تاریخ انتشار : جمعه 14 تیر 1398 - 10:02
کد خبر : 58588

رمز سعادت ملت ایران تأسی به اهل بیت (ع) است

رمز سعادت ملت ایران تأسی به اهل بیت (ع) است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کن، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یحیی صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کن اظهار کرد: دهه مبارکه کرامت، دهه تکریم جایگاه والای اهل‌بیت پیامبر (ص) در تریج معارف الهی و فضائل انسانی است. وی افزود:

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کن، حجت‌الاسلام‌والمسلمین یحیی صالح‌نیا ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته کن اظهار کرد: دهه مبارکه کرامت، دهه تکریم جایگاه والای اهل‌بیت پیامبر (ص) در تریج معارف الهی و فضائل انسانی است.

وی افزود: با محوریت اهل‌بیت (ع) و توسّل و تأسّی به این بزرگواران ملّت ما راه رشد خود را بین این حجم عظیم از دشمنی پیدا خواهند کرد و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، دشمنان وحشی ایران سرانجام مقابل ملت ما زانو خواهند زد.

امام جمعه کن خاطرنشان کرد: تأسی به اهل‌بیت (ع) رمز سعادت ماست و همین مناسک دین، نماز و قرآن ملت ایران را حفظ کرده است؛ یک نمونه از متأسیان به سیره اهل‌بیت، امام راحل بوده و ثمره تاسی او امثال شیخ ابراهیم زکزاکی است.

صالح‌نیا گفت: یکی از این روزنامه‌ها عکسی از امام راحل را در فرانسه منتشر کرده و در حالی که ایشان مشغول خواندن نماز بودند، این عکس تأثیر زیادی بر مردم نیجریه و شیخ گذاشت.

وی به نقل ازشیخ زکزاکی افزود: «من آن عکس را از روزنامه جدا کرده، تعدادی چاپ کردم و به تمام دیوارهای دانشگاه چسباندم و یکی دیگر هم به دیوار اتاقم زدم؛ یک روز رفتم سفارت ایران، پرسیدم شما عکس امام را دارید؟ گفتند ما نه اما دانشجویی یک عکس را چاپ کرده می‌توانید از او بگیرید»؛ آن‌ها نمی‌دانستند خود شیخ این کار را کرده است.

امام جمعه کن خاطرنشان کرد: شیخ زکزاکی پی در پی زندانی شد و وقتی جمعیت حرکت اسلامی در نیجریه به ۲۷ نفر می‌رسد، خیلی خوشحال می‌ گردند و امروزه چند میلیون شیعه در نیجریه وجود دارند؛ زنان نیجریه قبلاً حجاب داشتند، اما انگلیسی‌ها حجاب را از بین برده بودند و اگرکسی حجاب داشت عده‌ای او را مسخره می‌کردند و به او سنگ می‌زدند درحال حاضر حجاب بین زنان این کشور فراگیر شده است.

صالح‌نیا گفت: شیخ زکزاکی، ۹ فرزند داشت که شش پسرش به شهادت رسیدند که سه فرزند در راهپیمایی روز قدس سال ۲۰۱۴ و سه نفر دیگر در ۲۰۱۵ شهید در میان حدود یک‌هزار نفر شهید شدند.

وی افزود: ۴۰ سال است روز دوشنبه و پنجشنبه شیخ روزه گرفته و افطار ساده بین مردم توزیع می‌کند و بعضی می‌گفتند که شیخ در چایی‌ها چیزی می‌ریزد که جوانان شیعه می‌شوند؛ وهابی‌هایی که خیلی با شیخ دشمن بودند بعد از ملاقات با او اکنون جزو حامیان پر و پا قرصش هستند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد