تاریخ انتشار : یکشنبه 27 مرداد 1398 - 10:22
کد خبر : 61737

مرکز مطالعات “زن و خانواده، زندگی برتر” در قزوین راه‌اندازی می‌شود

مرکز مطالعات “زن و خانواده، زندگی برتر” در قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: چند سالی است که در کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان استان مشغول فعالیت هستیم و خوشبختانه این کارگروه در بین سایر کارگروه‌های تخصصی اقشار بسیج

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر فاطمه محمدبیگی در گفت‌وگو با صبح قزوین اظهار کرد: چند سالی است که در کارگروه زن و خانواده بسیج جامعه زنان استان مشغول فعالیت هستیم و خوشبختانه این کارگروه در بین سایر کارگروه‌های تخصصی اقشار بسیج در هفت سال گذشته همواره رتبه‌های برتر را داشته است.

وی افزود: موضوعات متنوعی در کارگروه زن و خانواده مورد بحث قرار گرفته و طرح‌های مختلفی از جمله طرح آموزش اصول تربیت جنسی کودکان به مدیران مهدهای کودک و طرح آموزش و ایجاد نهضت سواد رسانه‌ای برای خانواده‌ها اجرا شده است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین تصریح کرد: بحث مربوط به کلیپ اسپورت و روشنگری در مورد کلیپ‌هایی که برای مراسم ازدواج ساخته می‌شوند، برای جلوگیری از انجام ازدواج‌های پرهزینه و ترویج سبک ازدواج آسان و همچنین ترویج تشکیل خانواده به روش سنتی و دور از تجمل یکی از برنامه‌های ما بود.

وی عنوان کرد: در ادامه بحث آموزش‌های پیش از ازدواج و مهارت‌های زندگی در دستور کار قرار گفت و در این راستا یک دوره تربیت مربی آموزش پیش از ازدواج (PMC) و مشاوره پیش از ازدواج برگزار شد و ۴۰نیرو در این زمینه آموزش دیدند که سال گذشته در اغلب پایگاه‌های بسیج استان در زمینه افزایش سطح آگاهی دختران ۱۷ تا ۱۹ سال فعالیت کردند.

محمدبیگی بیان کرد: به دنبال افزایش طلاق در جامعه و وجود جوانان در سن ازدواج و عدم تمایل آنها به تشکیل خانواده و مشکلاتی که امروزه در زندگی مشترک جوانان وجود دارد؛ به این نتیجه رسیدیم که نیازمند یک مرکز مطالعات زن و خانواده برای رصد، پیگیری و در واقع جستجوی آماری و همینطور برنامه‌ریزی در جهت کاهش آسیب‌های خانوادگی و آسیب‌های اجتماعی ناشی از این قضیه هستیم.

والدین و جوانان بیش از هر چیز نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی هستند

وی ابراز کرد: با توجه به اینکه اگر ما بخواهیم طرح‌های خود را در کارگروه زن و خانواده اجرایی کنیم نیازمند وجود یک مرکز مطالعات و مرکز مشاوره هستیم؛ لذا این طرح را نوشتیم و خوشبختانه در مجمع بسیج استان و مرکز راهبردی سپاه صاحب الامر(عج) قزوین پذیرفته شد و در ادامه با مسئولان استان مطرح و قرار شد تا شهرداری قزوین ساختمانی برای اجرای این طرح در اختیار ما قرار دهند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین عنوان کرد: با فراهم شدن مقدمات لازم امیدواریم به زودی شاهد آغاز فعالیت مرکز مطالعات زن و خانواده، زندگی برتر در مجاورت یکی از امامزادگان شهر قزوین باشیم.

وی عنوان کرد: با افتتاح این مرکز در ابتدا رویکرد آموزشی و مطالعاتی خواهیم داشت؛ زیرا به این نتیجه رسیدیم که والدین و جوانان بیش از هر چیزی نیازمند آموزش مهارت‌های زندگی هستند به ویژه آنکه ما دنبال مرکزی هستیم که در راستای ترویج سبک زندگی اسلامی و دینی فعالیت کند لذا روانشناسی به روش اسلامی را پیگیری می‌کنیم.

محمدبیگی تصریح کرد: این مرکز بیشتر آموزش محور خواهد بود و به دنبال آموزش مهارت‌های زندگی برای دختران و پسران برای موفقیت در زندگی آینده و در ازدواج آنها هستیم؛ همین طور در کارگروه تربیت کودک، کلاس‌هایی برای والدین برگزار خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: وجود این مرکز در قزوین می‌تواند خلأهای موجود را در ارتباط با کسانیکه به مراکز ویژه مشاوره اسلامی و آموزش مهارت‌های زندگی مراجعه می‌کنند؛ پرکند چراکه متاسفانه هم اکنون تعداد این مراکز در استان قزوین بسیار کم است و اگر هم وجود دارد به صورت پراکنده بوده و مجموع نیست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد