تاریخ انتشار : جمعه 7 تیر 1398 - 7:48
کد خبر : 58262

مسئولین قضایی باید برخورد محکم و مقتضی انجام دهند / ان شاء الله این روزها گوش‌های مسئولین قضایی خوب باز است

مسئولین قضایی باید برخورد محکم و مقتضی انجام دهند / ان شاء الله این روزها گوش‌های مسئولین قضایی خوب باز است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عطار نیوز، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی شب گذشته در بین دو نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع اظهار داشت: جامعه ما مثل یک مزرعه و باغ است، اگر مراقبت و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عطار نیوز، حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی شب گذشته در بین دو نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع اظهار داشت: جامعه ما مثل یک مزرعه و باغ است، اگر مراقبت و مواظبت نکنیم آفت‌ها باغ را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: آفت‌ها یک‌دفعه نمی‌آیند بلکه از یک گل یا گیاه شروع می‌شود و اگر علاج نشود همه باغ را فرامی‌گیرد. این‌که در اسلام می‌گویند که امربه‌معروف و نهی از منکر کنید در واقع برای حفاظت از جامعه و حفظ سلامتی جامعه باید این کار را کنیم.

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: اینکه در اسلامی می‌گوید باید تبری و تولی داشته باشیم یعنی از بدها و بدی‌ها بیزار باشیم و نصبت به آن‌ها ابراز نفرت کنیم و از خوب‌ها و خوبی‌ها دوست داشته باشیم و نصبت به آن‌ها ابراز علاقه، محبت و دوست داشتم کنیم.

یعقوبی تأکید کرد: خب ما شنیدیم که سه روز قبل فرد معلوم‌الحالی در صبحگاه زود، جلو منزل یکی از مؤمنین شناخته‌شده شهر حضور پیدا می‌کند و ایجاد مزاحمت می‌کند. متأسفانه فرد معلوم‌الحال که سابقه هم دارد رفتار نامناسبی با این خانواده دارد و منجر به مجروحیت پدر و فرزندان خانواده می‌شود.

وی عنوان داشت: این فردی است که تقریباً مراکز امنیتی مانند پلیس و دادگستری می‌شناسندش، این تقاضایی که امروز دوستان ما به‌حق و به‌جایی دارند این است که با چنین عناصری باید برخورد محکم و مقتضی انجام شود.

امام‌جمعه نیشابور تأکید کرد: البته این حضور دوستان دیر وقت است، باید همان روز تجمع می‌کردند نه بعد از سه روز، باید همان روز ما این تجمع را تقاضا می‌کردیم که اگر یک فرد ناشی و بی‌انظباط و مغرور پشت این حادثه است حواسش باشد و اگر نعوذبالله اگر جریانی پشت آن است بداند که جامعه بیدار است و به محضی که در جامعه خلاف عرف روی می‌دهد جامعه واکنش نشان می‌دهد

وی تأکید کرد: این تجمع خیلی خوب است ولی یک کمی دیر است، در هر صورت تشکر می‌کنم چون لازم است و پیگیری بوده‌ایم و پیگیر خواهیم بود.

یعقوبی بیان داشت: از مسئولان امر نیز تقاضا کردیم با این مسئله با جدیت و قدرت برخورد کنند و اجازه ندهند که جو جامعه مُشَوّب شود، حفظ امنیت جامعه بر عهده مسئولان است.

امام‌جمعه نیشابور با مخاطب قرار دادن شورای تأمین شهر علی‌الخصوص فرماندار، نیروی انتظامی و نیروهای قضایی گفت: همه باید هر جا برای فردی ناامنی ایجاد شد به میدان بیایند و امنیت افراد را فراهم کنند، برای اینکه ناامنی روانی در جامعه ایجاد نشود از مسئولین می‌خواهیم که موضوع را به‌صورت مقتضی حال برخورد کنند.

یعقوبی ادامه داد: کار خلاف قانون نمی‌خواهیم، طبق قانون و ضوابط قانونی برخورد شود.

وی تأکید کرد: این نیروی که مورد ضرب‌وجرح قرارگرفته است نیروی شناخته‌شده‌ای است، از همکاران پلیس و از نیروهای ویژه خود دادگستری است و کسی است که قانونا اجازه دارد با مخلین امنیت برخورد کند وقتی که با او این‌طور برخورد می‌شود دیگر وضعیت بقیه مشخص است.

امام‌جمعه نیشابور خاطرنشان کرد: ان شاء الله این پیام شما به گوش مسئولین امنیتی و انتظامی و قضایی خواهد رسید. این روزها گوش‌های مسئولین قضایی خوب باز است و پیام‌ها را زود و خوب می‌شنوند و ان شاء الله این پیام به آن‌ها خواهد رسید و با این شخص برخورد مناسبی که امنیت جامعه را تأمین کند بشود.

یعقوبی ادامه داد: در آستانه سالروز شهادت امام صادق (ع) و سالروز ورود امام رضا (ع) به نیشابور هستیم و تجمع‌های عظیمی خواهیم داشت، اگر امنیت و آرامش در جامعه نباشد این تجمعات ممکن است به مسائلی تبدیل شود که برای هیچ‌کس ناخوشایند نیست.

وی در پایان گفت: تقاضای ما این است که حفظ آرامش و امنیت و برخورد قانونی و محکم با چنین حوادث ناگواری است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد