تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 12:18
کد خبر : 60480

تشرف جمعی از دختران مسلمان دنیا به حرم رضوی

تشرف جمعی از دختران مسلمان دنیا به حرم رضوی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، این زائران که با هماهنگی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به حرم مطهر مشرف شده بودند، با بهره‌مندی از ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، بازدید از موزه مرکزی حرم مطهر و تور حرم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، این زائران که با هماهنگی مدیریت امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به حرم مطهر مشرف شده بودند، با بهره‌مندی از ویژه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی، بازدید از موزه مرکزی حرم مطهر و تور حرم شناسی در نشست تخصصی که با موضوع حجاب اسلامی برگزار شد، شرکت کردند.

فاطمه سامی موسی زائر مسلمان  از کشور ماداگاسکار در حاشیه بازدید از موزه گفت: “برای نخستین بار توفیق داشتم به حرم مطهر مشرف شوم و این امام همام را زیارت کنم، بسیاری از شیعیان کشورم با توجه به وضع دشواری که دارند تنها آرزویشان زیارت این مرقد شریف است”.

او با بیان اینکه احساس زیارت را نمی‌توان در قالب کلمات توصیف کرد، ادامه داد: “به طور قطع حضور ما در حرم مطهر به غیر از زیارت ثمر ه‌های دیگری برایمان به همراه خواهد داشت، و مهم‌تر از آن هدفی است که برای ترویج حجاب اسلامی و حفظ طهارت، عفت و پاکدامنی زن مسلمان انجام شد”.

این زائر مسلمان گفت: “حجاب و پوشش نشانه عفت و از ارزش‌های ارزشمند انسان مسلمان است که منجر به طهارت و پاکى قلب و مقدمه‌اى براى رسیدن به قلب سلیم می‌شود”.

سامی موسی افزود: “امام رضا (ع) امام رئوف هستند و مهربانی و رأفت ایشان شامل حال همه مسلمانان جهان می‌شود، اما وظیفه ما است تا با تأسی به سیره امام رضا (ع)، پیام و رسالتشان را برای بهتر زیستن مومنان به جهان ارسال کنیم”.

او با بیان این که گنجینه نفایس و موزه‌های آستان قدس رضوی بسیار تاثیرگذار بود،  تصریح کرد:”این موزه مجموعه تاریخی را در دل خود گنجانده که میراث قرن‌ها نگهداری و حفاظت است”.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد