تاریخ انتشار : سه شنبه 4 تیر 1398 - 3:59
کد خبر : 58123

افزایش آگاهی مردم موجب کاهش پرونده‎های قضایی می‎شود

افزایش آگاهی مردم موجب کاهش پرونده‎های قضایی می‎شود

هادی هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در حوزه زنان مسائل معضلات و مشکلات فراوانی وجود دارد و تنها مربوط به طلاق نیست. وی ادامه داد: گرچه طلاق آسیب جدی است که بیشترین آسیب آن را بانوان و فرزندان طلاق متحمل می‎شوند اما مسائل گوناگونی اعم از حضور زنان در فضای

هادی هاشمیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: در حوزه زنان مسائل معضلات و مشکلات فراوانی وجود دارد و تنها مربوط به طلاق نیست.

وی ادامه داد: گرچه طلاق آسیب جدی است که بیشترین آسیب آن را بانوان و فرزندان طلاق متحمل می‎شوند اما مسائل گوناگونی اعم از حضور زنان در فضای مجازی و آسیب‎های آن، مساله حجاب، خشونت‎های روانی، جسمی و مالی در خانواده‎ها نسبت به زنان و … وجود دارد که بحث‎های فراوانی را می‎طلبد.

رئیس کل دادگستری استان گلستان بیان کرد: این آمادگی از ناحیه دستگاه قضایی استان وجود دارد که ارتباط تنگاتنگی بین امور بانوان، کارگروه‎های حوزه بانوان و .. ایجاد شود و از این طریق مسائل و مشکلات حوزه بانوان به دستگاه قضایی منتقل شود.

هاشمیان با تأکید بر اینکه همه افراد در جامعه اعم از مردان و زنان حقوق و تکالیفی دارند و اگر به این حقوق آگاه شویم بسیاری از معضلات و مشکلات کاهش می‎یابد، تصریح کرد: زنان و کودکان نسبت به مردان آسیب‎پذیرتر هستند و نیمی از جمعیت ما زنان هستند در عین حال کلاس‎ها و دوره‎های آموزشی تنها نباید منوط به حقوق زنان باشد و صرفاً به صورت انفرادی برای بانوان برگزار شود و این مسأله برای مردان هم باید اتفاق بیفتد.

وی متذکر شد: برخی رقم‎های سیاه و رنج‎های زنان منتشر نمی‎شود و مخفی می‎ماند و اگر اینها را کنار آمار اعلام شده بگذاریم مشکلات مربوط به حوزه زنان فراتر از آمار فعلی است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان با بیان اینکه در بسیاری از مسائل به وضعیت زنان از حیث حقوقی اهمیت داده نمی‎شود، یادآور شد: متأسفانه اطلاعات زنان در خصوص مسائل حقوقی بسیار پایین است این در حالی است که هر جایی آگاهی مردم افزایش یافت ورودی پرونده‎های دادگستری کمتر شد.

هاشمیان با تأکید بر اینکه مردم در کارهای خود از مشاوران حقوقی کمک بگیرند، گفت: برای مثال در فروش ملک بیشترین گره‎ها در پرونده‎هایی است که در قالب قرارداد رسمی خرید و فروش انجام نمی‎شود و اگر قراردادها رسمی بود هرگز نمی‎توانستند یک آپارتمان را به چندین نفر بفروشند و از این طریق کلاهبرداری کنند.

* نیمی از کارکنان اداری دادگستری گلستان زن هستند

وی به اهتمام دادگستری استان گلستان در به‎کارگیری بانوان اشاره کرد و افزود: ما در دادگستری گلستان از قضات بانو استفاده کردیم، همچنین نیمی از کارکنان اداری ما بانوان هستند و از لحاظ کاری، صداقت و تخصص و پاسخگویی به مردم تبحر بسیار خوبی دارند از سویی مسؤولیت‎پذیری جامعه زنان نسبت به مردان بیشتر است.

رئیس کل دادگستری استان گلستان به جلوگیری از خشونت نسبت به زنان تأکید کرد و متذکر شد:  همانطور که ریاست قوه قضاییه فرمودند خشونت حتما نباید ایراد ضرب باشد اینکه مهماندار شرکت هواپیمایی حق ازدواج ندارد خود یک نوع خشونت نسبت به زنان است.

هاشمیان بیان کرد: خانواده‎های زندانی بیش از فرد زندانی در مشقت هستند و زندانی شدن مردان آسیبی برای زنان است و متأسفانه گاهی اوقات خانواده‎های زندانیان در فقدان مرد خانواده به تکدی‎گری، فساد اخلاقی، مواد مخدر و … دچار می‎شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد