تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مرداد 1398 - 6:34
کد خبر : 60639

افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است

افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در مراسم سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و آغاز هفته ازدواج گفت: ازدواج یک سنت موکد دینی است و خداوند نیز بیان کرده اند که سه چیز هزینه آن تامین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری در مراسم سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) و آغاز هفته ازدواج گفت: ازدواج یک سنت موکد دینی است و خداوند نیز بیان کرده اند که سه چیز هزینه آن تامین می شود که یکی از آنها ازدواج است. 

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: افزایش سن ازدواج در جامعه یک خطر است که مشکلات بسیاری نیز به بار می آورد و دولت و مجلس در تلاش هستند تا مشکلات را برطرف و در راستای تسهیل ازدواج جوانان بکوشند.

وی با اشاره به موضوع فرهنگ امر ازدواج گفت: یکی از مشکلات موضوع فرهنگ است که متاسفانه برخی سنت های غلط در زمینه ازدواج موجب می شود جوانان از ازدواج فاصله گرفته و همین موضوع موجب افزایش سن ازدواج خواهد شد. 

ذوالنوری تصریح کرد: متاسفانه گاها برخی سنت های غلط در ازدواج نیز موجب طلاق می شود که این امر آمار طلاق را افزایش داده و این افزایش آمار طلاق در کشور نگران کننده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زن باید به وجود مرد اتکا کند گفت: اگر زن به وجود همسر خود اتکا کند، همین اتکا موجب رفع بسیاری از مشکلات شده و از بروز طلاق جلوگیری می کند.

وی تاکید کرد: زن و شوهر مکمل یکدیگر هستند و باید زوج های جوانان از مشاوره های قبل، حین و بعد از ازدواج استفاده کرده و جلوی سست شدن پایه های خانواده را بگیرند. 

ذوالنوری به ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: این دو نمونه و الگوی همه عالم هستند و ازدواج آنها باید همواره الگوی همه جوانان ما قرار گیرد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد