تاریخ انتشار : یکشنبه 20 مرداد 1398 - 6:04
کد خبر : 61181

نسخه‌پیچی برای موضوع طلاق، به روز باشد

نسخه‌پیچی برای موضوع طلاق، به روز باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تاکید کرد: نسخه‌پیچی برای موضوع طلاق باید به روز باشد.   به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه زنجان، فرامرز نیک‌سرشت ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، اظهار کرد: در راستای تدوین


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان تاکید کرد: نسخه‌پیچی برای موضوع طلاق باید به روز باشد.

 

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، منطقه زنجان، فرامرز نیک‌سرشت ظهر امروز در دومین جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده، اظهار کرد: در راستای تدوین سند طلاق، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است. البته هیچ کار پژوهشی خالی از اشکال نیست و خوشبختانه شیوه‌های ترویج ازدواج و حمایت از زنان مطلقه جزو برنامه‌های عملیاتی سند گنجانده شده است. در هر صورت، نظرات اصلاحی باید اخذ شود و بسیار تاکید می‌شود که باید پیش از معلول، به علل طلاق بپردازیم.

 

این مسئول ادامه داد: متاسفانه در خصوص موضوع طلاق، کنترل‌های اجتماعی از بین رفته و قبح قضیه ریخته است. عاطفه‌ها بسیار کمرنگ شده و صمیمت سابق وجود ندارد. چرا باید زنجان در پرخاشگری رتبه داشته باشد؟ چنین چیزی جای تاسف دارد و این‌که در شهرهای سنتی میزان طلاق کمتر است، دلیل نمی‌شود بر این‌که شاخص‌ها را از مدرنیته به سمت سنت‌گرایی سوق دهیم.

 

وی افزود: مسئله طلاق به جد نیاز به بازتعریف دارد. امروزه سطح سواد زنان افزایش یافته است و دیگر نمی‌توان با نگاه مردسالارانه سابق زیر یک سقف رفت. باید به مردان توضیح داده شود که با زنان‌شان همسر و هم‌سرنوشت باشند. همچنین امروزه جمعیت زیادی از زنان در جامعه دوشادوش مردان فعایت می‌کنند و از آزادی‌هایی برخوردار شده‌اند که حق‌شان است و جبر تاریخی به شمار می‌آید. نمی‌توان جلوی این جریان ایستاد و تنها راهکار، بازتعریف طلاق و بومی‌سازی راهکارهای مقابله با آن است.

 

نیک‌سرشت تصریح کرد: در دنیای انفجار اطلاعات به سر می‌بریم و دیگر نمی‌توان جامعه را سنتی نگه داشت. نگاه ما به عنصر زن باید متفاوت باشد. سطح انتظارات تغییر کرده است و نسخه‌پیچی برای کاهش نرخ طلاق باید بر همین اساس باشد. برای این منظور می‌توان از تجربیات موفق شهرستان‌ها بهره بگیریم.

انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد