تاریخ انتشار : چهارشنبه 19 تیر 1398 - 4:41
کد خبر : 58927

حیازدایی از تأثیرات پنهان شبکه‌های اجتماعی است

حیازدایی از تأثیرات پنهان شبکه‌های اجتماعی است

فاطمه کیخا، مسئول بسیج جامعه زنان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: حجاب از جمله مسائلی است که چه در میان موافقان و چه در میان مخالفان آن، اهمیت زیادی داشته و تکیه زیادی روی آن می‌شود. وی ادامه داد: حجاب ریشه در عمق باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی ایرانیان دارد،

فاطمه کیخا، مسئول بسیج جامعه زنان سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: حجاب از جمله مسائلی است که چه در میان موافقان و چه در میان مخالفان آن، اهمیت زیادی داشته و تکیه زیادی روی آن می‌شود.

وی ادامه داد: حجاب ریشه در عمق باورهای دینی و ارزش‌های فرهنگی ایرانیان دارد، به‌طوری که مردم کشورمان همیشه آن را امری مقدس می‌دانسته‌اند و زمانی که رضاخان دستور کشف حجاب را صادر کرد، برخی زنان بودند که برای حفظ حجاب، سال‌ها از خانه بیرون نیامدند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان بیان کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر، پدیده‌ای به نام شبکه‌های اجتماعی ظهور کرد که تأثیر منفی گسترده‌ای روی ارزش‌های فرهنگی جامعه گذاشت؛ حیازدایی یکی از تأثیرات پنهان آن است و کاری که رضاخان نتوانست بکند، شبکه‌های اجتماعی انجام دادند.

وی افزود: دشمن در شبکه‌های اجتماعی با تبلیغ آزادی، بانوان را به سمت بی‌حیایی سوق داد؛ حجاب را مانع آزادی زن معرفی کردند و از آنان خواستند که آن را کنار بگذارند. آنان برای این‌کار، ابتدا حیا را کمرنگ کرده و قبح برهنگی را شکستند.

کیخا اظهار کرد: حیا رأس و سرچشمه فضایل اخلاقی است؛ اگر حیا در فرد از بین برود انجام هر عمل ناپسندی از جمله بی حجابی توسط افراد شدنی است.

وی عنوان کرد: آرامش روانی، سلامت جسم و روح از مهمترین آثار حفظ حجاب برای فرد است؛ تحکیم و استحکام خانواده نیز از دیگر آثار آن بوده و مهمتر آن که امنیت اجتماعی را به دنبال دارد.

مسئول بسیج جامعه زنان استان افزود: اینترنت نوعی فناوری است که خدمات بسیاری را برای ما فراهم می‌آورد و بسیاری از امور را برایمان تسهیل می‌کند و باید اذعان داشت در دنیای امروزی نمی‌توان از این تکنولوژی چشم‌پوشی کرد، اما برای مصون ماندن از آسیب‌های آن باید زیرساخت‌های فرهنگی مهیا باشد.

وی بیان کرد: ورود اینترنت و گسترش لحظه‌ای کاربران اینترنتی، بدون فراهم آمدن زیرساخت‌های فرهنگی لازم، به مثابه شمارش معکوس بمبی در میان ارزش‌ها، باورها و هنجارهای ملی‌- مذهبی و در یک کلمه «سبک زندگی» ماست.

کیخا عنوان کرد: در گذشته استعمارگران برای تغییر فرهنگ و باورهای یک جامعه و مسلط شدن بر آن، سال‌ها تلاش و برنامه‌ریزی می‌کردند، اما فضای مجازی امروز این امکان را فراهم کرده تا براحتی ارزش‌ها و هنجارهای یک جامعه را هدف قرار دهند.

مسئول بسیج جامعه زنان استان با اشاره به آثار سوء گسترش فضای مجازی در جامعه، گفت: افزایش آمار طلاق، کاهش آمار ازدواج، از بین بردن امنیت در جامعه، ناامنی در کانون خانواده و در نهایت اضمحلال جامعه از نتایج هجمه فرهنگی بر بستر شبکه‌های اجتماعی است که مقابله با آن، هوشیاری مردم و مسئولان را می‌طلبد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد