نیمه شعبان نیازمند درک درونی است/ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺸﺮﻳﺖ ﺩﺭ گرو اﻣﺪاﺩﻫﺎی غیبی ﻭ ﺩﻋﺎﻫﺎی اﻣﺎمان ﻣﻌﺼﻮﻡ (ع) است
حجت الاسلام و المسلمین حمید قربانپور معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎﻥ تجلی ﻣﻴﻼﺩ ﻫﻤﻪ ﺧﻮبی ﻫﺎ اﺳﺖ. اﮔﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﺭا ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳک ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ بی آﺏ و ﺧﺸک ﻓﺮﺽ ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ آﻥ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺯﻳﺎﺩی ﺑﺮای ﺳﺎﻛﻨﺎﻧﺶ وجود دارد، ﻇﻬﻮﺭ اﻧﺒﻴﺎ و اﻭﻟﻴﺎ
حجت الاسلام و المسلمین حمید قربانپور معاون آموزشی ستاد نماز جمعه غرب تهران در گفتوگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان گفت: ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎﻥ تجلی ﻣﻴﻼﺩ ﻫﻤﻪ ﺧﻮبی ﻫﺎ اﺳﺖ. اﮔﺮ ﻋﺎﻟﻢ ﺭا ﻣﺎﻧﻨﺪ ﻳک ﺳﺮﺯﻣﻴﻦ بی آﺏ و ﺧﺸک ﻓﺮﺽ ﻛﻨﻴﻢ ﻛﻪ ﺩﺭ آﻥ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﺯﻳﺎﺩی ﺑﺮای ﺳﺎﻛﻨﺎﻧﺶ وجود دارد، ﻇﻬﻮﺭ اﻧﺒﻴﺎ و اﻭﻟﻴﺎ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺑﺎﺭاﻥ ﺭﺣﻤﺖ الهی ﺑﺮ اﻳﻦ ﺩﺷﺖ میباشد.
وی ادامه داد: ﻣﻴﻼﺩ اﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ (ﻋﺞ) به منزله ﺑﺎﺭاﻥ ﺭﺣﻤﺖ اﻟﻬی است ﻛﻪ ﺑﺎ ﻭﺟﻮﺩ و ﻇﻬﻮﺭ اﻳﺸﺎن ﺭﻭﺡ اﻧﺴﺎﻥ ﻛﻪ ﺑﻪ ﻣﻨﺰﻟﻪ ﺩﺷﺖ میباشد، آﻣﻴﺨﺘﻪ ﺑﻪ ﻣﻌﺮﻓﺖ ﺑﻌﺪ اﺯ ﻧﺎﺩانی و ﻋﻂﻮﻓﺖ ﺑﻌﺪ اﺯ بی ﺭﺣمی و آﮔﺎهی پس اﺯ غفلت میشود.
این کارشناس علوم قرآنی تصریح کرد: ﺑﺎ چنین تشبیهی ﻛﻪ ﻗﺮآﻥ ﻫﻢ ﺑﻪ آﻥ اﺷﺎﺭﻩ میکند، ﻣﺎ ﺯﻣﻴﻦ ﻣﺮﺩﻩ ﺭا ﺑﺎ آبی اﺯ آﺳﻤﺎﻥ ﺯﻧﺪﻩ میکنیم ﻭﻻﺩﺕ و ﻭﺟﻮﺩ اﻣﺎﻡ ﻫﻢ ﺭﻭﺡ ﻣﺮﺩﻩ اﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭا ﺯﻧﺪﻩ میکند ﭼﺮا ﻛﻪ ﺣﻀﻮﺭ اﻣﺎﻡ ﭼﻪ ﻏﺎﻳﺐ و ﭼﻪ ﺣﺎﺿﺮ ﻣﻮﺟﺐ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺸﺮﻳﺖ اﺳﺖ.
وی اظهار کرد: ﺳﻌﺎﺩﺕ ﺑﺸﺮﻳﺖ ﺩﺭ گرو اﻣﺪاﺩﻫﺎی غیبی ﻭ ﺩﻋﺎﻫﺎی اﻣﺎمان ﻣﻌﺼﻮﻡ (ع) است ﻛﻪ ﺟﺎﻧﺸﻴﻦ و ﺧﻠﻴﻔﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ و ﻭاﺳﻂﻪ ﻧﺰﻭﻝ ﺭﺣﻤﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺑﺮ اﻧﺴﺎﻥﻫﺎ هستند.
حجت الاسلام و المسلمین قربانپور یادآور شد: ﺩﺭ ﺟﺎیی به این موضوع اﺷﺎﺭﻩ میشود که با ﻇﻬﻮﺭ اﻣﺎم ﺯﻣﺎن (عج) ﻋﻘﻞ اﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﻭﺷﻦ میشود و ﻫﻤﻪ اﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎ ﺑﺎ آﮔﺎهی و ﻋﻘﻞ اﻣﺎﻡﺷﺎﻥ ﺭا درک میکنند.
وی افزود: اﻳﻦ ﺣﺠﺎﺏ، ﻏﻔﻠﺖ و ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻦ اﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎﻥ (عج) ﺑﺴﺘگی ﺑﻪ ﺣﻀﻮﺭ جسمی اﻣﺎﻡ ﻧﺪاﺭﺩ ﺑﻠﻜﻪ اﻓﺮاﺩی ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺷﻤﺮ اﻣﺎﻡ ﺯﻣﺎنشان ﺭا ﺩﻳﺪﻧﺪ ﻭلی اﻭ ﺭا ﻧﺸﻨﺎﺧﺘﻨﺪ و ﺳﺮ اﺯ ﺑﺪﻧﺶ ﺟﺪا ﻛﺮﺩﻧﺪ.
این کارشناس مذهبی همچنین گفت: ﺗﺎ زمانی که ﻇﻬﻮﺭ درونی برای اﻧﺴﺎﻥ رخ ندهد، اﻣﺎﻡ ﻇﻬﻮﺭ ﻇﺎﻫﺮی ﻧﺨﻮاﻫﻨﺪ ﺩاﺷﺖ ﻭلی اﮔﺮ اﻧﺴﺎﻥ ﺑﺘﻮاﻧﺪ ﺑﺎ ﺯﺩﻭﺩﻥ ﭘﺮﺩﻩ ﻏﻔﻠﺖ ﻛﻪ ﻫﻤﺎﻥ ﺳﺮپیچی اﺯ اﻃﺎﻋﺖ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ است، ﺗﻮﻟﺪ و ﻫﻢ ﻇﻬﻮﺭ اﻣﺎﻣﺶ ﺭا ﺩﺭک ﻛﻨﺪ ﻫﺮ ﭼﻨﺪ ﺩﺭ ﺩﻭﺭاﻥ ﻏﻴﺒﺖ ﻇﺎﻫﺮی اﻣﺎﻡ ﺯﻣانش ﺑﺎﺷﺪ، به سعادت و خوشبختی میرسد.
وی خاطرنشان کرد: ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﺩﻭ ﺑﻌﺪ ﺑﺎطنی و ﻇﺎﻫﺮی ﺩاﺭﺩ. اﮔﺮ اﻧﺴﺎنی ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎﻥ ﺩﺭﻭنی ﻧﺪاﺷﺘﻪ ﺑﺎﺷﺪ نمیتواند ﻧﻴﻤﻪ ﺷﻌﺒﺎﻥ تقویمی ﺭا ﺩﺭک ﻛﻨﺪ و اﻳﻦ مصداق همان آیه “و ﻣﺎ اﺩﺭاک ﻣﺎ ﻟﻴﻠﻪ اﻟﻘﺪﺭ” است.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰