تاریخ انتشار : جمعه 1 شهریور 1398 - 8:44
کد خبر : 62017

شش طرح کارآفرینی از دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ارائه شد

شش طرح کارآفرینی از دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ارائه شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهرا ایزدی یزدان آبادی، دانشجوی کارآفرین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شش طرح در زمینه تولید قهوه خرما، پماد عقرب گزیدگی، کلاه برای درمان شپش، قرص گیاهی مشابه رانی تیدین و داروی بوییدنی برای آرامش و رفع

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، زهرا ایزدی یزدان آبادی، دانشجوی کارآفرین دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شش طرح در زمینه تولید قهوه خرما، پماد عقرب گزیدگی، کلاه برای درمان شپش، قرص گیاهی مشابه رانی تیدین و داروی بوییدنی برای آرامش و رفع استرس ارائه کرد.

زهرا ایزدی یزدان آبادی دانشجوی بهداشت محیط ۹۵ دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به تشریح طرح‌های کارآفرینی خود پرداخت و گفت: طرح کار آفرینی تولید قهوه خرما در سومین دوره استارت آپ ویکند کرمان ارائه و جزو رتبه‌های برتر انتخاب و همچنین در این دوره موفق به جذب حامی مالی شدم.

یزدان آبادی طرح تولید قهوه خرما را نتیجه تحقیق و بررسی در تفسیر آیات قران کریم و احادیث عنوان کرد و افزود: امام علی (ع) فرمودند، «تمام خواص خرما را در هسته آن جویا شوید» لذا با سر لوحه قرار دادن این اصل، سه سال بر روی این طرح کار کردم و یک انرژی زا مشابه عملکرد کافئین تولید کردم تا افراد شب کار برای شب زنده داری و بیماران برای درمان دیابت و سنگ کلیه از این محصول استفاده کنند.

دانشجوی بهداشت محیط  دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ادامه داد: هم اکنون این طرح در حال ثبت اختراع بوده و چندین پیشنهاد برای تجاری سازی محصول ارائه شده که در حال بررسی آن‌ها هستم.

ساخت پُماد عقرب گزیدگی
این دانشجوی خلاق  با اشاره به همچنین به ایده ساخت پُماد برای درمان عقب گزیدگی بیان کرد: این ایده را در اردو‌های جهادی به مناطق محروم جنوب کرمان با توجه به تعداد زیاد عقرب گزیدگی انتخاب کردم و یکسال برای این طرح وقت گذاشته ام.   یزدان آبادی  افزود: این طرح هم اکنون با مشارکت دکترای حشره شناسی و داروسازی در حال بررسی است، ایده این طرح را بر اساس کتاب‌های طب سنتی انتخاب کردم.  
جمعه//// شش طرح کارآفرینی از دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ارائه شد
ساخت کلاه برای درمان شپش
دانشجوی رشته مهندسی بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از طرح پکیج نابود کننده شپش پرده برداشت و تاکید کرد: کلاه برای درمان شپش را پس از ۱۷ ماه تلاش ساختم که هم اکنون در وضعیت ثبت اختراع است.

ساخت داروی گیاهی برای درمان معده
وی به ساخت قرص گیاهی مشابه عملکرد رانیتیدین برای درمان درد معده و روده اشاره و تصریح کرد: ایده این طرح را از یک حدیث امام رضا (ع) با استفاده از سِنجِد دنبال کردم.
دانشجوی رشته مهندسی بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مطرح کرد: ساخت این قرص گیاهی طی چهار ماه انجام و آن را بر روی اعضای خانواده خودم امتحان کردم که نتیجه مثبتی به همراه داشت.

ساخت داروی استنشاقی برای کاهش استرس
ایزدی یزدان آبادی ساخت داروی استنشاقی برای آرامش را تجربه شخصی خود از استرس کنکور عنوان کرد و گفت: ساخت داروی بوییدنی متشکل از عصاره‌های گیاهان دارویی از طریق تنفس دم و بازدم باعث آرامش اعصاب و کاهش استرس می‌شود را طی هفت ماه با استناد به احادیث قرآنی انجام و هم اکنون در مرحله ثبت اختراع است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد