تاریخ انتشار : جمعه 18 مرداد 1398 - 10:22
کد خبر : 61031

خبرنگاران باید اخلاق‌مدار باشند/لزوم رعایت حجاب و عفاف در محدود دریاچه ارومیه

خبرنگاران باید اخلاق‌مدار باشند/لزوم رعایت حجاب و عفاف در محدود دریاچه ارومیه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه، ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به اینکه دعا سلاح مومن در برابر بلا

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ارومیه، حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ارومیه، ضمن دعوت خود و مردم به تقوای الهی و دوری از محرمات و با اشاره به اینکه دعا سلاح مومن در برابر بلا است، اظهار کرد: شایسته است که انسان پروردگار خویش را در هر حالتی بخواند و از یاد او غافل نشود در غم و شادی، در سختی و آسانی، در رفاه و تنگ دستی در تمام اوقات در دعا و خواهش از خدا مداومت داشته باشد.

وی با اشاره به آیات قرآن، افزود: خداوند می‌فرماید ای پیامبر هر‌گاه بندگانم از من پرسیدند، من نزدیک هستم و هرگاه مرا بخوانند، دعای دعا کنندگان را اجابت می‌کنم سزاوار است که انسان پروردگار خویش را در هر حالتی بخواند و دعا اینگونه است هر کسی دست خود را به سوی پروردگارش بلند کند بی‌جواب نخواهد ماند.

امام جمعه ارومیه بیان کرد: برخی اوقات دعای اشخاص اجابت نمی‌شود، بنابراین هیچ بنده مومنى در حاجت خود به درگاه خداوند عزوجل اصرار نورزد، مگر آنکه حاجتش را برآورد و در بیان برخی علما نیز آمده که نباید اصرار بر دعا کنید شاید به مصلحت شما نباشد، چرا که شاید در آینده و یا در قیامت و پس از مرگ متوجه شویم که استجابت آن دعا به خیر ما نبوده و خدا را شکر کنیم که آن دعا را مستجاب نکرده است.

وی ضمن تبریک عید قربان اظهار کرد: برای شما شایسته است در چنین روزی در راه خدا قربانی کرده و در راه فقرا به نیازمندان کمک کنید و مسلمانان بهتر است با قربانی کردن در این روز و توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان، به هم‌نوعان خود هدیه کنند.

قریشی وی ۶ ماه ذی الحجه و نزدیک شدن به ایام حج را یادآور جان باختن مظلومانه حجاج ایرانی و غیر ایرانی در عربستان دانست و گفت: در آن حادثه بی کفایتی آل سعود باعث کشته شدن هزاران انسان بی گناه شد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار به جامعه خبری، اظهار کرد: پروردگار متعال انسان را طوری آفریده است که طالب علم بوده و با علم زندگی می‌کند و ما به تنهایی توانایی نداریم تا تمامی مطالب دیدنی را دیده و شنیدنی‌ها را بشنویم و از دیده‌ها و شنیده‌های دیگران استفاده کنیم بنابراین اهمیت خبر برای همه آشکار بوده و خبرنگار باید در کنار اهمیت خبر و اطلاع‌رسانی، به موضوع آسیب‌های خبر نیز دقت کند تا واقعیت‌ها را انعکاس دهد.

قریشی با اشاره به اینکه خبرنگاران و اصحاب رسانه نباید با ظن و گمان اخبار را منتشر کنند، چرا که این موضوع موجب بدگمانی در میان مردم می‌شود، عنوان کرد: خبرنگاران باید اخلاق‌مدار و متعهد به آداب رسانه بوده و دنبال منافع شخصی نباشد و بر اساس واقعیت خبر را منعکس کند.

وی به وضعیت دریاچه ارومیه و لزوم رعایت حجاب و عفاف در این محدوده نیز اشاره و عنوان کرد: مسوولان مربوطه نسبت به رسیدگی به وضعیت گردشگران و نیز تفکیک شناگران در دریاچه توجه جدی داشته و همچنین قدر این نعمت الهی را بدانیم تا نعمت به نقمت تبدیل نشود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد