تاریخ انتشار : جمعه 7 تیر 1398 - 13:51
کد خبر : 58267

انتقاد دادستان کاشمر از هنجارشکنی در کنسرت اخیر این شهرستان

انتقاد دادستان کاشمر از هنجارشکنی در کنسرت اخیر این شهرستان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کاشمر، غلامرضا طالعی امروز به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و مذهبی به‌عنوان دغدغه اصلی مردم متدین کاشمر ورود کردیم، اظهار کرد:  در حوزه عفاف و حجاب مسائل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کاشمر، غلامرضا طالعی امروز به‌عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه کاشمر با اشاره به اینکه در حوزه فرهنگی و مذهبی به‌عنوان دغدغه اصلی مردم متدین کاشمر ورود کردیم، اظهار کرد:  در حوزه عفاف و حجاب مسائل مختلفی داشتیم و بارها اعلام کردیم که عفاف و حجاب حوزه‌ای نیست که صرفاً باکار قهری و اقدامات انتظامی و قضایی بتوان به آن دست‌یافت.

دادستان عمومی و انقلاب کاشمر با اشاره به اینکه ۱۵ نهاد مختلف در حوزه عفاف و حجاب متولی این امر هستند، افزود: از همه نهادهای فرهنگی و مذهبی درخواست می‌کنیم که به‌صورت منسجم و یکپارچه ورود پیدا کنند و با برنامه‌ریزی‌های فرهنگی و اقدامات اثرگذار جلوی این معضلات را بگیرند.

وی با اشاره به برگزاری یک مورد کنسرت در سال جاری که باعث اعتراض مردم متدین و مذهبی کاشمر شد، ابراز کرد: اگرچه برگزارکنندگان این کنسرت قول دادند که تمام شئون در این برنامه رعایت می‌شود و سپس این اجازه و مجوز از سوی نهادهای مرتبط برای آنان صادر شد، اما باوجود تلاشی که در این زمینه انجام شد، بازهم تمام شئون مذهبی و فرهنگی در این کنسرت رعایت نشد.

طالعی بابیان اینکه کاشمر یک  شهر مذهبی و فرهنگی است که سابقه دیرینه فرهنگی دارد، یادآور شد: هر حرکت و برنامه‌ای که قرار است در این شهر انجام شود باید با رعایت شئون مذهبی و فرهنگی باشد.

وی با تأکید بر اینکه برخی از برنامه‌ها ازجمله کنسرتی که در هفته‌های قبل در این شهرستان برگزار شد، موافق با شئون فرهنگی و مذهبی این شهر نبود، افزود: با توجه به برگزاری این کنسرت که اعتراض به‌حق مردم متدین و مذهبی را به همراه داشت، اعلام کردیم به‌هیچ‌عنوان اجازه نخواهیم داد در سطح شهرستان برنامه‌هایی که بخواهد شأن مذهبی شهرستان در آن رعایت نشود برگزار شود.

مدعی‌العموم کاشمر با اشاره به اینکه هر آنچه عفاف و عفت عمومی را در سطح شهرستان جریحه‌دار کند قطعاً جلوی آن را خواهیم گرفت، یادآور شد: با برگزاری کنسرت و برنامه‌های ورزشی فرهنگی مخالف نیستیم، بنابراین برنامه‌های ورزشی، فرهنگی، نمایشی و موسیقی که موافق شرع باشد و عفت عمومی را جریحه‌دار نکند حمایت می‌کنیم.

وی اذعان کرد: اتمام‌حجت در این زمینه انجام دادیم و ازاین‌پس اجازه نخواهیم داد برنامه و فعالیتی که عفت عمومی را جریحه‌دار کند در این شهرستان اجرا شود.

طالعی با اشاره به اختلافات شورای شهر و مدیریت شهری و برگزاری جلسات متعدد با اعضای شورای شهر و شهردار برای پرهیز از اختلاف و درگیری افزود: اگرچه تاکنون اقدامات زیادی برای رفع اختلاف نمایندگان مردم در پارلمان شهری و شهرداری انجام‌شده است، اما آنچه مسلم است تمامی این اختلافات مربوط به اغراض سیاسی است، بنابراین امیدواریم اعضای شورا و شهردار اختلافاتشان در حوزه اغراض سیاسی کنار بگذارند و در چارچوب قوانین وظایفی که بر عهده‌دارند نقش ایفا کنند.

وی بابیان اینکه شورای شهر باید انتقاد کند و با رسیدگی به برنامه‌ها، فعالیت شهردار را رصد کند، گفت: شهردار نیز باید در مقابل شورای شهر و نمایندگان مردم پاسخگو باشد، البته همه این موارد باید از مسیر قانونی خودش پی گیری و رصد شود، نه اینکه با طرح کردن در افکار عمومی و رسانه‌های گروهی موجب اختلاف‌افکنی در سطح جامعه انجام شود.

دادستان کاشمر با اشاره به اینکه نام‌گذاری هفته اول تیرماه به نام قوه قضائیه، فرصتی برای گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان حادثه هفتم تیرماه سال ۶۰ و ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های یک‌ساله دستگاه قضا به مردم است، گفت: در یک سال گذشته ۲۰ هزار پرونده به مجموعه دادگستری کاشمر واردشده است که در سایه تلاش بی‌وقفه قضات و کارکنان دادگستری این میزان پرونده در دادسرا و دادگاه مورد رسیدگی قرارگرفته است به‌طوری‌که در این مدت ۲۰ هزار پرونده مختومه شده است.

وی اظهار کرد: باوجود افزاش ۱۱ درصدی حجم پرونده‌های ورودی در حوزه قضایی کاشمر، مجموعه قضایی شهرستان موفق شده است از موجودی پرونده‌های دادگستری ۱۱ درصد کم کند و این مهم حکایت از رشد ۲۲ درصدی در کاهش پرونده‌های موجود در دادگستری است.

طالعی با تقدیر از تلاش و اقدامات انجام‌شده در دادگاه خانواده در سایه همراهی و همکاری دستگاه‌های متولی در برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره‌ای افزود: در راستای تلاش‌های انجام‌شده، طلاق در کاشمر در یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه قبل با کاهش ۷ درصدی مواجه بوده است.

وی پیشگیری از وقوع جرائم، احیای حقوق عامه  و نظارت بر حسن اجرای قوانین را از مهم‌ترین وظایف دادستان عنوان کرد و ابراز کرد: در حوزه پیشگیری از وقوع جرائم اتفاقات خوبی در شهرستان رخ‌داده است به‌طوری‌که در سال گذشته با هماهنگی انجام‌شده بین تمامی دستگاه‌های اجرایی، انتظامی امنیتی و قضایی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم از انجام موازی کاری جلوگیری شد و موفق شدیم به‌صورت مشترک نسبت به اجرای برنامه‌های اثرگذار اقدام کنیم.

مدعی‌العموم کاشمر بابیان اینکه در حوزه  نظارت بر حسن اجرای قوانین تلاش کردیم تمام وظایف، مسئولیت‌ها و مأموریت‌ها را به مسؤولان مربوطه گوشزد کنیم، ادامه داد: تمامی ادارات و نهادهای اجرایی و عمومی و هر آن‌کسی که وظیفه و مسئولیتی در قبال مردم بر عهده دارد، بر اساس قانون می‌بایست این وظیفه را به بهترین نحو ممکن و در حد اعلا انجام دهد و در این مسیر باید پاسخگوی مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین وظایف دادستان مطالبه گری از ادارات است، اذعان کرد: در یک سال و نیم گذشته هر جا گزارشی از مردم، مأموران، نیروی انتظامی و سایر مراجع به دست ما رسیده است که در آن اداره و نهادی وظیفه‌اش را به‌خوبی انجام نداده است، بلافاصله با نامه‌نگاری، مطالبه گری کردیم و درخواست کردیم که وظایف را دقیق انجام دهند و پاسخگوی عملکردشان باشند.

طالعی بابیان اینکه همه ما و نهادها در قبال مسؤولیتی که بر عهده‌دارند باید پاسخگو باشند،  تأکید کرد: از مردم تقاضا داریم هر جا مشاهده می‌کنند که تضییع حقوق مردم در میان است و اداره‌ای وظایفش را در قبال بیت‌المال یا مردم به نحو صحیح انجام نمی‌دهد اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم پی گیری و مطالبه گری کنیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد