خدا عهد ببندیم و خالص باشیم، زیرا اگر انسان خلوص داشته باشد همه فراز و نشیب‌ها را تحمل می‌کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر لزوم رعایت اصول اخلاقی در رفتار، گفتار و کردار توسط هیئت‌های مذهبی، بیان کرد: مردم از عالمان و مروجان دین خدا توقع دارند و پیامبر اکرم(ص) بهترین الگوست.

آیت‌الله فلاحتی حضور ساده مردم به ویژه بانوان در مراسم عزای حسینی(ع) را مهم دانست و تصریح کرد: سال گذشته با توجه به توصیه‌هایی که داشتیم شاهد کاهش پوشش‌های نامناسبت بانوان در مراسم ماه محرم در گیلان بودیم و انتظار داریم امسال بیشتر رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد فضای آرام هنگام اقامه نماز ظهر عاشورا باید توسط هیئت‌های مذهبی لحاظ شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته نماز ظهر عاشورا در میدان شهدای ذهاب رشت در فضایی آرام اقامه شد و این نشان می‌دهد مردم ما عاقل، نجیب و فهیم هستند و اگر مسائل به آنها منطقی، آرام و از سر سوز بیان شود، می‌پذیرند.

نماینده ولی فقیه در گیلان خواستار وحدت رویه هیئت‌های مذهبی در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) شد و گفت: هیئت‌های عزاداری در تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) باید به دریای خروشان عمومی مردم متصل شوند و شوری که برازنده گیلانی‌هاست را به منصه ظهور برسانند.

هیئت‌های مذهبی؛ بازوان توانمند امر به معروف و نهی از منکر

آیت‌الله فلاحتی بر تشکیل شورای هیئت‌های مذهبی گیلان تاکید کرد و یادآور شد: با تدوین آیین‌نامه شورای هیئت‌های مذهبی می‌توان بر فعالیت آنها نظارت کرد.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی باید از موهومات فاصله بگیرند، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی در عزای حسینی(ع) باید بی‌پیرایه باشند؛ ضمن اینکه بسیاری از علم‌ها در مراسم مذهبی از موهومات است. همچنین هیئت‌های مذهبی آنچه که به مربوط به امام حسین(ع) است را با مسائل مالی گره نزنند، زیرا هر کجا مسئله بودجه مطرح باشد، آنجا دیگر نمی‌توان کار جهادی کرد.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه از اول محرم تا اربعین امام حسین(ع) باید پرچم‌های عزای امام حسین(ع) در گیلان برافراشته بماند، بیان کرد: رشت معروف به شهر ولایتمدار است و در این ایام نباید پرچم‌های سیاه عزای امام حسین(ع) جمع‌آوری شود.

وی هیئت‌های مذهبی را بازوان توانمند امر به معروف و نهی از منکر ذکر کرد و گفت: یکی از راهکارهای توسعه امر به معروف و نهی از منکر بیان این موضوع به طور عمیق، عاقلانه و هوشمندانه به مردم است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه به زیربناهای فرهنگی استان در گذشته بی‌توجهی شده است، تصریح کرد: پس از جنگ بعضی مسئولان به نوعی به ناهنجاری‌ها دامن زدند.

آیت‌الله فلاحتی خواستار برنامه‌ریزی برای حضور کودکان و نوجوانان در هیئت‌های مذهبی شد و اظهار کرد: هر کدام از هیئت‌های مذهبی باید یک طلبه جوان خوش‌فکر، متین و آرام با خود داشته باشد.

این کارشناس دینی با تاکید بر باز کردن مساجد به روی مردم توسط هیئت‌های امنا، بیان کرد: در آینده برنامه مسجدیار با محوریت ائمه جماعات را اجرا می‌کنیم و مساجد باید برای احیای ارزش‌ها به ویژه ماه رمضان و اعتکاف آماده شوند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد