تاریخ انتشار : سه شنبه 18 تیر 1398 - 7:47
کد خبر : 58874

حجاب بالاترین احساسا امنیت برای بانوان است

حجاب بالاترین احساسا امنیت برای بانوان است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس٬ حجاب در اسلام به عنوان یکی از ضروریات دین مبین اسلام است که هیچ‌یک از فقها و علما از صدر اسلام تا کنون نسبت به حذف آن مطالبی را بیان نکرده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس٬ حجاب در اسلام به عنوان یکی از ضروریات دین مبین اسلام است که هیچ‌یک از فقها و علما از صدر اسلام تا کنون نسبت به حذف آن مطالبی را بیان نکرده اند.

  شهید مرتضی مطهری، دانشمند و فیلسوف اسلامی، استحکام خانوادگی را یکی از مهم‌ترین دلایل عقلی حجاب می‌داند، او معتقد است برهنگی و نبود پوشش مناسب عامل آزادی روابط جنسی و در نتیجه ولنگاری و بی بندوباری جنسی است و همین موجب تضعیف روابط زوجین شده و زندگی آن‌ها را به شدت تحت تأثیر قرار می‌دهد.   یکی از دلایل عقلی حجاب از نظر اندیشمندان اسلامی، مسئله آزادی فکر است، برهنگی تأثیر بسیاری در تحریک شهوت داشته و مسلم است که وقتی افراد درگیر شهوت خود باشند، دچار مشغولیت فکر شده و از آزادی فکر جهت نیل به اهداف علمی و انسانی بازمی‌مانند.   دین اسلام با ضروری دانستن حجاب، از اینکه زن تنها وسیله‌ای برای رفع شهوت باشد، جلوگیری کرده‌است، شهید مرتضی مطهری در تفسیر آیه («ذلِک ادْنی انْ یعْرَفْنَ فَلایؤْذَینَ)می‌گوید: این کار (حفظ پوشش) برای اینکه به عفاف شناخته شوند و معلوم شود خود را در اختیار مردان قرار نمی‌دهند بهتر است و در نتیجه دور باش و حشمت آن‌ها مانع مزاحمت افراد سبکسر می‌گردد.   حجاب برای بانوان امنیت است   بهاره رضایی خانم محجبه ی ساکن شهر بوشهر در گفت و گو با سپاس با اشاره به حجاب، گفت: ای کاش مردم دست از قضاوت‌ها و پیش داوری‌های غلط راجع به اسلام و حجاب بردارند.   وی اظها کرد: بعضی از زنان نیز از اینکه با حجاب در انظار عمومی ظاهر شوند می‌ترسند، و احساس می‌کنند دائم باید به بقیه ثابت کنند که خطری برای آن‌ها محسوب نمی‌شود، در حالی که حق همه انسان‌هاست که در شهر و کشور خود احساس امنیت کنند.   این خانم محجبه در پاسخ به این که چرا حجاب را انتخاب کرده است، افزود: حجاب باعث می شود نگاه مردان نامحرم کمتر به زنان محجبه مشاهده شود و وقتی حجاب توسط بانوان رعایت نشود خواسته یا ناخواسته باعث جلب مردان نامحرم خواهد شد.   وی ادامه داد: ما اگر حجاب را رعایت کنیم می توانیم با یک فراغت مناسبی به عرص های مختلف زندگی و اجتماعی و یا هر چیز دیگری که در جامعه وجود دارد بپردازیم و هیچ مزاحمتی وجود ندارد و بیشترین امنیت خواهیم داشت.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد