تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 - 8:16
کد خبر : 60271

آمار طلاق در بین مددجویان کمیته امداد پایین است

آمار طلاق در بین مددجویان کمیته امداد پایین است

مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: آمار طلاق در بین مددجویان این نهاد در مقایسه با عموم جامعه بسیار کم و زیر دو درصد است. محمد محمدی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: کمیته امداد استان برای تسهیل در شرایط ازدواج جامعه هدف خود اقدامات مختلفی انجام می‌دهد که یکی از آنها

مدیرکل کمیته امداد البرز گفت: آمار طلاق در بین مددجویان این نهاد در مقایسه با عموم جامعه بسیار کم و زیر دو درصد است.

محمد محمدی فرد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: کمیته امداد استان برای تسهیل در شرایط ازدواج جامعه هدف خود اقدامات مختلفی انجام می‌دهد که یکی از آنها تامین جهیزیه است.

وی ادامه داد: از سال گذشته تا کنون بیش از هزار و ۲۰۰ مورد جهیزیه با کمک خیرین در اختیار دختران در شرف ازدواج تحت پوشش کمیته امداد قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه بر این، کمیته امداد به مددجویانی که در شرف ازدواج هستند وام قرض الحسنه پنج میلیون تومانی پرداخت می‌کند و مبلغی را هم به عنوان هدیه در اختیار آنها قرار می‌دهد.

این مسئول خاطر نشان کرد: برای تامین جهیزیه ایتام تحت پوشش هم با حامیان آنها رایزنی می‌شود تا بخشی از اقلام اساسی مورد نیاز آنها را تامین کنند تا این مددجویان در خرید وسایل اولیه زندگی با مشکل مواجه نشوند.

محمدی فرد با اشاره به برگزاری جلسات مشاوره پیش از ازدواج برای مددجویان تصریح کرد: شرایطی فراهم کرده‌ایم که مددجویان تحت پوششی که در شرف ازدواج قرار دارند در کلاس‌های مشاوره و آموزش‌های پیش از ازدواج شرکت کنند تا با دید و نگرش بهتری زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی اظهار کرد: بسته حمایتی کمیته امداد باعث شده آمار طلاق در بین مددجویان این نهاد در مقایسه با عموم جامعه بسیار کم و زیر دو درصد باشد.

مدیرکل کمیته امداد البرز تصریح کرد: گرانی کالاها، اجاره بالای مسکن و …مددجویان ما را در بحث تامین جهیزیه و ایجاد شرایط ازدواج با مشکلاتی مواجه کرده ولی از آنجایی که این افراد از بنیه اعتقادی قوی و برای مواجه با سختی از آمادگی لازم برخوردارند، در مواجه با مشکلات کمتر سمت طلاق و جدایی می‌روند.

وی افزود: در کنار این، سطح توقعات اغلب خانواده‌های تحت پوشش این نهاد پایین است و جوانان در شرف ازدواج معمولا با امکانات اولیه زندگی خود را شروع می‌کنند و به مرور زمان شرایط خود را تغییر می‌دهند.

وی گفت: مددجویان کمیته امداد اغلب با افراد همسطح خود ازدواج می‌کنند که این امر ضریب اختلافات طبقه‌ای و فرهنگی را در آنها به میزان قابل توجهی کم می‌کند و همین امر باعث می‌شود آمار طلاق در میان زوجین تحت پوشش کمتیه امداد پایین باشد.

محمدی فرد اظهار کرد: جوانان تحت پوشش این نهاد اغلب زندگی مشترک خود را با عشق و درک متقابل شروع می‌کنند و به خاطر اینکه درگیر حواشی نمی‌شوند، اغلب سالیان سال در کنار هم زندگی می‌کنند.

 

انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد