تاریخ انتشار : جمعه 21 تیر 1398 - 7:30
کد خبر : 59146

تلقین‌ منفی جامعه به جوانان باعث گریز از حجاب می‌شود

تلقین‌ منفی جامعه به جوانان باعث گریز از حجاب می‌شود

حسینی‌زاده، استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد به مناسبت ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه در کتاب‌های مختلف با ۲۰ دلیل عقلی حجاب را بیان‌ کرده اظهار کرد: لازم است در این مسیر جوانان از بین دو چیز آشکار و واضح دست به انتخاب بزنند،

تلقین‌های منفی خانواده‌ها باعث گریز از حجاب می‌شود

حسینی‌زاده، استاد حوزه علمیه خواهران استان یزد به مناسبت ۲۱ تیرماه، روز عفاف و حجاب در گفت‌وگو با ایکنا از یزد، با اشاره به اینکه در کتاب‌های مختلف با ۲۰ دلیل عقلی حجاب را بیان‌ کرده اظهار کرد: لازم است در این مسیر جوانان از بین دو چیز آشکار و واضح دست به انتخاب بزنند، اگر نوجوان در سنی که منطقی تصمیم می‌گیرید به جهان غرب نگاه کند و آسیب‌های خانوادگی و انسانی که برای زنان غربی به وجود آمده را بفهمد قطعا حجاب را انتخاب خواهد کرد.

وی ادامه داد: وقتی زنی با نامحرم رابطه دارد مدام تا آخر عمر نگران است که نکند این رابطه برملا شود ولی دختر عفیفی که مراقب رابطه‌هایش است و با نامحرم ارتباط ندارد در زندگی با آرامش زندگی خواهد کرد.

این استاد حوزه علمیه خواهران افزود: زن اگر فقط و فقط برای شوهرش باشد و مرد نیز فقط و فقط برای همسرش باشد بهتر و زیباتر است از اینکه همه‌ زنان به سمت شوهر او و همه‌ مردان هوس باز دیگر به زن نظر داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دختران و زنان باید بدانند که وقتی در خیابان راه می‌روند مردان به آن‌ها نگاه جنسیتی دارند یا نگاه به ارزش انسانیت او بیان کرد: وقتی کسی از کنار یک باغ پر از گل و میوه رد می‌شود اگر در باغ باز باشد به داخل باغ نگاه می‌اندازد و گل‌های زیبا و میوه‌های آن را می‌چیند ولی اگر در باغ بسته‌ باشد کسی به باغ کار ندارد و از گزند پیاده رو‌ها در امان است.

حسینی‌زاده با اشاره به اینکه در غرب زن ارزش و احترامی که در اسلام برای او قائل شده، ندارد افزود: در اسلام انسان‌ها مسئولیت زندگی با همدیگر را قبول می‌کنند و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری زن محور خانواده است و دارای ارزش و احترام زیادی، بنابراین باید خود را از آسیب زشتی‌ها بپوشاند.

وی با اشاره به اینکه در غرب افراد تنهایی خود را همراه با زندگی در کنار حیوانات می‌پوشانند گفت: انسان ارزشمند است و حیوان پست که متاسفانه بعضی خلا‌های عاطفی و نیاز‌های خود را با حیوان جبران می‌کنند.

حسینی‌زاده افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید که هر آنچه درآسمان و زمین است را برای انسان آفریدم تا همه کائنات در اختیار انسان باشد نه اینکه انسان در اختیار حیوانات.

وی با اشاره به کتاب فمینیسم جهانی و چالش‌های رویه رو از عبدالرسول هاجری گفت: بهترین ابزار کتاب‌های علمی است که مشکلات فمینیست غرب را برای جامعه تبیین می‌کنند و انسان درک کند که پوشش برای این است که زن مورد اذیت و آزار قرار نگیرد.

حسینی‌زاده اظهار کرد: تلقین‌های منفی خانواده و جامعه به جوانان در خصوص حجاب و دین سبب دین گریزی جوانان شده‌ است و متاسفانه برخی خانواده‎ها بیان می‌کنند که حجاب بی ارزش است و عامل دیگر رفتار نادرست بعضی از افراد مذهبی است و این در حالی است که دین زشتی ندارد و دین‌دار واقعی را باید در علما و مراجع مشاهده کرد.

وی با اشاره به اینکه در این زمینه اگر به شبهات جوانان به خصوص در فضای مجازی پاسخ داده‌ شود بسیاری از آسیب‌های جوانان حل خواهد شد گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و اهداء گل به همراه کتاب ترگل به افراد کار مناسبی است زیرا با مطالعه سبب می‌شود با دلایل عقلی خودشان متوجه درست و غلط کار‌های خود شوند و راه درست را انتخاب خواهند کرد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد