تاریخ انتشار : شنبه 5 مرداد 1398 - 13:54
کد خبر : 60043

روایت تسنیم از نشست صمیمی امام جمعه دزفول با جوانان +تصویر

روایت تسنیم از نشست صمیمی امام جمعه دزفول با جوانان +تصویر

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزار تسنیم از دزفول، جلسه امام جمعه شهرستان سید محمد علی قاضی دزفولی به مناسبت ۵مرداد چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه  به دور از حاشیه‌های سیاسی و در فضایی صمیمی با مطالبه‌گرانه جوانان این شهرستان برگزار شد.

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزار تسنیم از دزفول، جلسه امام جمعه شهرستان سید محمد علی قاضی دزفولی به مناسبت ۵مرداد چهلمین سالگرد اقامه نماز جمعه  به دور از حاشیه‌های سیاسی و در فضایی صمیمی با مطالبه‌گرانه جوانان این شهرستان برگزار شد.

جلسه در دفتر امام جمعه این شهرستان در ساعت اعلام شده مملو از جمعیت شد؛ تشکل‌هایی از ورزشکاران، دانشجویان، نهادها، طلاب و روحانیون،  فعالان فرهنگی و اجتماعی و همچنین  قرآنی  همه آمده بودند. طیف‌های مختلف دعوت شده بودند اصلاح طلب و  اصولگرا؛ رنگ و شکل لباس‌ها یکی نبود از عمامه به سرها گرفته تا کت و شلواری‌ها؛ چادری‌ها و غیر چادری و همچنین ورزشکاران  ژیمناستیک‌کاران  همگی حاضر بودند.

بانوان نیز مانند همیشه بخش مهمی از جمعیت را به خود اختصاص داده بودند و بر عکس همیشه عدالت در صبحت کردند بین آقایان و بانوان رعایت شد. خبرنگاران و عکاسان هم مانند همیشه پای ثابت جلسه بودند؛ فضا دوستانه و خشک رسمی نبود؛ وسط صبحت‌های نمایندگان قشرها گاه‌گاهی امام جمعه پاسخ می‌داد و گاه مزاح می‌کرد و سعی می‌کرد هوای تمامی قشرهای مختلف را داشته و انصاف و عدالت را رعایت کنند.

امام جمعه از صحبت‌های خود کاست تا فرصت بیشتری در اختیار جوانان باشد؛ برخی از افراد بیش از زمان تعیین شده صحبت کردند و وقت به برخی‌ها نرسید؛ امام جمعه شهرستان در ادامه اجازه حضور افراد جامانده را پشت تریبون داد. متن فوق مقدمه‌ای برای  اتفاقاتی که در این جلسه افتاد بود؛ در ادامه گزارشی از صبحت‌های برخی از نمایندگان  تشکل‌ها و همچنین امام جمعه شهرستان دزفول حجت الاسلام سیدمحمدعلیقاضی دزفولی را ملاحظه می‌کنید.

جلسه با صبحت‌های مدرس حوزه علمیه خواهران آغاز شد؛ هاجر خدر نژاد با اشاره به منویات رهبری گفت : طبق بیانات مقام معظم رهبری مسولان باید از ظرفیت و توانمندی جوانان استفاده کنند که در این باره  از امام جمعه شهرستان تقاضا داشته از ظرفیت جوانان با استعداد حوزه علمیه خواهران در مجموعه‌های مختلف این نهاد استفاده کنند.

«بند به بند با گام دوم‌»‌‌-18|ارتقای شاخص‌های پیشرفت با نمادهای جوانان و شرکت‌های دانش‌بنیانفرمانده سپاه استان گلستان: مشکلات کشور با سپردن کار به جوانان حل می‌شودافزایش مشارکت جوانان در فرآیند تصمیم سازی با راه اندازی شبکه تحلیلگران جوان اقتصاد ایران

وی با اشاره به اجرایی سند ۲۰۳۰در برخی از مدارس شهرستان، گفت: تقاضا داشته تشکیل کارگروه نیروهای فرهنگی از ظرفیت حوزه علمیه خواهران داشته؛چرا که در برخی از مدارس شهرستان شاهد اجرایی سند۲۰۳۰ بوده و در این باره گزارشات به شورای فرهنگ عمومی ارسال شده است.

وی با تاکید بر ضرورت اعتماد به جوانان تصریح کرد:  نیاز است امام جمعه شهرستان با مردم ارتباط بیشتری داشته باشد.

 حجاز مسئول انجمن خوشنویسان دزفول با اشاره به عملکرد رو به رشد و پیشرفت این انجمن و کسب مقام های مختلف در استان، اظهار داشت: متاسفانه با وجود پیشرفت این انجمن اما شاهد بی‌مهری از سوی مسولان مربوطه هستیم؛ اداره ارشاد اسلامی شهرستان دزفول  یک اتاق فرسوده بدون کولر در اختیار ما گذاشته است.

سجاد حیدری، نماینده دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول  با اشاره به حضور پررنگ جوانان این دانشگاه در اردوها جهادی و خدمت به مناطق محروم شهرستان، گفت:  نقش  و جایگاه جوانان  و دانشجویان در گام دوم انقلاب چیست.

حسین کرد نژادیان طلبه پایه ۶  در ادامه این دیدار،گفت: با توجه به بیانات رهبری مبنی بر مطالبه‌گری از مسئولان در این باره من به عنوان یک جوان هنوز نمی‌دانم جایگاه و و ظایف  امام جمعه شهرستان چیست و نیز  چه مسئولیتی دارد، نیاز است در این باره شفاف سازی صورت بگیرد تا ما بتوانیم مطالبه‌گری داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: ما جوانان دغدغه امر به معروف  و نهی از منکر را در سطح شهرستان داریم ولی در این باره هنوز گزارش کامل و جامعی به مردم ارائه نشده است .

سمیرا خیاط خرم آبادی مسئول باشگاه علمی و فناوری بسیج شهرستان، هم گفت: از سال ۹۱ در شهرستان با نخبگان در این عرصه فعالیت کرده و کسب مقام‌های زیادی این مجموعه کسب کرده است اما مشکلی که در این باره داریم از ظرفیت نخبگان شهرستان استفاده نمی‌شود.

وی ادامه داد:  مسئولان شهرستان دزفول برای قشر نخبه هیچ ارزشی  و جایگاه قائل نیستند و همچنین از آنها حمایت‌ نمی کنند؛ انتظار داریم در مجموعه‌های فرهنگی از ظرفیت نخبگان شهرستان استفاده شود.متاسفانه شاهد هستیم  در بحث اشتغال  برخوردهای سلیقه عمل می‌شود که برای ما واقعا آزار دهنده است.

اولویت اصلی ما ارتباط با جوانان است

امام جمعه شهرستان دزفول حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی نیز در جمع بندی صحبت‌های مطرح شده در جلسه اظهار داشت: اولویت اصلی ما ارتباط با جوانان و استفاده از توامندی های جوانان است.

وی با بیان اینکه یکی از هدف‌های دشمن تصاحب امید است اگر امید را بگیرد به هدف خود رسیده، افزود: کسانی که با عملکرد و صحبت‌های خودشان سبب ناامید شدن جوانان بشود دانسته یا ندانسته به جوانان خیانت کرده‌اند.

وی به بیان صریح جوانان در این جلسه اشاره کرد و گفت: مسائل به خوبی و صریح  از سوی جوانان مطرح شد که در این باره اشراف من به مسائل فرهنگی و اجتماعی بیشتر خواهد شد و راهکار ارائه داده شود.

وی با اشاره به اینکه کار اجرایی کار امام جمعه نیست، افزود: کار فرهنگی کار امام جمعه است به عنوان مثال در حال حاضر  پیگیر مجوز سطح ۴ حوزه خواهران و همچنین شعبه دانشگاه امیرالمومین (ع) استان و همچنین رشته‌های فرهنگی و علمی در شهرستان هستم.

قاضی دزفولی درباره ستاد امربه معروف و نهی از منکر، گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان چندین سال در استان رتبه برتر را کسب کرده؛ ناهنجاری اجتماعی از جمله بدحجابی دغدغه همه مسئولان بوده و در درستور کار تمام مسولان است و در این باره مکرر جلسه برگزار می‌شود.

امام جمعه شهرستان در پی درخواست یکی از جوانان مبنی بر تشکل کارگروه‌ها بیان کرد: کارگروه تشیکل داده و به بنده راهکار بدید و  پیگیری خواهم کرد.

قاضی دزفولی در پی درخواست مسئول انجمن خوشنویسان دزفول درباره فضای نامناسب این انجمن، اظهار داشت: در این باره نامه نوشته و بنده پیگیری‌های لازمه را انجام خواهم داد.

در ادامه تصاویری از این دیدار را مشاهده می‌کنید.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد