تاریخ انتشار : جمعه 11 مرداد 1398 - 11:51
کد خبر : 60476

هزینه مقاومت در مقایسه با دستاوردهای بزرگ آن ناچیز است

هزینه مقاومت در مقایسه با دستاوردهای بزرگ آن ناچیز است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: در این شرایط سخت تحریم و مبارزه با دولت‌های ظالم درسی که باید از زندگی کوتاه اما پر برکت این امام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های نماز جمعه ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) اظهار کرد: در این شرایط سخت تحریم و مبارزه با دولت‌های ظالم درسی که باید از زندگی کوتاه اما پر برکت این امام بگیریم، مقاومت و ایستادگی است که در مقابل ظلم یک قدم هم عقب‌نشینی نکرد.

گرفتن درس مقاومت و ایستادگی از زندگی امام جواد (ع)

 حجت‌الاسلام علیزاده با تأکید بر اینکه مقاومت جمهوری اسلامی معادلات دشمنان را به هم زد، افزود: امام راحل و رهبر معظم انقلاب بارها اعلام کردند که رمز پیروزی همه ملت‌های مظلوم و ستمدیده، مقاومت و ایستادگی است. در مقابل در سال‌ها اخیر عده‌ای تلاش کردند به مردم ما القا کنند که در مقابل استکبار نمی‌توان مقاومت کرد و راهی جز سازش نیست.

امام‌جمعه بخش بهمن خاطرنشان کرد: حقیقت این است که هزینه تسلیم و سازش بسیار بیشتر از مقاومت و ایستادگی است. ایستادگی ممکن است هزینه داشته باشد؛ اما دستاوردهای بزرگی هم دارد که ما امروز شاهد آن هستیم و با مقاومت فعال مشت آن‌ها را مقتدرانه پاسخ داده و توطئه‌های آن‌ها را خنثی می‌کنیم.

گفتمان مقاومت تنها مسیر دستیابی به موفقیت

علیزاده به برخی مقاومت‌های فعال ایران در برابر استکبار اشاره کرد و گفت: تحریم وزیر خارجه ایران توسط آمریکا اقدامی زشت و عجولانه است که حکایت از شکست آن‌ها در فشار حداکثری و ناکامی در تقابل با نظام مردمی ایران دارد. آن‌ها با تحریم نماینده دیپلماسی ایران نشان دادند فاقد قدرت منطق هستند و طرح موضوع مذاکره یک بازی مسخره سیاسی است.

وی با بیان اینکه راهبرد گفتمان مقاومت تنها مسیر دستیابی به قله پیروزی و موفقیت است، خاطرنشان کرد: درخواست پمپئو برای گفتگو با مردم ایران نمونه دیگر مقاومت فعال است. آمریکایی‌ها همه راه‌ها را رفتند و بعد از همه طرح‌های شکست‌خورده خود، این بار دنبال فریب ملت ایران هستند و طرح گفتگوی مستقیم با آنان را مطرح می‌کنند.

ارسال پالس‌های مذاکره آمریکا و کشورهای عربی برای ایران

علیزاده تغییر راهبردی کشورهای عربی در منطقه را یکی دیگر از مقاومت‌های فعال برشمرد و افزود: به جهت این مقاومت فعال و ایستادگی مقتدرانه، علاوه بر آمریکا برخی از کشورهای منطقه از جمله عربستان اخیراً پالس‌هایی را برای مذاکره با ایران فرستاده‌اند که این امر نشان از قدرت منطقه‌ای ایران دارد.

امام‌جمعه بخش بهمن عنوان کرد: با شلیک موشک‌های بومی ساخت ایران به پهباد افسانه‌ای آمریکا و اقتدار جمهوری اسلامی در توقیف نفتکش انگلیسی، حساب کار به دست دیگر کشورها خصوصاً کشورهای عربی آمد که آمریکایی که توان ندارد از خودش دفاع کند چگونه می‌خواهد از دیگر کشورها که آن‌ها را به این بهانه چپاول می‌کند دفاع کند.

ازدواج‌های اجباری و طولانی شدن عقد، از علل طلاق‌های امروز

وی در ادامه به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه (س) اشاره و اذعان کرد: یکی از فواید ازدواج رسیدن به آرامش است ولی امروز تجمل‌گرایی و چشم هم چشمی، جهیزیه‌های سنگین و ساخت خانه‌های آن‌چنانی، موجب سلب آرامش از خانواده‌ها شده است.

علیزاده اضافه کرد: تأکید اسلام بر ازدواج استان است؛ اما این مهم به دلیل فاصله گرفتن از مکتب اهل‌بیت (ع) دچار بحران شده است و آمار طلاق رو به افزایش است. ازدواج‌های اجباری و طولانی شدن مدت‌زمان عقد از جمله علل طلاق‌های امروز است.

آل سعود بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر اسلامی

امام‌جمعه بخش بهمن به روز حقوق بشر اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: عربستان به عنوان میزبان حرمین شریفین بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر اسلامی است که شیعیان را به اتهامات واهی در عربستان گردن میزند. نه‌تنها مردم عربستان بلکه مردم مظلوم یمن نیز همواره مورد ظلم آل سعود قرار گرفته‌اند.

وی تصریح کرد: در بحرین هم شیعیان توسط دولت آل خلیفه مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند. وضعیت آمریکا و اسرائیل هم در نقض حقوق بشر مشخص است که یک نمونه آن انفجار بمب اتمی در هیروشیما با بیش از ۱۶۰ هزار قربانی بود.

امام‌جمعه بخش بهمن همچنین به سالروز شهادت زائران خانه خدا به دست مأموران آل سعود اشاره کرد و گفت: اگر به کارنامه سیاه آل سعود در برگزاری مراسم حج نگاه کنیم به بی‌لیاقتی و بی‌کفایتی آن‌ها پی خواهیم برد.

 علیزاده افزود: در سال ۶۶ شهادت ۲۷۰ ایرانی به ضرب گلوله آل سعود، در سال ۹۴ شهادت ۵ هزار حاجی که بعضاً اجساد آن‌ها تا ۴۰ روز در آنجا ماند و با نهیب رهبر انقلاب تحویل داده شد، برپایی دیسکو محافل رقص زنان، کشته شدن هزاران یمنی به دست آل سعود و … از نشانه‌های بی‌لیاقتی این دولت در میزبانی حرمین شریفین است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد