تاریخ انتشار : سه شنبه 22 مرداد 1398 - 10:36
کد خبر : 61364

جریان تطهیر پهلوی را جدی بگیریم/ طرفداران این جریان بسیار وقیح هستند

جریان تطهیر پهلوی را جدی بگیریم/ طرفداران این جریان بسیار وقیح هستند

موسی حقانی، پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو با اشاره به ضدیت برخی جریانات در مقابله با انقلاب اسلامی، یادآور شد: ما با پهلوی ضدیتی نداریم چرا که اتفاقا ضدیت در اینجا، امری غیرمنطقی است درحالیکه ایراد ما به پهلوی کاملا منطقی، مستند و مستدل است. وی

موسی حقانی، پژوهشگر تاریخ انقلاب اسلامی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو با اشاره به ضدیت برخی جریانات در مقابله با انقلاب اسلامی، یادآور شد: ما با پهلوی ضدیتی نداریم چرا که اتفاقا ضدیت در اینجا، امری غیرمنطقی است درحالیکه ایراد ما به پهلوی کاملا منطقی، مستند و مستدل است.

وی افزود: ما در مقابله با جریانات خاص، نه ضدیت بلکه باید اقداماتی انجام دهیم که درجهت مقابله با تطهیر رژیم پهلوی باشد. اینها از همان دوره هم برای ترویج خودشان سراغ تخریب قاجار و بزرگنمایی اقداماتشان رفتند و سانسور شدیدی برای مقابله با نقد خودشان درپیش گرفتند.

بعد از انقلاب کم کاری در نقد رژیم پهلوی داشته ایم

نویسنده کتاب «آخرین شاه، آخرین دربار» گفت: ما متاسفانه بعد از انقلاب یکجور کمکاری در نقد رژیم پهلوی داشته ایم و همین است که آنان را جسور می کند که واقعیات پهلوی را به مردم وارونه نشان دهند تا جایی که حتی وابستگی‌شان به بیگانگان و بی اختیاریشان در امور مملکت را منکر می شوند.

حقانی اشاره داشت: فعالیت این جماعت که هر از گاهی هم صدایشان در بیرون از مرز شنیده می شود، از سر سوءنیت و ناآگاهی نویسندگان است. اینها از همان ابتدا مشروعیتی نداشتند وگرنه انقلابی علیه شان شکل نمی گرفت.

این پژوهشگر تاریخ انقلاب تأکید کرد: این همه درگیری با مردم، سرکوب گسترده جریانات سیاسی، احزاب، مطبوعات و … اشاره به خفقان آن دوره دارد. چرا افرادی که امروزه به دنبال تطهیر پهلوی هستند، دم از این فضاها نمی‌زنند؟ این همه وقایع مهم و سرکوب و کشتار از واقعه گوهرشاد تا ۱۵ خرداد و امثالهم کاش نویسندگان ضدانقلاب سراغی هم از اینها می‌گرفتند.

خودشان هم میدانند که دیگر خبری از پهلوی نخواهد بود

این استاد دانشگاه خاطرنشان ساخت: ما اسناد و واقعیات بسیاری از دوره پهلوی داریم که باید به نسل امروز کشور منتقل شود؛ فساد اخلاقی تا سیاسی و اقتصادی و غیره که باید ده ها پژوهش روی اینها انجام شود که بتوان شفافتر از فجایع دم زد.

حقانی با بیان اینکه ما نیازمند ابزارهای بهتر تشویقی و ایجاد یک موج نویسندگی برای بیان بهتر و بیشتر سوژه های انقلابی و افشاگر پهلوی هستیم، گفت: متاسفانه جریان ضدانقلاب اینقدر وقیح شده است که حتی از اساس منکر شکنجه و خشونت و سایر فجایع ساواک و پهلوی میشوند! آنهم زمانی که اسناد بسیاری علیه آنان است.

وی جریان تطهیر پهلی را جدی دانست و گفت: اینها خودشان هم می دانند که پهلوی دیگر وجود ندارد؛ نهایت امید اینها این است که حداقل انقلاب اسلامی را زیر سوال ببرند و مثلا بگویند انقلاب ما دستاوردی نداشته است.

وی در اینباره توضیح داد: ما امروز استقلال را در همه ابعاد کشورمان می بینیم. دستاوردهای این چندساله ما با کل دستاوردهای قاجار و پهلوی حتی قابل قیاس نیست. اینها بی جهت میخواهند پیشرفت های ما را کتمان کنند.

موسی حقانی همچنین عنوان کرد: اینها جامعه به شدت عقب مانده پهلوی را جوری نمایش میدهند که جوان امروز فکر کند که مثلا با انقلاب دچار خسارت شده ایم؛ درحالیکه کاش به اسناد خود آمریکایی ها رجوع میکردند که میگوید اگر پهلوی ادامه می یافت تا ۱۹۷۵ به یکی از بدهکارترین کشورهای دنیا تبدیل میشدیم. ما اتفاقا جامعه ای را تحویل گرفتیم که پر از نقص و اشکالات زیرساختی بود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد