تاریخ انتشار : یکشنبه 30 تیر 1398 - 5:03
کد خبر : 59515

کمک ۲۰ میلیاردی خیران خمینی‌شهری به بهزیستی در سال۹۷

کمک ۲۰ میلیاردی خیران خمینی‌شهری به بهزیستی در سال۹۷

داوود ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خمینی‌شهر به مناسبت هفته بهزیستی گفت: در شهرستان خمینی‌شهر ۱۰ هزار نفر تحت پوشش این اداره هستند که بالغ بر ۶ هزار و ۶۰۰ نفر معلول در حوزه توانبخشی شامل کم‌بینا و نابینا، کم‌شنوا و ناشنوا، معلولان جسمی حرکتی ذهنی، بیماران اعصاب و روان و همچنین

داوود ترابی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در خمینی‌شهر به مناسبت هفته بهزیستی گفت: در شهرستان خمینی‌شهر ۱۰ هزار نفر تحت پوشش این اداره هستند که بالغ بر ۶ هزار و ۶۰۰ نفر معلول در حوزه توانبخشی شامل کم‌بینا و نابینا، کم‌شنوا و ناشنوا، معلولان جسمی حرکتی ذهنی، بیماران اعصاب و روان و همچنین ۷۲۵ نفر از این جامعه را زنان سرپرست خانوار که به دلیل مباحث طلاق، یا فوت و بیمار شدن سرپرست خانواده خود تحت پوشش قرار گرفته اند و جامعه‌ای با ۲ هزار و ۴۰۰ نفرخانوار می‌شود را تشکیل می‌دهند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان خمینی شهر افزود: ۳ مرکز شبانه روزی و ۶ مرکز روزانه برای نگهداری از معلولان و سالمندان و مددجویانی که نیاز به مراقبت دارند در سطح شهرستان فعالیت دارند.

وی در خصوص پیشگیری از معلولیت با اشاره به طرح غربالگری بینایی و شنوایی، تصریح کرد: در سال ۹۷ واجدین شرایط زیر سن ۶ سال را غربالگری بینایی کردیم و بالغ بر ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سطح مدارس، پیش‌دبستانی‌ها، مساجد، پایگاه‌های بسیج به کمک تیم‌های سیار که به این مراکز اعزام و اطلاع رسانی شده بود غربالگری شدند.

ترابی با بیان اهداف طرح غربالگری این است که برای افراد مشکوک به مشکلات شنوایی و بینایی به موقع مداخلات درمانی صورت گیرد و ورود دولت در این زمینه باعث کاهش هزینه‌های احتمالی در آینده است، اضافه کرد: غربالگری شنوایی که از بدو تولد تا ۶ ماهگی است که در سال گذشته ۳ هزار و۵۰۰ نفر از تازه متولدین شهرستان غربالگری شدند.

وی با بیان این که ۲ مرکز بزرگ در خصوص سالمندان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، خاطرنشان کرد: ۵ خانه کودک و نوجوان در سطح شهرستان فعال است که ۶۰ نفر از بچه‌های بی‌سرپرست و بدسرپرست به همت خیران در این مراکز زندگی می‌کنند.

رئیس بهزیستی خمینی‌شهر با اذعان به اینکه در سال گذشته حدود ۵۰۰ زوج به دفتر کاهش طلاق مراجعه داشته و کلینیک‌های مددکاری نیز در سطح شهرستان مجزا فعالیت دارند، ادامه داد: در حوزه اجتماعی دفتر آسیب‌های اجتماعی فعال است و خدمات مداخله در بحران، کاهش طلاق و… را داشته که در سال گذشته ۷۵ مورد پیگیری، مداخله، درمان و ارجاع به مرکز مشاوره داشتیم.

وی اظهار کرد: در سال گذشته ۱۳۲ مورد از طریق خط تلفن ۱۲۳ با اورژانس اجتماعی تماس داشته و مورد خود را مطرح کرده و از طریق واحد خدمات سیار که آمبولانس اورژانس اجتماعی در سطح شهر مستقر است ۱۶۴ مورد مراجع داشتند که در موضوعات درگیری‌های بین زن و شوهر، کودک آزاری، همسر آزاری، فرار از منزل و دختران خیابانی و… بوده است.

ترابی با بیان اینکه طبق آمار بدست آمده تاکنون در سه ماه اول سال جاری۹۸، مراجعات به آمبولانس سیار و همچنین از طریق سامانه ۱۲۳ در سطح شهرستان افزایش چشمگیری داشته، اعلام کرد: اگر آسیب‌ها و معضلات شهرستان خمینی‌شهر را اولویت بندی کنیم اعتیاد، خشونت در خانواده بیشترین موارد را داشته‌ایم که می‌توان اعتیاد را زیربنای بسیاری از معضلات اجتماعی در جامعه دانست.

وی با اعلام اینکه ۱۶ مرکز مشاوره در شهرستان خمینی شهر فعالیت دارند که در سال گذشته حدود ۷ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان با مراجعه به این مراکز مشاوره‌های تحصیلی، خانواده‌ای و… دریافت کرده‌اند، ابراز کرد: در سال گذشته در قالب آموزش مهارت‌های زندگی، آموزش پیش از ازدواج، فرزند پروری بیش از ۴ هزار نفر آموزش لازم را فرا گرفتند.

رئیس اداره بهزیستی خمینی‌شهر اضافه کرد: ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای اشتغال‌زایی در سال گذشته به شهرستان تعلق گرفت که این تسهیلات خوداشتغالی به ۱۲۰ نفر از معتادان بهبودیافته و مددجویان تحت پوشش بهزیستی پرداخت شد.

وی در پایان با اعلام اینکه دولت در سال گذشته بودجه ۲۰ میلیارد تومانی در قالب مستمری، یارانه مراکز وابسته، پرداخت انواع بیمه‌ها، هزینه درمان، معیشت و… پرداخت شده، خبر داد: خیران خمینی‌شهری در سال ۹۷ و در قالب مشارکت‌های مردمی برای حمایت از مددجویان تحت پوشش بهزیستی شهرستان به بخش دولتی و خصوصی حدود ۲۰ میلیارد تومان کمک نقدی و غیرنقدی داشتند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد