تاریخ انتشار : شنبه 12 مرداد 1398 - 20:10
کد خبر : 60591

ایلکا: پروژه کن را سیدجلال حسینی اجرا می کند/ تا ۱۴۰۰ حیدرنیا و حجاب بازسازی می شوند

ایلکا: پروژه کن را سیدجلال حسینی اجرا می کند/ تا ۱۴۰۰ حیدرنیا و حجاب بازسازی می شوند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، وضعیت نامشخص ورزشگاه های مرکز شهر تهران یکی از دغدغه های بزرگ ورزشکاران بوده است. ورزشگاه هایی که چندین دهه از عمر آن می گذرد و چرغ ورزش را در مرکز شلوغ و پرترافیک شهر روشن نگاه داشته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس، وضعیت نامشخص ورزشگاه های مرکز شهر تهران یکی از دغدغه های بزرگ ورزشکاران بوده است. ورزشگاه هایی که چندین دهه از عمر آن می گذرد و چرغ ورزش را در مرکز شلوغ و پرترافیک شهر روشن نگاه داشته اند اما جملگی با مشکلات عدیده ای روبرو هستند که کارکرد حداکثری را از آنها سلب کرده اند.

دو مجموعه ورزشی حیدرنیا و حجاب از جمله مهمترین مجموعه های ورزشی مرکز شهر تهران هستند که در حال حاضر با نیمی از پتانسیل و ظرفیت خود به ورزشکاران سرویس می دهند.

علی ایلکا مدیر اداره کل ورزش و جوانان شمال غرب تهران در گفتگو با خبرگزاری فارس در این باره گفت: شمال غرب تهران بزرگترین حوزه ورزش استان تهران است که ۸ منطقه شهرداری را در خود جای داده و ۸۰۰ باشگاه دولتی و خصوصی در شهر تهران در این مطقه فعالیت می کنند. در همین راستا بخش مهمی از اماکن و مجموعه های ورزشی شهر که در محدوده مرکز تهران قرار گرفته، زیر نظر این اداره کل فعالیت می کنند و جملگی فرسوده و قدیمی هستند و نیاز به بازسازی دارند.

ایلکا درباره بازسازی ورزشگاه حیدرنیا گفت: قدمت این مجموعه ورزشی به بیش از ۵ دهه می رسد و نیاز به بازسازی جدی د ارد. در دوره ما با توجه به ماده ۲۷ خصوصی سازی، قراردادی ۴ ساله تا سال ۱۴۰۰ با پیمانکار جدید بسته شده و وی در گام نخست مجموعه زمین چم شامل زمین چمن مصنوعی، سکوها، رختکن ها، سرویس های بهداشتی را به طور کامل طی ۷ ماه بازسازی کرد.

وی افزود: حیدرنیا علاوه بر این، دو سالن چندمنظوره بزرگ و سه سالن کوچک نیز دارد که بر طبق ماده ۸۸، سالن بزرگ را به هیات بسکتبال تهران، و سه سالن کوچک را به ترتیب در اختیار هیات ژیمناستیک، بیلیارد و اسکواش قرار داده ایم.

وی افزود: در ضلع غربی این مجموعه دو استخر بزرگ و با تجهیزات کامل قرار گرفته که ۱۴ سال است به حال خود رها شده. یک استخر تفریحی و یک استخر کودکان و آب درمانی در این مجموعه قرار دارد که بازسازی آن در اولویت قرار گرفته. در این خصوص به گل محمدی مدیر اداره کل ورزش و جوانان استان تهران نامه زده ایم و خواستار تعیین تکلیف جدی و فوری این مجموعه شده ایم که در حال حاضر در حال جمع بندی هستند و پیش بینی می شود تا دو ماه آینده به بخش خصوصی برای بازسازی اساسی واگذار شود.

وی درباره مدت زمان طولانی برای بازسازی این مجموعه گفت: در بازسازی دو بحث جدی داریم. با توجه به اینکه از لحاظ قانونی نمی توانیم در این بخش هزینه کنیم، باید مجموعه را به بخش خصوصی از طریق مزایده واگذار کنیم و همین بوروکراسی های پیچیده و زمانبر اداری را در پی دارد. ضمن اینکه چون بحث ساخت و ساز پیش می آید، باید با شهرداری نیز مکاتبه داشته باشیم. درباره زمانبندی پروژه ما هیچ دخالتی نداریم بلکه واحد فنی مهندسی اداره کل درباره پروژه کارشناسی و زمان بازسازی را تعیین می کند.

ایلکا در ادامه به اتفاقات مشابه در پروژه های دیگر شهر تهران اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال ما پروژه مجموعه ورزشی شهدای کن را داشتیم که به مزایده گذاشتیم و سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس در آن برنده شد و این پروژه را گرفت. واحد فنی مهندسی اداره کل نیز طول پروژه را ۳۰ ماه پیش بینی کرده و طبق صورت وضعیت ها سیدجلال نزدیک به ۸ میلیارد در این پروژه باید هزینه کند. این مزایده ها و کارشناسی های بعدی و آمار و ارقام جملگی کارشناسی شده و شخص در آن دخل و تصرفی ندارد.

 

مدیر اداره کل ورزش و جوانان شمال غرب تهران در ادامه درباره مجموعه ورزشی حجاب صحبت کرد و گفت: متاسفانه نزدیک به ۱۲ سال پیش در یک تصمیم عجیب و غیرکارشناسی، استخر واقع در ضلع شرقی را تخریب کردند و هیچ برنامه و طرحی برای بازسازی آن وجود نداشت. مجموعه ای که نزدیک به ۱۸۰۰ متر مساحت دارد و بسیار قابل توجه است. از سوی دیگر عدم ثبات مدیریت در اداره کل ورزش و استان تهران نیز سبب روزمرگی شده و در طول یک دهه اخیر تقریبا هر سال یک مدیر داشته ایم و همین سبب شده تا مدیران هرگز به کارهای زیربنایی و زمانبر فکر نکنند. تنها مدیری که تا به امروز مدت مدیریتش از یک سال عبور کرده، گل محمدی است که تا به امروز سه سال مدیریت اداره کل ورزش و استان تهران را برعهده دارد و همین ثبات مدیریت کمک کرده تا بتوانیم روی بازسازی اساسی و زیربنایی پروژه ها متمرکز شویم.

وی افزود: بخش غربی مجموعه حجاب در اختیار مترو قرار گرفته و مهمترین کاری که انجام دادیم نامه نگاری با مترو بود تا حداقل اجاره این زمین را پرداخت کنند تا به خزانه اداره کل واریز شود. در بخش غربی مهمترین سازه، بحث استخر است. درباره تعیین تکلیف این استخر سال گذشته و امسال مکاتباتی مفصلی با اداره کل داشته ایم و گل محمدی در این زمینه تلاش های خوبی داشته. با وزیر ورزش جلسه گذاشته و در حال جمع بندی است تا از ظرفیت بخش خصوصی به بهترین شکل استفاده کند.

ایلکا ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا دو ماه آینده استخر مجموعه حیدرنیا و استخر حجاب را به مزایده بگذاریم و در صورت این اتفاق، اطمینان می دهم که حداکثر تا ۲ سال آینده هر دو استخر با بهترین کیفیت به بهره برداری خواهند رسید.

وی در پاسخ به این سئوال که فکر نمی کنید ۲ سال مدت زمان زیادی برای بازسازی استخر باشد، پاسخ داد: در بازسازی دو بحث داریم؛ اول اینکه می خواهیم سازه را به همین شکل و با فرم فعلی بازسازی کنیم یا اینکه به طور کامل آن را تغییر داده و با تغغیرات در فرم و سازه به شکل مدرن و به روز آن را بازسازی کنیم. در بازسازی این دو مجموعه نگاه ما به فرم دوم است و بازسازی اساسی و مدرن با تغییرات کلی در سازه مدنظر ماست. ضمن اینکه همیشه بازسازی از ساخت مشکل تر و طولانی تر است. من مطمئن هستم که در صورتی که مشکل خاصی رخ ندهد، تا سال ۱۴۰۰ دو استخر مدرن و مجهز و کامل در حیدرنیا و حجاب خواهیم داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد