تاریخ انتشار : دوشنبه 17 تیر 1398 - 5:37
کد خبر : 58779

دشمن راه ضربه زدن به کشور را مقابله با حجاب و عفاف می‌داند/ ترویج بدحجابی برای پوشاندن ناکارآمدی‌های اقتصادی

دشمن راه ضربه زدن به کشور را مقابله با حجاب و عفاف می‌داند/ ترویج بدحجابی برای پوشاندن ناکارآمدی‌های اقتصادی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کبری خزعلی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، درباره چرایی هجمه گسترده دشمن به مقوله حجاب به ویژه در سال‌های اخیر، گفت: من فکر می‌کنم یک قضیه تاریخی است که هرگاه اصل اسلام برای دشمن غیرقابل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، کبری خزعلی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، درباره چرایی هجمه گسترده دشمن به مقوله حجاب به ویژه در سال‌های اخیر، گفت: من فکر می‌کنم یک قضیه تاریخی است که هرگاه اصل اسلام برای دشمن غیرقابل تحمل می‌شود روی مسائل اصولی و اساسی که حافظ اسلام است و پیاده‌کننده اسلام است دست می‌گذارند و یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های حفظ اسلام حضور ضابطه‌مند زن و مرد در جامعه است که در قالب عفاف و حیا و حجاب تعریف شده است.

وی اظهار داشت: وقتی شرایط اجتماعی به جایی می‌رسد که نمی‌توانند در عرصه‌های سیاسی، نظامی و اقتصادی با انواع تهدیدها و تحریم‌ها ایران را به زانو در بیاورند و ایران مقتدر ایستاده و مقاومت می‌کند، سعی می‌کنند از درون و با فروپاشی ارزش‌ها و فکر و فرهنگ تزلزل ایجاد کنند.

دشمن راه ضربه زدن به کشور را مقابله با حجاب و عفاف می‌داند

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: یکی از استراتژیست‌های انگلیسی می‌گوید با محاصره اقتصادی، تحریم، تهدید، جنگ نظامی و هیچ چیز دیگری نمی‌توانید ایران را تکان دهید و فروپاشی را فقط از طریق فساد و فحشا باید انجام دهید و آن هم شروعش و مقدماتش این است که روی اعتقاد به حجاب و عمل به حجاب تشکیک ایجاد کنید و با ترویج ارزش‌های غربی، برهنگی و مدگرایی افراطی سعی کنید که این تغییر را در ذائقه‌ها  به وجود بیاورید.

خزعلی ادامه داد: یعنی جوان مسلمان و مؤمن است و عاشورا و رمضانش را هم خوب اداره می‌کند، اما چیزی که فضای مجازی برایش عادی‌سازی کرده رفتار و روابط ظاهری‌اش را مطابق با فکر و فرهنگ خودش انتخاب نمی‌کند بلکه بر آن چیزی که برایش تلقی شده و ارائه شده به عنوان مد و الگو و چیزی که سلبریتی‌ها برایش ارزش کرده‌اند به آن نزدیک می‌شود.

وی تأکید کرد: باید در این زمینه برای جوان روشنگری شود که به عنوان سلاح دشمن دارد از تو استفاده می‌شود، تو خودت همان جوان عزیزی هستی که این انقلاب را به وجود آوردی و الان به دلیل اینکه اطلاع نداشتی در عرصه‌هایی ضربه وارد شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در پاسخ به این سئوال که چرا و با چه هدفی برخی جریان‌های سیاسی و حتی برخی از مسئولین دولتی، در برهه‌هایی مانند انتخابات حجاب و عفاف را مورد هجمه قرار می‌دهند، عنوان کرد: این اقدام با هدف پوشاندن برخی عیوب و ناکارآمدی‌ها در حوزه‌های دیگر انجام می‌گیرد؛ وقتی از یک طرف ولنگاری و بدحجابی باشد و از طرفی هم مردم نسبت به ارزش ها حساس هستند، بحث مخالف و موافق حجاب پیش می‌آید و خود به خود فضا به سمت دیگری می‌رود.

حمایت مسئولین از قانون‌شکنان تأسف بار است

خزعلی با اشاره به اینکه غیر از پلیس دستگاه‌های متعددی در زمینه حجاب مسئولیت دارند، تصریح کرد: کسانی که می‌خواهند نیروی انتظامی را تضعیف کنند فقط مسئله‌شان حجاب نیست؛ بلکه هدفشان این است که اقتدار نظام ضربه بخورد که یکی از نمادهای علنی‌اش نیروی انتظامی و پلیس است و کسانی که حافظ نظم و امنیت و مراقب سلامت جامعه و خانواده‌ها هستند، اگر این‌ها خودشان امنیت نداشته باشند و مورد تعرض قرار بگیرند چگونه می‌توانند مراقب امنیت دیگران باشند.

وی بیان کرد: از آن بدتر اینکه برخی از مسئولین ما وقتی می‌بینند چنین تعرض‌های سازماندهی شده‌ و جهت‌دهی شده از طرف معاندین نظام دارد علیه عزیزان ما در نیروی انتظامی شکل می‌گیرد بجای اینکه از مأمور اجرای قانون که مدافع قانون است و جانش را در میدان آورده و دارد می‌جنگد تا بتواند قانون‌گرایی و امنیت نظام حفظ شود، حمایت کنند اما متأسفانه دست جمعی در مجلس و دولت از آن قانون‌شکن دفاع می‌کنند.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: باید از این‌ها پرسید شما اگر نماینده مجلس هستید یک بار قانون را بخوانید چهار سال نماینده هستی باید قبل از ورود به نمایندگی می‌دانستی برای چه کشوری با چه قوانینی وارد شدی برای قانونگذاری؟

خزعلی ادامه داد: قانون اساسی را بخوانید قانون مدنی را بخوانید قوانین عادی بخوانید اگر نخوانده‌اید و نمی‌دانید به چه دلیل از قانون‌شکن دفاع می‌کنید؟! شما قسم قرآن خوانده‌اید که به قانون اساسی و دین اسلام پایبندی داشته باشید قسم خودتان را دارید زمین می‌زنید، قرآن و فسم به قرآن را دارید زمین می‌زنید وقتی که دقیقا از کسی که دارد با قرآن با اسلام و حجاب می‌جنگد طرفداری می‌کنید و با مأمور قانون برخورد می‌کنید و زیرسؤال می‌برید.

مردم حق دارند از مسئولین و نمایندگان مجلس شکایت کنند

وی یادآور شد: آیا ما حق داریم از این کسانی که از قانون‌شکن دفاع می‌کنند و مجری قانون را زیر سئوال می‌برند شکایت کنیم؟ بله طبق قانون کسانی که برای گناه و جرم مباشرند به جرم مباشرت باید ازشان شکایت شود. یعنی از نمایندگان و مسئولین دولتی به خصوص دولت‌زنان که در مواقعی که یک مأمور نیروی انتظامی در حین انجام خدمت مورد ضرب و شتم و توهین قرار می‌گیرد بجای دفاع از مأمور قانون از آن خاطی قانون‌شکن دفاع می‌کنند همه مردم حق دارند که از این نماینده مجلس و از این مسئول به عنوان مباشر در جرم و قانون‌شکنی شکایت کنند و او را مجرم بشناسند و بخواهند پاسخگو باشد.

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه ثمرات حجاب و عفاف از ابعاد مختلف قابل تبیین است، اظهار داشت: حجاب و عفاف از دیدگاه روانشناسی و جامعه‌شناسی دارای ابعاد مختلفی است که هرکدام از این‌ها جداگانه قابل تفکیک است.

خزعلی خاطرنشان کرد: بزرگترین زمینه‌ساز استحکام خانواده و ترویج ازدواج و جلوگیری از فساد و طلاق و مفاسد اجتماعی، حفظ روابط حجاب در هاله‌ای از عفاف و حیا و تخصیص دادن روابط غریزی و عاطفی به دورن خانواده و کانون گرم خانوده است.

وی اظهار داشت: سئوالی که همیشه برای نسل جوان ما سئوال است این است که آیا ترویج حجاب با اجبار میسر است یا نه و اسم آن را می‌گذارند حجاب اجباری باید توصیح داده شود که این واژه در واقع یک القا نامناسب است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تأکید کرد: مگر غیر از این است که همه انسان‌ها در همه مکاتب و حتی کسانی که هیچ دینی را قبول ندارند برای روابط اجتماعی برای همزیستی مسالمت‌آمیز با دیگران یک‌سری ضوابطی را قبول دارند؟! مثلا ضوابطی برای حفظ بهداشت، برای راهنمایی و رانندگی، برای دوره‌های تحصیلی وجود دارد.

خزعلی ادامه داد: ضوابط است که می‌گوید باید من این امتحان را بدهم، من باید کنکور بدهم تا بتوانم وارد دانشگاه شوم، من باید این درس‌ها را بخوانم، من موقعی که باید این درس‌ها را بخوانم و برای کنکور آماده شوم باید یک‌سری مسئولیت‌هایی از نظر زمان، تفریح و … برای خودم قائل باشم و خانواده باید به من کمک کند و شرایط خانواده باید طوری باشد که برای کنکور خواندن من مهیا باشد.

وی اضافه کرد: این بایدها یعنی الزام اما الزام قلبی است که خود فرد و تمام خانواده و تمام جامعه پسندیده‌اند، حالا اگر یک فردی در این جمع خواست تخطی کند دیگران به این باید و نباید آگاهش می‌کنند؛ مثلا مادر به فرزندش می‌گوید عزیزم تو فردا امتحان داری می‌بینی سرت گرم شده به فضای مجازی سه ساعت است داری وقتت را از دست می‌دهی ، حال آیا این را اسمش را می‌گذارید درس خواندن اجباری؟ نه می‌گویید خودت انتخاب کردی رفتی درس خواندی امتحان دادی موعد کنکور داری خطا میکنی و این باید و الزام و اجبارش به معنای یک قاعده است که خودت انتخاب کرده‌ای و الان از آن غافل هستی.

برای حضور در اجتماع باید به قوانین آن پایبند بود

عضو شورای فرهنگی اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: اگر در محیط کلاس که قانون حاکم است دارند درس می‌دهند و همه متمرکز دارند گوش می‌دهند یکی دو نفر خاطی فضای کلاس را به شوخی و تمسخر می‌گیرند و جلوی تمرکز دیگران را می‌گیرند، آیا غیر از این است که مربی باید در این وضعیت باید و نبایدها را مطرح کند و مانع خطاکارن شود؟

خزعلی خاطرنشان کرد: بنابراین در یک حرکت و فعالیت اجتماعی تعاریفی است و حجاب هم یکی از این تعریف‌ها برای حضور اجتماعی است، در خانه هر لباسی می‌خواهی بپوش هیچ کس هم حق دخالت ندارد، اصلا ممکن است کسی حتی خدا را هم قبول نداشته باشد، اما وقتی وارد اجتماع می‌شود، مردمی که مرامی را برای زندگی و قانونگذاری انتخاب کرده‌اند و اکثریت آن جامعه هستند و رأی دادند و قانونگذاری می‌خواهند منبطق با آن مرام و عقیده‌شان باشد باید به آن جمع احترام بگذاریم.

وی تأکید کرد: همه دنیا در همه مکاتب می‌گویند ۵۰ +۱ در جامعه‌ای که آن را پسندید آن ۴۹ درصد باید اطاعت کنند آیا این می‌شود اجبار؟ پس با این استدلال باید بگوییم در تمام دموکراسی‌ها عینا ظلم و زور و اجبار است! بله وقتی ما دموکراسی را قبول کردیم یکسری ضوابط و باید و نباید هم در کنارش هست و حالا که اکثریت یک چیزی را خواستند اقلیت هم باید با آن همکاری ‌کنند.

خزعلی گفت: در مورد پوشش هم دین قرار داده و خدای حکیم برای رشد و کمال ما و برای سلامت ما در زندگی فردی خانوادگی و اجتماعی قرار داده است، هم حق‌الله و حق‌الناس است و هم حق النفس است؛ یعنی هم خدا بازخواست می‌کند، هم جامعه به شدت باید و نباید و بازخواست دارد و هم وجود خودمان که سیر کمالی‌مان ضربه می‌خورد و می‌توانیم زندگی ساده و با نشاط داشته باشیم.

وی اظهار داشت: پس این حق‌النفس است و حق خود انسان‌ها است که در این عرصه خودش و خانواده‌اش مشارکت دارند و سهیم هستند و باید این مباحث را برای دوستان و عزیزانمان باز کنیم که شما خودتان انتخاب کردید که در یک زندگی اجتماعی حضور داشته باشید و هر زندگی اجتماعی یک سری ضوابط و قوانین دارد که بر اساس فکر و انتخاب اکثریت باید آن قوانین اجرایی شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد