تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 تیر 1398 - 4:06
کد خبر : 59380

اشتغال بانوان در نظام اسلامی باید نظام‌مند باشد

اشتغال بانوان در نظام اسلامی باید نظام‌مند باشد

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در ابرکوه پیرامون اهمیت حجاب و عفاف به توصیه‌ای از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: سخت‌گیری در حجاب و پوشش عامل سلامت و استواری بانوان در نظام زندگی فردی و اجتماعی می‌شود. حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: توجه به توصیه‌های امام علی (ع) در رابطه

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار فارس در ابرکوه پیرامون اهمیت حجاب و عفاف به توصیه‌ای از حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: سخت‌گیری در حجاب و پوشش عامل سلامت و استواری بانوان در نظام زندگی فردی و اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی تصریح کرد: توجه به توصیه‌های امام علی (ع) در رابطه با جایگاه بانوان در اسلام نشان می‌دهد که این حضرت حجاب را که از ضروریات دین و رکن رکین اسلام است مورد سفارش قرار می‌دهد و آن را تنها به معنی پوشیدن چادر نمی‌داند؛ بلکه به معنی پرهیز و اهتراز از اختلاط با نامحرم می‌داند.

امام‌جمعه ابرکوه تأکید کرد: حجاب از منظر امیرالمؤمنین (ع) و اولیاء دین برای منزوی کردن زن نیست؛ بلکه برای جلوگیری از اختلاط با بیگانه است؛ یعنی زن باید بفهمد که نامحرم بیگانه است و باید حد و مرز را قائل شود.

حسینی خاطرنشان کرد: این وظیفه شرعی، عرفی و عقلی بانوان است که از خود مراقبت کرده و در معابر و مجالس و مراکز عمومی خودنمایی نکنند؛ زیرا خودنمایی و جلوه گری و بدحجابی نوعی هنجارشکنی اخلاقی و دینی و هرزگی و بی‌بند و باری در جامعه را به دنبال دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه یادآور شد: حجاب غیرت دینی جامعه را برای زن و مرد تقویت می‌کند تا ملاحظه حدود شرعی در رفتار و حرکات خود داشته باشند و بدانند که این غیرت دینی، حجاب اسلامی و حفظ عفت عمومی اثری ماندگار دارد.

وی با بیان اینکه حجاب شعار نیست، عنوان کرد: حجاب شعور دینی و مایه تشخّص و منزلت زن مسلمان است. زن با بی‌حجابی و عریان گردی سنگ هوس به شیشه شخصیت و هویت الهی انسانی خود می‌زند و خود را کوچک، بی‌مقدار، هرزه، سبک و کم‌ارزش می‌کند.

رئیس مجموع بسیج شهرستان ادامه داد: حجاب نماد فرهنگ دینی جامعه اسلامی و شاخص شخصیت، وقار، متانت و ارزش‌گذاری یک زن مسلمان است و نمی‌گذارد چشمان و دستان ناپاک به سمت این گوهر انسانی تمایل پیدا کند.

حسینی تأکید کرد: بی‌حجابی و بدحجابی دست آورد فرهنگ شیطانی انگلیس و غرب است که عده‌ای ابله و ظاهر بین فریب بی‌بند و باری و تبلیغات آن‌ها را می‌خورند؛ اما نمی‌دانند که این بدبخت‌ها در چه ورطه‌ای از خفت و ذلت و بی‌هویتی گرفتار شدند.

رئیس شورای امربه‌معروف و نهی از منکر ابرکوه، در رابطه با سپردن مسئوولیت به بانوان، گفت: در خصوص مسئولیت‌های اجتماعی بهترین راهکار خدمت بانوان در آموزش‌وپرورش و مراکز بهداشتی و درمانی است که متاسفانه این مقوله در کشور ما به جایی رسیده است که کارشناسی باغات و مزارع و زمین را هم به بانوان داده و از آن ناپسندتر آنان را در نظام قضایی وارد کرده و مسئولیت قضایی به آنان داده اند.

وی اضافه کرد: اشتغال بانوان در نظام اسلامی باید نظام‌مند باشد نه بی در و پیکر و متاسفانه مجلس شورای اسلامی هم ورود پیدا نکرده و حریم قانونی برای اشتغال زنان ایجاد نمی‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد