تاریخ انتشار : سه شنبه 15 مرداد 1398 - 10:13
کد خبر : 60798

آخرین اخبار از همسان‌سازی حقوق‌ها، قطع مستمری طلاق‌های صوری و بیمه زنان خانه دار

آخرین اخبار از همسان‌سازی حقوق‌ها، قطع مستمری طلاق‌های صوری و بیمه زنان خانه دار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: تقریبا  ۹ هزار و ۲۰۰ الی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های سازمان

مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی:به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از  خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه اظهار کرد: تقریبا  ۹ هزار و ۲۰۰ الی ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های سازمان تامین اجتماعی است که ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان مربوط به هزینه‌های مستمری بگیران و بیمه بیکاری می‌شود.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: علاوه بر این ۲ هزار میلیارد تومان هزینه درمان برای واحد‌های دولتی، ملکی و خصوصی است و هزار میلیارد تومان هم هزینه پرسنل و جاری این سازمان است؛ هزار میلیارد تومان از هزینه‌ها از شستا و سهم کارفرمای دولت تامین می‌شود.

او با بیان اینکه باید برنامه ریزی دقیقی با کمک دولت و مجلس داشته باشیم، بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی خالی از مشکل و نقص نیست.

سالاری درباره مبلغ بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: هفته گذشته با سازمان برنامه بودجه هماهنگ کردیم تا بخشی از سنوات حسابرسی شود.

 مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی ادامه داد؛ اختلافی با سازمان برنامه و بودجه در این خصوص نداریم و این بدهی با تفاهم پرداخت می‌شود؛ البته رقم بدهی قطعی نیست.

او درباره اقدامات تامین اجتماعی در همسان سازی حقوق بیان کرد: خدمات رفاهی در کنار پرداخت به موقع مستمری  است که خدماتی مانند طرح کرامت رضوی را شامل می‌شود.

سالاری گفت: تعداد پرداخت وام‌ها نسبت به سال گذشته دو برابر شده و قرار است بانک رفاه آن‌ها را پرداخت کند؛ به هر نفر از افراد تحت پوشش در صورت درخواست ۵ میلیون تومان وام داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی افزود: برای همسان سازی حقوق باید منابع را تامین کنیم تا هر زمان که وارد این طرح شدیم بتوانیم پرداخت به موقع داشته باشم.

او درباره حذف دفترچه‌های درمانی اظهار کرد: دفترچه های درمانی را در واحدهای ملکی حذف کرده‌ایم، چرا که شرایط نسخه‌نویسی الکترونیک فراهم شده است و در بحث راه اندازی الکترونیک با وزارت بهداشت تفاهم خوبی داشته ایم.

سالاری درباره پرداخت بدهکاری‌های سازمان گفت: ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهکاری ماست و جلساتی در این خصوص داشته ایم تا این بدهی‌ها پرداخت شود.

او ادامه داد: حذف ۲۶۰ هزار بیمه کارگران ساختمانی آمار درستی نیست و حدس ما این است که ۳۰ درصد از بیمه کارگران ساختمانی باید حذف  شود.

سالاری اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار نفر داوطلب بیمه کارگر ساختمانی داریم که باید بازرسی‌هایی صورت گیرد، چرا که تعدادی از افرادی که بیمه کارگر ساختمانی دریافت می‌کنند کارگر ساختمانی نیستند و اطلاعات کارگران ساختمانی باید کنترل شود تا اگر کسی کارگر ساختمانی نیست حذف شود و بعد از آن تعدادی را جایگزین کنیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: آمار بیمه بیکاری تا امروز حدود ۲۴۰ هزار نفر است که این آمار از پارسال ۱۲ درصد رشد داشته و در پرداخت بیمه مشکلی وجود ندارد.

سالاری درباره بیمه خبرنگاران بیان کرد: مرجع تشخیص شغل سخت و زیان آور وزارت کار است که وزارت خانه تعیین می‌کند ما بر اساس آن اقدام خواهیم کرد.

او درباره قطع مستمری طلاق‌های صوری گفت: بر اساس تحقیقات بازرسی گزارشی در این باره تهیه و تصمیم گیری می‌شود؛ اگر اسناد و مدارکی به دست سازمان برسد مستمری قطع می‌شود که عدد قابل توجهی در این خصوص نداشته ایم.

در حال تکمیل…

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد