تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1398 - 10:39
کد خبر : 61037

کاهش ۱۷ درصدی دعاوی خانواده در یزد

کاهش ۱۷ درصدی دعاوی خانواده در یزد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از یزد، "محمدحسین رحیمی‌زاده" در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ازدواج موفق، خانواده شاد» ، با بیان این که طلاق همچنان طبق چند سال گذشته روند افزایشی خود را سپری می‌کند، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از یزد، "محمدحسین رحیمی‌زاده" در حاشیه بازدید از نمایشگاه «ازدواج موفق، خانواده شاد» ، با بیان این که طلاق همچنان طبق چند سال گذشته روند افزایشی خود را سپری می‌کند، اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته در راستای سازش زوجین در حین ارجاع پرونده طلاق است به طوری که اگر این رابطه با سپری کردن فرآیندی آموزشی منجر به سازش نشد، روند دیگری را طی می کند.

وی با بیان این که طبق اطلاعات دریافتی از مراکز مشاوره پنج علت اصلی طلاق به نقل از خانواده‌ها و زوجین نقل شده است، گفت: عوامل اعتیاد، بیکاری، آسیب‌های فضای مجازی، خیانت همسر و دخالت اطرافیان در زندگی زوجین از عوامل عمده و شایع طلاق هستند.

بگفته رحیمی‌زاده معاونت قضایی دادگستری استان  از ارجاع حدود ۵۰۰۰ پرونده که بین ۱۵ تا ۲۰ درصد در سال گذشته و به طور میانگین ظرف دو سه سال گدشته حدود ۱۷ درصد دعاوی خانواده که شامل ۹ آیتم است، کاهش یافته است.

این مسئول یادآور شد: دعاوی زوجین لزوما طلاق نیست بلکه زوجین بر سر عواملی مانند ملاقات بچه، نفقه، جهیزیه هم ممکن است که اختلاف داشته باشند.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته در رابطه با حل اختلاف زوجین تصریح کرد: در مرحله اول، پرونده‌های ارجاع داده شده پرونده‌های اختلافی دادگستری در مرکز خدمات الکترونیک ثبت نمی‌شود بلکه به معاونت پیشگیری از وقوع جرم ارجاع داده می‎شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ابتدا زوجین به کارگاه‌های آموزشی با رویکرد سازش ارجاع داده می‌شوند، اگر رابطه زوجین به سازش منجر شد، پرونده این زوج بسته می‌شود و اگر به مشاور تخصصی نیز نیاز شد، این زوجین به چهار مرکز مشاوره حوزه خانواده که زیرمجموعه معاونت پیشگیری فعالیت می‌کنند، حداقل در سه جلسه فرستاده می‌شوند که اگربه سازش نرسیدند، این پرونده به دادگاه ارجاع داده می‎شود.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد