تاریخ انتشار : جمعه 21 تیر 1398 - 5:53
کد خبر : 59129

ملت ما به برکت وجود شهدای گران‌قدر خود راه عزت و افتخار را طی کرده است

ملت ما به برکت وجود شهدای گران‌قدر خود راه عزت و افتخار را طی کرده است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر شب گذشته در مراسم یادواره شهدای روستای سرو سفلی اردکان با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام گفت: صدای قلم دانشمندان و عالمان، صدای پای جهادگران درراه خدا و صدای کار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر شب گذشته در مراسم یادواره شهدای روستای سرو سفلی اردکان با اشاره به روایتی از پیامبر مکرم اسلام گفت: صدای قلم دانشمندان و عالمان، صدای پای جهادگران درراه خدا و صدای کار بافی و دوک زدن زنان بافنده، سه صداست که از حجاب‌های آسمان عبور می‌کند و به خود خداوند می‌رسد.

وی افزود: وقتی عالمی کتابی می‌نویسد و با آن کتاب و مطلب خود از حریم دین و اعتقادات مردم دفاع می‌کند خدای متعال این صدای قلم را دوست می‌دارد و این صدا به عرش می‌رسد.

امام‌جمعه اردکان گفت: جهاد، گاهی جهاد علمی است و گاهی تأثیر کتاب یک عالم به حدی است که دشمنان هم متوجه می‌شوند که چه اثری در تاریخ می‌گذارد و چه اثری در حفظ دین مردم دارد.

وی اظهار داشت: وقتی بنده‌ای برای خدا آماده رزم و جهاد می‌شود خدای متعال صدای پای او را دوست می‌دارد. خدای متعال در قرآن کریم به گردوغبار پای اسبان مجاهدان وقت تاختن به‌سوی دشمن قسم‌خورده است.

شاکر گفت: وقتی موضوع جهاد و شهادت درراه خدا پیش می‌آید خداوند متعال می‌فرماید؛ من تاجر هستم و حاضر هستم با شما معامله کنم. خدای متعال، جان و مال مؤمنان را می‌خرد و این همان تجارت سودمند است. خوشا به حال آن‌هایی که باخدا معامله می‌کنند.

وی افزود: پیامبر اسلام فرمودند؛ روز قیامت همه اهل محشر در زیر آفتاب سوزان قیامت هستند جز مؤمنی که در سایه صدقه و انفاق به سر می‌برد. هرکس اهل صدقه و سخاوت باشد مردم هم او را دوست می‌دارند. بخل، انسان را از چشم اهل‌بیت و محبوبیت بین مردم می‌اندازد.

امام‌جمعه اردکان گفت: قرآن کریم می‌فرماید؛ اگر کسی بتواند بخل نفس خود را مهار کند سعادتمند است. پیامبر اکرم نیز فرمودند؛ جوان سخاوتمند گناهکار در نزد من از پیر عابدی که بخیل باشد محبوب‌تر است. یکی از صفاتی که شهدای ما داشتند این بود که اهل ایثار بودند. ما برای ادامه راه شهدا باید اهل ایثار، گذشت و انفاق باشیم.

وی در ادامه با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: زن می‌تواند بیرون از منزل به شغلی مشغول باشد اما اولاً باید حریم زن و مرد و حجاب و عفتش حفظ شود. دوماً شغلی باشد که در جایگاه و شأن زنان باشد. تبلیغ مشاغل غیرضروری در صداوسیما برای زنان ما افتخار نیست.

شاکر اظهار داشت: یکی از مسائلی که در وصیت‌نامه‌های شهدا به ما یادآوری شده است حفظ حجاب است. آن‌ها تأکید کرده‌اند که امروز قدرت حجاب بانوان مسلمان و چادر آن‌ها از خون شهید بیشتر است.

وی در پایان گفت: ملت ما به برکت وجود این شهدای نورانی که مانند ستاره در آسمان تاریخ و در دل ظلمت شب راه را به ما نشان می‌دهند چهل سال است که راه عزت و افتخار خود را طی کرده است و اگر این راه را ادامه دهیم حتماً ادامه این مسیر روشن‌تر است و اگر خدای‌ناکرده در این مسیر نورانی استقامت خود را از دست بدهیم و با اختلاف، دعوا و مسائل سیاسی پشت رهبری را خالی کنیم خداوند متعال نیز ما را یاری نخواهد کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد