تاریخ انتشار : جمعه 7 تیر 1398 - 8:51
کد خبر : 58263

افزایش آمار طلاق و کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی در لنده

افزایش آمار طلاق و کاهش نزاع‌های دسته‌جمعی در لنده

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از لنده،  عبدالله سعادتیان در همایش کانون جوانان انقلابی شهرستان لنده که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد،  اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی، در یک سال گذشته بیش از ۴هزار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از لنده،  عبدالله سعادتیان در همایش کانون جوانان انقلابی شهرستان لنده که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد،  اظهار داشت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و صیانت از حقوق شهروندی، در یک سال گذشته بیش از ۴هزار و ۱۰۰ پرونده در شعب دادگستری لنده رسیدگی و مختومه شده است.

وی افزود: با تلاش شبانه‌روزی نهادهای امنیتی و فرهنگ‌سازی انجام شده در شهرستان نزاع‌های دسته‌جمعی کاهش یافته ولی متاسفانه آمار طلاق درصدی نسبت به سال گذشته افزایش یافته که ضرورت کاهش این هم نیازمند  تلاش و حضور اقشار مختلف مردم در کنار دستگاه قضایی است.

رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد‌:  افزایش پرونده‌های خانودگی و طلاق ناشی از تورم اقتصادی،  اعتیاد زوجین،  تأثیر فضای مجازی و فقر و بیکاری بوده است.

سعادتیان در ادامه با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد استانی صد در صد شیعه است یادآور شد:  فرهنگ دینی و مذهبی و وجود علما و روحانیون در این استان می‌طلبد در راستای مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی و حرمت برخی از جرائم فرهنگ‌سازی لازم بیش از پیش صورت پذیرد.

وی در ادامه هفته قوه قضاییه  را فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه قضایی دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که گفته وظیفه این دستگاه حفاظت و صیانت از حقوق شهروندی بوده و در این راستا اقدامات بسیار خوبی از جلوگیری از طولانی شدن دادرسی‌ها تا الکترونیکی کردن پرونده‌ها و راه‌اندازی سیستم ثنا و برخورد جدی با مخلان نظم و امنیت  را انجام داده‌ است.

رئیس دادگستری شهرستان لنده در ادامه گفت: امسال بیش از ۱۵هزار ابلاغیه الکترونیکی صادر شده که نقش قابل توجهی در سرعت بخشی به رسیدگی پرونده‌ها داشته است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد