تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 مرداد 1398 - 1:58
کد خبر : 60355

ارسال پیامک بی حجابی برای رئیس ستاد امر به معروف/ حکم شلاق برای معاون استاندار/ برادر میترا استاد: رضایت ندهیم می‌گویند ماجرا امنیتی بوده است/ کاهش سن مدیریتی در کشور

ارسال پیامک بی حجابی برای رئیس ستاد امر به معروف/ حکم شلاق برای معاون استاندار/ برادر میترا استاد: رضایت ندهیم می‌گویند ماجرا امنیتی بوده است/ کاهش سن مدیریتی در کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت: برادر میترا استاد: رضایت ندهیم می گویند ماجرا امنیتی بوده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ در هفت روز گذشته، خبرنگاران بخش اجتماعی رسانه‌های مختلف کشور، اخبار خوب و بدی را منتشر کردند که در ادامه نگاهی به آنها خواهیم داشت:

برادر میترا استاد: رضایت ندهیم می گویند ماجرا امنیتی بوده است

سه‌شنبه این هفته حکم قصاص نفس محمدعلی نجفی به اتهام قتل همسرش میترا استاد از سوی سخنگوی قوه قضائیه اعلام شد. در پی صدور این حکم خانواده نجفی از اعتراض به حکم صادره و به پایان رسیدن گفتگو برای دریافت رضایت از خانواده میترا استاد خبر دادند.

برادر میترا استاد در ادامه چنین گفت: اگر رضایت دهیم می‌گویند برای پول این کار را کردند، اگر رضایت ندهیم می‌گویند ماجرا امنیتی بوده است.

مسعود استاد افزود: حکم صبح سه‌شنبه به‌صورت پیامکی برایم فرستاده شد. از حدود سه روز قبل هیچ تماسی از سوی خانواده آقای نجفی یا وکلایشان با من گرفته نشده است. تا به حال هیچ مذاکره‌ای در رابطه با پول صورت نگرفته است. اصلاً در این رابطه هیچ حرفی زده نشده است. من این موضوع را تکذیب می‌کنم. از رسانه‌ها هم انتظار دارم مسائل خلاف واقع را منتشر نکنند. اگر رضایت دهیم یک عده شیطنت می‌کنند و می‌گویند برای پول این کار را کرده است. اگر حکم قصاص بخواهیم می‌گویند ماجرا امنیتی بوده و به هدف خود رسیده‌اند. اما برای من این حرف‌ها مهم نیست. مهم نظر خداست. من بدون توجه به این مسائل، در این پرونده فقط خدا را در نظر می‌گیرم.

حکم شلاق برای معاون استاندار

دفتر سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با حکم معاون وقت برنامه‌ریزی استانداری گیلان اطلاعیه‌ای صادر کرد.

 دفتر سخنگوی قوه قضاییه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بدین وسیله اعلام می‌گردد آقای محمدحسین اصغریان، معاون وقت برنامه ریزی استانداری گیلان، به اتهام تضییع حقوق بیت‌المال و تحصیل مال از طریق نامشروع به موجب دادنامه قطعی دادگاه تجدیدنظر استان گیلان، به ۷۴ ضربه شلاق و انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت پنج سال محکوم شده است.

ارسال پیامک بی حجابی برای رئیس ستاد امر به معروف

رئیس [دبیر] ستاد امربه‌معروف از پیامکی که برای کشف حجاب در خودرو برایش آمده در توئیتر نوشت.

جلیل محبی ضمن حمایت از پلیس، نوشت: «برای من هم پیامک اشتباه فرستادند اما این اشتباهات موجب نمی‌شود کار پلیس متوقف شود. ضمنا این کار به ستاد احیا ربطی ندارد و وظیفه قانونی پلیس است.»

طی ماه‌های اخیر ارسال پیامک‌های کشف حجاب خبرساز شده بود. در برخی موارد افراد احضار شده ادعا کرده‌اند در آن روز و ساعت در حال رانندگی نبوده‌اند. کاربری نوشت: «هر کاری ممکنه موقع شروع ایراداتی داشته باشه اما وقتی ایرادات خیلی میشه دست اندرکارانش باید یک فکری بکنن و الا اصل ماجرا زیر سوال میره!»

۴ درصد دختران کشور از تحصیل جامانده‌اند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: از مجموع دختران ایران تنها چهار درصد از تحصیل بازمانده‌اند که تلاش داریم این آمار را به صفر برسانیم.

معصومه ابتکار بعدازظهر دوشنبه در جمع اصحاب رسانه خراسان شمالی با بیان اینکه استان از لحاظ زیرساخت ها و نیروی انسانی وضعیت خوبی دارد، اظهار کرد: با توجه به این ظرفیت‌ها اهتمام ویژه‌ای برای تدوین برنامه ارتقای وضعیت زنان خراسان شمالی شده و در حال حاضر این استان برنامه مدونی برای ارتقای سطح زنان دارد.

پلیس با سلبریتی‌های بد حجاب برخورد می‌کند

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: پلیس در برخورد با تخلفات برایش فرقی نمی‌کند فرد متخلف کیست و چه کاره است؛ طبق قانون با افراد برخورد می‌کند.

سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت، درخصوص انتشار تصاویر بدحجابی و بی‌حجابی توسط برخی از سلبریتی‌ها در فضای مجازی اظهار داشت: هنرمندان، ورزشکاران و افراد مشهور در این حوزه‌ها به برکت همین سینما و تلویزیون ایران مشهور و معروف شده‌ و مردم برای آنها احترام قائل هستند؛ پس لازم است قوانین و شئونات را رعایت کنند.

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: در برخورد با تخلفات به ویژه با کسانی که شئونات را رعایت نمی‌کنند هیچ فرقی برای پلیس به عنوان مجری قانون وجود ندارد و برایش فرقی نمی‌کند که این فرد کیست و چکاره است؛ کما اینکه بعضی از اینها را دعوت کرده‌ایم؛ در بین آنها هم هنرمند بودند و هم مسئول؛ آمدند و تذکر دادیم. البته هم اکنون هم در حال تذکر دادن هستیم امیدواریم تذکرات مفید واقع شود و ما مجبور به دعوت از آنها نشویم.

کاهش سن مدیریتی در کشور

در جلسه شورای عالی اداری، داشتن حداکثر ۴۵ سال برای تصدی سطوح «مدیریت عملیاتی و مدیریت پایه»، حداکثر ۴۷ سال سن برای سطوح «مدیریت میانی» و حداکثر ۵۰ سال سن برای سطوح «مدیریت ارشد» به تصویب رسید.

با هدف فراهم نمودن زمینه لازم برای استقرار دانش‌گرایی و شایسته‌سالاری در نصب و ارتقا مدیران، میزان سن لازم برای تصدی سطوح مدیریتی کاهش می‌یابد.

شورای‌عالی اداری در یکصد و هشتاد و سومین جلسه مورخ ۱۷ تیر ۱۳۹۸ به پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی کشور و به منظور ایجاد زمینه مناسب برای استقرار دانش‌گرایی و شایسته‌سالاری مبتنی بر اخلاق اسلامی در نصب و ارتقا مدیران، به استناد بند (۱۱) ماده (۱۱۵) قانون مدیریت خدمات کشوری، ضمن اصلاح مصوبه «برنامه آموزش و تربیت مدیران آینده دستگاه‌های اجرایی»، با کاهش میزان سن لازم برای تصدی سطوح مدیریتی موافقت کرد.

مطابق این تصمیم، تصویب‌نامه مورخ ۵ آذر ۱۳۹۳ اصلاح و بر همین اساس، داشتن حداکثر ۴۵ سال برای تصدی سطوح «مدیریت عملیاتی و مدیریت پایه»، حداکثر ۴۷ سال سن برای سطوح «مدیریت میانی» و حداکثر ۵۰ سال سن برای سطوح «مدیریت ارشد» به تصویب رسید.

گفتنی است، مصوبه شورای‌عالی اداری در تاریخ ۳۱ تیر ۱۳۹۸ از سوی رئیس جمهور به تمامی وزارت‌خانه ها، مؤسسات، شرکت ها، نهاد‌های عمومی غیردولتی و استانداری‌ها جهت اجرا ابلاغ شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد