تاریخ انتشار : یکشنبه 2 تیر 1398 - 9:41
کد خبر : 58019

ضرب و جرح عمدی، جرم اول در شهرستان شبستر

ضرب و جرح عمدی، جرم اول در شهرستان شبستر

رئیس دادگستری شبستر با اشاره به پنج جرم اول که بیش از همه در شهرستان رخ داده است، افزود: بیشترین پرونده‌ها مربوط به ضرب و جرح عمدی با ۵۱۴ پرونده، سرقت با ۳۴۲ فقره، کلاهبرداری با ۱۶۶ فقره، پرونده‌های ملکی با ۱۵۸ فقره و ترک انفاق با ۱۲۲ فقره پرونده است، متأسفانه در سال اخیر

رئیس دادگستری شبستر با اشاره به پنج جرم اول که بیش از همه در شهرستان رخ داده است، افزود: بیشترین پرونده‌ها مربوط به ضرب و جرح عمدی با ۵۱۴ پرونده، سرقت با ۳۴۲ فقره، کلاهبرداری با ۱۶۶ فقره، پرونده‌های ملکی با ۱۵۸ فقره و ترک انفاق با ۱۲۲ فقره پرونده است، متأسفانه در سال اخیر ۱۶۰ پرونده برای طلاق در دادگستری شبستر باز شده است.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حسین فتاحی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در سطح شهرستان شبستر در طول هفته قوه قضائیه انجام می‌شود.
  وی با اشاره به عملکرد دادگستری شبستر طی یک سال گذشته، افزود: مجموع پرونده‌های ورودی به دادگستری شبستر از سال تیرماه سال گذشته تاکنون ۱۸ هزار و ۵۴۳ فقره پرونده بوده که تاکنون بیش از ۱۸ هزار و ۵۴۴  پرونده مختوم شده است.
 
فتاحی یادآور شد: بالغ بر ۲۲۰ میلیون تومان جهت آزادی زندانیان جرائم غیرعمد  در جشن گلریزان ویژه زندانیان جرائم غیرعمد شهرستان شبستر، توسط خیران  کمک شد.
 
 وی خاطرنشان کرد: در بین پرونده‌های حقوقی مطالبه وجه، طلاق، مطالبه مهریه و مطالبه نفقه به ترتیب بیشترین میزان ورودی پرونده‌های حقوقی را تشکیل دادند.
 
رئیس دادگستری شبستر گفت: آمار ابلاغ الکترونیکی در یکسال گذشته ۸۴ درصد بوده است، تلاش می‌کنیم تا پایان سال جاری ۹۰ درصد ابلاغ‌ها به صورت الکترونیکی انجام شود.
 
وی با اشاره به اهداف راه‌اندازی سامانه ثنا اظهار کرد: در راستای اجرای ماده ۱۷۵ قانون آئین دادرسی و ارائه خدمات بهینه به شهروندان، با راه‌اندازی این سامانه اوراق و ابلاغ‌های قضایی به صورت الکترونیکی به طرفین پرونده اعلام و از ابلاغ فیزیکی و دستی ابلاغ‌ها و اوراق قضایی کاسته می‌شود .
 
دادستان شهرستان شبستر نیز با گرامیداشت یاد و خاطره معمار قوه قضاییه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و هفته قوه قضائیه، اظهار کرد: متاسفانه طی یکسال گذشته در قسمت دادسرا به خاطر انتقال نیروی انسانی به سایر شهرستان ها و دادگاه ها مشکلاتی داشتیم .
 
قاسم زاده افزود : از تیر ماه سال گذشته تاکنون در جمعیت کیفری مجرمین کاهش ۲۰ درصدی داشته ایم ولی متاسفانه با توجه به فشار اقتصادی در جامعه ،  ۱۵۰ نفر مجرم در بخش کیفری و مدنی در حبس به سر می‌برند .
 
وی با اشاره به رویکرد دادگستری در یکسال گذشته، گفت : تکریم ارباب رجوع ، تسریع در رسیدگی پرونده‌ها، برخورد با معتادان در سطح شهرستان و معرفی آن‌ها به کمپ ترک اعتیاد از مهم‌ترین کارهای این اداره بوده است، در بحث بهداشت عمومی با متخلفین در کارخانه‌های تولیدی از جمله کارخانه های لواشک با جدیت عمل می‌کنیم .
 
دادستان شبستر همچنین با بیان این‌که یکی از مهم‌ترین رویکردهای دادگستری، افزایش نظارت بر فعالیت واحدهای تولیدی است، افزود: این اقدام به منظور پیشگیری از تخلفات صورت می‌گیرد.
 
وی در مورد محکومین فعالین فضای مجازی شهرستان شبستر، گفت : در این فضا تا جرمی انجام نشده و شکایتی صورت نگیرد دستگاه قضا ورود نمی‌کند.
 
قاسم زاده در خصوص علل و میزان طلاق در منطقه شبستر ، گفت: مهم ترین علل طلاق در شهرستان کاهش آستانه تحمل زوج ها ،  خیانت از طرف خانم یا آقا ، فضای مجازی ، مسائل مالی ، و دخالت های بی مورد خانواده های زوجین است، از رسانه ها می خواهیم تا از تمامی ظرفیت‌های خود برای فرهنگ سازی زندگی صحیح و جلوگیری از طلاق استفاده کنند .
 
قاسم زاده در خصوص خودکشی‌های به وقوع پیوسته در ماه‌های اخیر، اظهار کرد: وقوع این خود کشی ها در نوع خود تلخ است و علل آن اکثرا شخصی و مکاشفات روحی و روانی بوده است، امیدواریم با همکاری اداره بهزیستی و مدد کاران اجتماعی بتوانیم در پیشگیری و ریشه یابی آن با برگزاری نشست‌های مشاوره ای و آموزشی از آن جلوگیری کنیم.
 
این مقام عالی قضایی بر سرعت عمل دستگاه قضایی شهرستان در رسیدگی به پرونده‌های ویژه تاکید کرد و افزود: دادگستری نسبت به مسائل قابل توجهی حساس بوده و آن را با جدیت تمام دنبال می‌کند و در مدت زمان کوتاهی می‌کوشد آن را رسیدگی و مختومه کند.
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Table Normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد