تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 مرداد 1398 - 13:21
کد خبر : 60901

آمار طلاق در استان البرز ۱۳ درصد کاهش یافته است

آمار طلاق در استان البرز ۱۳ درصد کاهش یافته است

عیسی قبادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز اظهار داشت: با توجه به آمارهای به دست آمده در پایان سال ۹۷ و به موجب آموزش هایی که توسط دستگاه های مختلف استان، تحت عنوان یک کار مشترک و تیمی صورت گرفت، رتبه طلاق در استان البرز نسبت به سال ۹۶ از الف

عیسی قبادی در گفت و گو با خبرنگار فارس در البرز اظهار داشت: با توجه به آمارهای به دست آمده در پایان سال ۹۷ و به موجب آموزش هایی که توسط دستگاه های مختلف استان، تحت عنوان یک کار مشترک و تیمی صورت گرفت، رتبه طلاق در استان البرز نسبت به سال ۹۶ از الف به ب رسید و شاهد کاهش ۱۳ درصدی نرخ طلاق نسبت به سال گذشته در این استان هستیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز خاطرنشان کرد: آموزش های حین ازدواج توسط مراکز مربوطه و همچنین همکاری مشترک اداره کل بهزیستی، معاونت پیشگیری قوه قضائیه، اداره کل ورزش و جوانان و دانشگاه علوم پزشکی البرز موجب شد تا حدود زیادی مشکل زوج هایی که درگیر مسائل خانوادگی بودند برطرف شود و طلاق تحت کنترل قرار گیرد.

قبادی در رابطه با علل طلاق عنوان کرد: این مسأله علت ثابت و مشخصی ندارد و متفاوت است اما می توان به عدم آگاهی از مهارت های اجتماعی و زندگی و همچنین افزایش سطح توقعات در زندگی جوانان به عنوان یک فاکتور مهم اشاره کرد که در نهایت به عدم رضایت زوجین از زندگی می انجامد.

وی تصریح کرد: کاهش گفت و گو در خانواده ها و میزان تعامل میان زن و شوهر، زندگی را دچار چالش کرده و در واقع گفت و شنود جای خود را به تضاد، برخورد و اختلاف می دهد. این در حالی است که حتی برخی زوجین سکوت را به جای جر و بحث انتخاب می کنند و به نوعی دچار طلاق عاطفی می شوند.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز، به هر میزانی که خانواده ها بتوانند در تربیت فرزندان خود، مشارکت پذیری آن ها در جامعه، آگاهی بخشیدن نسبت به شرایط زندگی و آموزش مهارت های زندگی موفق باشند، می توانند به ازدواج پایدار یک جوان و موفقیت وی در زندگی کمک کنند.

قبادی افزود: حضور خانواده ها در مدرسه و هنگام تحصیل در کنار فرزندان یکی دیگر از عواملی است که می تواند در تربیت و شکل‌دهی شخصیت جوانان مؤثر باشد که این امر نیز موجب دوام و قوام بنیاد خانواده می شود.

وی با اشاره به تنوع قومیت ها در استان البرز اظهار کرد: فرهنگ های متنوع اقوام حاوی دانسته ها، آموخته ها و تجربیات سال های زندگی کسانی است که پیش از ما زندگی کرده اند و این موضوعات و اطلاعات به ما منتقل شده است بنابراین نباید از کنار فرهنگ ها به سادگی عبور کرد بلکه باید آن ها را در جامعه احیا کرد و از این نکات الگوبرداری کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با بیان اینکه البرز جزو پنج استان اول کشور در کاهش آمار ازدواج است، تصریح کرد: در سال گذشته این استان با کاهش ازدواج مواجه بوده و از رتبه ب به الف رسیده است که می توان به افزایش نرخ تورم و اشتغال به عنوان مهمترین علت آن اشاره کرد.

قبادی با اشاره به اینکه سن ازدواج پایین نیست اما میزان ازدواج کم است، عنوان کرد: این مقوله نیز از طریق راهبردهای ترویج ازدواج آگاهانه و به موقع و تلاش دستگاه ها و مؤسسات فرهنگی، دانشگاه ها و معاونت هایی که در حوزه خانواده فعالیت می کنند باید آگاه سازی های لازم صورت گیرد تا نرخ ازدواج به مرور افزایش یابد.

وی افزود: تشویق جوانان به ازدواج و آماده کردن زیرساخت های این موضوع یکی از مسائلی است که موجب تحکیم خانواده و بنیادهای اخلاقی و فرهنگی جامعه می شود اما به هر حال آن سوی ماجرا نیز جوانان با مشکلاتی مواجه می شوند که اگر ازدواج به موقع صورت نگیرد، موجب آسیب رسیدن به جوان شده و ممکن است تأثیرات منفی در آینده فرد و خانواده وی داشته باشد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری البرز با اشاره به جوان بودن جمعیت کشور ایران اذعان کرد: سالهاست که وارد دریچه جمعیتی شده ایم و در صورت مسدود شدن این دریچه، توسعه ای در کشور اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین با وجود این همه جوان در کشور باید سعی کنیم از ظرفیت های آن ها استفاده کنیم.

قبادی توفیقات گسترده در زمینه های سلول های بنیادین، تکنولوژی های هوافضا، دانش هسته ای و تولید محصولات گوناگون علمی و همچنین درخشش جوانان در قهرمانی های کشور را شاهد روشنی بر موفقیت در استفاده از ظرفیت های جوانان دانست.

وی در پایان گفت: این موفقیت ها نشان می دهد جوان ایرانی همیشه با همت مثال‌زدنی خود مسیرهای پویایی را طی کرده است. مدیران و مسؤولان باید بستر را مهیا کنند و جوانان را دریابند تا آگاهانه و هوشمندانه بتوانند مسیر خود و آینده جامعه را بسازند که این امر در سایه خانواده ای آرام و به دور از تنش شکل می گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد